Er der noget jeg har misforstået?? Hannah

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

N&J

sne190810 skriver:

Godt skrevet.

Du skriver generelt ret godt  

hihi.. jeg bliver bare så forbandet ivrig..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

N&J

Lou87 skriver:

Jamen det er ffs også DERES barn de bare tager.. !!??

Jeg forstår UDEMÆRKET godt at de har været obs på dea-louise og rasmus, det vi ser i tv er jo nok langt fra det værste, og det var frygteligt nok og se..
MEN det er sku DERES barn, og jeg synes IKKE det er fair at man ikke giver folk lov at forsøge (læs igen: UNDER OPSYN!!) at vise om de kan tage vare på et barn. Der findes diverse hjem osv, så kan ikke se problemet i det.. Nok kræver det resourcer - men det er kraftedeme (undskyld mit sprog) også en drastisk beslutning og tage barnet 4 timer efter ankomst...

Men der tænker vi jo nok forskelligt.

Men det handler ikke om dem, men om de mulige konsekvenser det kan have for et barn allerede i de første 3 uger hvis barnet ikke får de følelsesmæssige stimuli og responds fra forældrene - det er altså ikke småting der kan ske med et barn mens det leger prøveklud for mor og far, dermed ikke sagt at det er tilfældet her, men der er jo en grund til at man ikke engang har fundet det som en løsning - det er jo ikke for at være onde mod nogen - men for at beskytte barnet. 

Anmeld

19. maj 2011

Lou87

N&J skriver:

Men det handler ikke om dem, men om de mulige konsekvenser det kan have for et barn allerede i de første 3 uger hvis barnet ikke får de følelsesmæssige stimuli og responds fra forældrene - det er altså ikke småting der kan ske med et barn mens det leger prøveklud for mor og far, dermed ikke sagt at det er tilfældet her, men der er jo en grund til at man ikke engang har fundet det som en løsning - det er jo ikke for at være onde mod nogen - men for at beskytte barnet. 

Har svaret anderledes senere i tråden..
Havde ikk hørt efter i programmerne at det var lavet psykologisk test på dem og sådan..
(ikke at jeg ikke sys de andre ting man så med rodet lejlighed , fluer i ufjernet mad i køkkenet og et rum til kattens afføring, var nok!!)
Men man ved jo heller ikk "nok" udfra tvet...
Jeg kan kun  for at det er gået ordentligt til og de er bevidste om de ikk kan klare opgaven... Men det må man jo gå udfra når barnet bliver fjernet 4 timer efter fødsel.

Ihh hader sådan manipulerende fjernsyn - øv
Men det jo det der gir seertal desværre

Anmeld

19. maj 2011

N&J

Mi skriver:

Jeg har gennem et år arbejdet på en døgninstitution for børn som var blevet fjernet fra hjemmet. Når man oplever disse børn og ser hvilke fuldstændig gennemgribende konsekvenser det har for resten af deres liv, så er det ikke længere svært at finde ud af om det er forældrenes ret til deres børn, eller børnenes ret til et ordentlig liv der er vigtigst.

Anmeld

19. maj 2011

N&J

Lou87 skriver:

Har svaret anderledes senere i tråden..
Havde ikk hørt efter i programmerne at det var lavet psykologisk test på dem og sådan..
(ikke at jeg ikke sys de andre ting man så med rodet lejlighed , fluer i ufjernet mad i køkkenet og et rum til kattens afføring, var nok!!)
Men man ved jo heller ikk "nok" udfra tvet...
Jeg kan kun  for at det er gået ordentligt til og de er bevidste om de ikk kan klare opgaven... Men det må man jo gå udfra når barnet bliver fjernet 4 timer efter fødsel.

Ihh hader sådan manipulerende fjernsyn - øv
Men det jo det der gir seertal desværre

Nej, tvivler også på at hjemmet og div. havde været nok til andet end observation, men jeg tror virkelig på at havde kommunen ment at der var en mulighed for det så havde de fået chancen.. men derfor er det stadig en meget trist situation - og selvfølgelig kan der ske fejl, men jeg håber virkeligt at det er få når det gælder fjernede børn, som Mi skrev har jeg også set utallige tilfælde hvor børn burde have været fjernet langt tid før.. 

Anmeld

19. maj 2011

N&J

Mht. trådstarters spørgsmål, så håber jeg da det er et gammel program, for jeg syntes virkeligt at hun har gjort store fremskridt, og at det ser ud til at datteren trives.. selvfølgelig ser vi kun brøkdele, men stadig.. 

Anmeld

20. maj 2011

tobogsylsmor27

Tanja. skriver:

jaaeh jeg må os melde mig enig med dig zette !!

Har selv en søster hvor begge hendes børn er tvangsfjernet ved fødslen og gud ske lov hun ikke fik lov at "prøve" om hun kunne magte det!! Ja, koldt men sådan er virkeligheden desværre for hun magter ikke engang sig selv

jeg må tilstå at jeg er glad for min søster og hendes mand ikke har deres børn for de har ikke forstået hvad det vil siger at havde børn som kræve at man står op kl 7 også i weekende  

men angå rosa så er jeg ved være pis træt af folk mener de fortjener en chance.... for jeg er sikker på kommune har deres grund til gøre det for det er altså ikke billigt at tvangsfjerne en baby.

og ærligtalt hvordan skulle de kun for sørge en lille baby når de kun har 300 kr om mdr ?

Anmeld

20. maj 2011

Findusinde

Lou87 skriver:

Hvor er det sjovt som folk har et behov herinde for at debatere så meget Haha.. Ej men undskyld mig..

Det du kommer med der er bare for mig en smart-i-en-fart-replik

Øhhh smart i en fart kommentar??? Den vil jeg rigtig gerne ha uddybet?? det er dig selv der siger at alle har ret til en mening, og jeg er her på en debat side.. Altså for også at debatere???

Anmeld

20. maj 2011

Ranarupta

Findusinde skriver:

Øhhh smart i en fart kommentar??? Den vil jeg rigtig gerne ha uddybet?? det er dig selv der siger at alle har ret til en mening, og jeg er her på en debat side.. Altså for også at debatere???

Anmeld

20. maj 2011

Kongmulle

lisesp83 skriver:

Man skal vist passe lidt på med, at diskutere med de "populære" herinde. Ærgeligt.

haha jeg tænkte præcis det samme. Dem med den gode status herinde,dem kan du ligeså godt opgive at diskutere noget med. De er fredet af baby.dk og skal nok få medhold,uanset hvad de skriver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.