Er der noget jeg har misforstået?? Hannah

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

Lou87

sne190810 skriver:

Det ville da også være mærkeligt andet, eftersom det jo er et debatforum.

Nogen har altså også større behov end andre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Laulund87

Ranarupta skriver:

Jeg vil blot lige komme med et indskud...

Der er INGEN kommuner, der fjerner børn, "bare" fordi de lige er i humør til det! 
Jeg har arbejdet i et af landets Børn og Ungesekretariater (sjovt nok Furesø) for 3 år siden.
De er så hårdt presset økonomisk - og det gælder alle B&U-sekretariaterne i landet og det er en ret bekostelig affære at tvangsfjerne børn, for senere at anbringe dem.
De skal konstant stå til ansvar for deres vurderinger, fjernelser og undersøgelser overfor sekretariatslederen, som igen står til ansvar højere oppe osv osv.

Jeg stoler fuldt og fast på den beslutning, der er taget i forbindelse med Dea Louise og Rasmus.

Anmeld

19. maj 2011

Mi

Lou87 skriver:

Jeg kan også godt forstå man er så obs på netop det du omtaler..
Hvis man er misbruger og derved afhængig af noget der styrer ens liv og samtidigt psykisk syg er det uden det ska lyde hårdt, mere forståeligt.. Men ud fra det man ser i tv så hører man ikk at de er psykisk syge eller lign.. men selvf kan det være de er testet på kryds og tværs og som du siger blot ikke vist i tv..
Men jeg tager bare min holdning fra det jeg ser i tv, det jo det eneste jeg kan gøre Og udfra det synes jeg ikke det er ok at de fjerner barnet 4 timer efter fødsel.. Her synes jeg familie center ville være et bud. Men igen der ligger nok en masse bag "skærmen".. Hvilket jeg også inderligt håber - da jeg ellers som sagt ikke kan forstå den hårde dom.

Og ja - jeg må jo ikke udtale mig da de (såvel os) har tavshedspligt.
Men jeg synes desværre der er sket en del forkerte ting / beslutninger med de børn der har været hos mine forældre..
Både fra små ting til store ting.

Der var en anden her i tråden som skriver at de er blevet tilbudt familiecenter men har afslået. Men ander ikke om det er korrekt?

Anmeld

19. maj 2011

sne190810

Lou87 skriver:

Jeg kan også godt forstå man er så obs på netop det du omtaler..
Hvis man er misbruger og derved afhængig af noget der styrer ens liv og samtidigt psykisk syg er det uden det ska lyde hårdt, mere forståeligt.. Men ud fra det man ser i tv så hører man ikk at de er psykisk syge eller lign.. men selvf kan det være de er testet på kryds og tværs og som du siger blot ikke vist i tv..
Men jeg tager bare min holdning fra det jeg ser i tv, det jo det eneste jeg kan gøre Og udfra det synes jeg ikke det er ok at de fjerner barnet 4 timer efter fødsel.. Her synes jeg familie center ville være et bud. Men igen der ligger nok en masse bag "skærmen".. Hvilket jeg også inderligt håber - da jeg ellers som sagt ikke kan forstå den hårde dom.

Og ja - jeg må jo ikke udtale mig da de (såvel os) har tavshedspligt.
Men jeg synes desværre der er sket en del forkerte ting / beslutninger med de børn der har været hos mine forældre..
Både fra små ting til store ting.

Jo, det er blevet testet hos psykologer hvor de 'dumpede' diverse psykologtests. Meget kort fortalt ..(har ikke lige styr på de rigtige termer osv. så kalder det bare overstående. Vil helst ikke bevæge mig ud på dybt vand med forkerte udtalelser mht. navne på diverse undersøgelser osv)   Så det i et afsnittende med halvt øje, hvor Rasmus fortæller om det. Det er der hvor de skal ud og spise, og han giver Dea-Louise en ring.

Anmeld

19. maj 2011

Dinna88

dobbelt

Anmeld

19. maj 2011

sne190810

Lou87 skriver:

Nogen har altså også større behov end andre

Nogle har også bare brug for at få tingene skåret ud i pap

Anmeld

19. maj 2011

Dinna88

Zette skriver:

jeg kunne ikke være mere enig i hvad du skriver. Jeg synes det er helt fair man får lov at prøve hvis der er udsigt til at man kan klare det men måske blot skal hjælpes lidt. Men jeg synes ikke det er fair at lade børn være decideret prøveklude og jeg er sikker på at dem der træffer disse beslutninger gør deres arbejde ordenligt. 

Alle der mener at man skal kaste om sig med chancer til forældrene, bør se er du mors lille dreng. Og derefter se Er du mors lille dreng - 10 år senere. Jørn er for fanden ødelagt for LIVET. Hvorfor? Fordi han blev brugt som forsøgs"dyr" - fordi han ikke blev fjernet.

Rigtig flot, at tænke på forældrene frem for barnet - i nogle tilfælde er det rigtige at gøre, at fjerne barnet.

Anmeld

19. maj 2011

Lou87

Mi skriver:

Der var en anden her i tråden som skriver at de er blevet tilbudt familiecenter men har afslået. Men ander ikke om det er korrekt?

Okay det har jeg ikk hørt.. Og i sidste afsnit nævner dea louise det selv at det er en mulighed.. men ja, hva ved jeg
Men det er da godt nok også lidt dumt hvis de har..

Anmeld

19. maj 2011

Lou87

sne190810 skriver:

Jo, det er blevet testet hos psykologer hvor de 'dumpede' diverse psykologtests. Meget kort fortalt ..(har ikke lige styr på de rigtige termer osv. så kalder det bare overstående. Vil helst ikke bevæge mig ud på dybt vand med forkerte udtalelser mht. navne på diverse undersøgelser osv)   Så det i et afsnittende med halvt øje, hvor Rasmus fortæller om det. Det er der hvor de skal ud og spise, og han giver Dea-Louise en ring.

Jeg må da ha sovet altså...

.. Men oki - det er sku ærgeligt altså!!

Synes bare stadig det afsnit rammer så hårdt hvor rasmus sidder og tuder og snakker i tlf og siger "4 timer.."

Anmeld

19. maj 2011

Lou87

sne190810 skriver:

Nogle har også bare brug for at få tingene skåret ud i pap

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.