Åh hvor jeg synes det er trist:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Zafir

Jeg så desværre ikke DUM igår, men jeg syntes alt alt alt for ofte at det er forældrenes behov i forhold til børnenes behov, der bliver opfyldt i det system. Jeg kan godt se at hun bliver ked af det osv. Men jeg syntes systemet alt for tit tager det forkerte parti. Man kan ikke gamble med børns liv og der er alt for mange der lever et kummerligt liv, der burde have været fjernet fra starten.

Mht dea louise, er det måske en lidt drastisk beslutning og en familieinstitution ville måske være det der kunne hjælpe hende.

Men jeg syntes at det er børnenes liv der skal tænkes på og så er jeg faktisk lidt kold overfor forældrene...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Carina:-)

Sophie26 skriver:

Synes godtnok også det er for meget - kommunen har jo ikke en hat forstand på om de kan passe den lille før de har givet dem en chance - helt ærligt altså !

Det er jo ikke ligefrem fordi de er voldelige eller dybt kriminelle.. ikke hvad jeg ved af ihvertfald..

herregud de roder en del og hvad så der er vel hjælp at hente..

men ligefrem tvangsfjerning

Du kan være ganske sikker på at det ikke kun er rodet der får dme til at fjerne barnet.

Der skal meget mere til-Og vi ser jo kun en lille del.

Men helt ærligt så synes jeg heller ikke ud af den smule jeg har set på DUM at de var egnede.

Han er 28 og virker mentalt som et barn,og  det samme med hende.

De sidder ved deres com konstant,sådan at hunden bruger gulvet som toilet

Der roder og er ulækkert ja-Men det er helt 100 ikke kun det der har fået kommunen til at tage Rosa.

Synd ja helt sikkert,men mindst lige så meget for barnet.

Anmeld

11. maj 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg føler mig meget splittet. På den ene side er jeg sikker på, at kommunen har op til flere gyldige og gode grunde til at fjerne det lille barn - set med økonomiske briller, er tvangsfjernelser vanvittig dyre, så tror bestemt ikke kommunerne gør det, hvis der ikke er en meget stærk årsag.

På den anden side kan jeg virkelig godt forstå deres sorg. At de ikke er egnede som forældre betyder jo ikke, at de ikke elsker deres barn ligeså højt som alle vi andre elsker vores unger! Og hvor ondt ville det ikke gøre på os, hvis nogen tog vores børn fra os for alvor lige efter fødslen (eller nogensinde?).

Og så synes jeg virkelig det er under bæltestedet at klandre DEM for deres manglende forældreevner - at sige, at så må de da bare selv søge hjælp. Der er en årsag til deres problemer - f.eks. svigt under deres egen barndom. Dea-Louise blev da vist selv tvangsfjernet på et tidspunkt? Og det svigt gør dem så uegnet som forældre. Men det er da på ingen måde deres egen skyld -  og deres ønske om et lille barn kan jo være ligeså stærkt som os andres. Og det er da dybt dybt tragisk for DEM, at det åbenbart ikke kan lade sig gøre.

Så alt i alt er jeg enig i, at barnets tarv er det vigtigste, og at der nok er en ganske god grund til at dette barn bliver fjernet. Men derfor kan man godt udvise forståelse, medfølelse og omsorg for de forældre, der for knust drømmen om deres barn. Lige meget hvor egnet eller uegnet vi er som forældre, tror jeg på, at vi alle elsker vores børn uendeligt.

Anmeld

11. maj 2011

dorthemus

Hmm ja jeg blir nok upopulær når jeg siger det her, men jeg er slet IKKE enig i, at forældre altid "liiige skal prøve at være forældre før de får fjernet barnet"...hvorfor??  Det er et lille barn, ikke en prøveklud/bamse/dukke...men et menneske der er totalt afhængig af de voksne.

Hvis kommunen har vurderet...og det gør de sgu for sjældent , efter min opfattelse, at et forældrepar ikke er egnet til at varetage et lille spædbarns basale behov, så er der nok noget om snakken.

Ja det var så min menig.

Dorthe (der har arbejdet på et hjem for tvangsfjernede børn, hvor forældrene har fået chancer på chancer på chancer, så de børn var totalt ødelagte )

Anmeld

11. maj 2011

HelleBelle

sarahb skriver:

No matter what så var og er deres hjem ikk et sted for et barn. Så i hvordan det så ud da de tog til hospitalet.. Det lignede lort... Og det havde kommunen været de dagen før, de ku næppe nå at rode så meget bar på 1 dag. Det var klamt..!
Jo de skulle ha lov at prøve, på et center eller noget så man ku vurdere dem for de virker kærlige, bare lidt dumme.. Man maler ikk værelse for 1000+ kroner hvis man ikk har råd til at købe en dyne og al inde basis ting til babyen, så kan maling, bort osv vente.. De kan ikk tá rationelle beslutninger ..
Men de ku måske lære det på et center eller ligende. Men nu ser vi kun brudstykker, mon ikk kommunen har rigtig mange og gode grunde til at tage hende med det samme..

Anmeld

11. maj 2011

HelleBelle

Zafir skriver:

Jeg så desværre ikke DUM igår, men jeg syntes alt alt alt for ofte at det er forældrenes behov i forhold til børnenes behov, der bliver opfyldt i det system. Jeg kan godt se at hun bliver ked af det osv. Men jeg syntes systemet alt for tit tager det forkerte parti. Man kan ikke gamble med børns liv og der er alt for mange der lever et kummerligt liv, der burde have været fjernet fra starten.

Mht dea louise, er det måske en lidt drastisk beslutning og en familieinstitution ville måske være det der kunne hjælpe hende.

Men jeg syntes at det er børnenes liv der skal tænkes på og så er jeg faktisk lidt kold overfor forældrene...

Anmeld

11. maj 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
dorthemus skriver:

Hmm ja jeg blir nok upopulær når jeg siger det her, men jeg er slet IKKE enig i, at forældre altid "liiige skal prøve at være forældre før de får fjernet barnet"...hvorfor??  Det er et lille barn, ikke en prøveklud/bamse/dukke...men et menneske der er totalt afhængig af de voksne.

Hvis kommunen har vurderet...og det gør de sgu for sjældent , efter min opfattelse, at et forældrepar ikke er egnet til at varetage et lille spædbarns basale behov, så er der nok noget om snakken.

Ja det var så min menig.

Dorthe (der har arbejdet på et hjem for tvangsfjernede børn, hvor forældrene har fået chancer på chancer på chancer, så de børn var totalt ødelagte )

Jeg er meget enig med dig Dorthe.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke synes, at det er en umådelig trist situation Dea Louise og Rasmus er i.

Anmeld

11. maj 2011

smokin

dorthemus skriver:

Ja det var så min menig.

Jeg er så enig kære Dorthe! 

Anmeld

11. maj 2011

Meliora

TbCp skriver:

NEMLIG!!!! Det er ikke DEM der skal have en chance! Det er barnet!!!

Præcis! Godt at høre jeg ikke er den eneste der tænker på barnet som det vigtigste:-)

Anmeld

11. maj 2011

Meliora

dorthemus skriver:

Ja det var så min menig.

Hørt! Det er lige præcis min pointe også, og derfor jeg synes hetz mod kommunen der blev kørt herinde igår, var tital upassende, da de jo bare gør det eneste rigtige. Også selvom der var folk der mente at kommunen bare fjerner børn uden nogen som helst grund...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.