Åh hvor jeg synes det er trist:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Aves.

Sophie26 skriver:

det undrer mig bare og tror ikke altid man kan regne med at kommunen handler korrekt bare fordi de har et stykke papir på de er uddannet - ikke at jeg siger der ikke kan være relevans i deres sag for jeg ved som sagt ikke mere end hvad jeg har set på tv

synes bare det virker voldsomt

Men kommunen er jo dem der står med økonomien...og i sidste ende dem der bestemmer om der er råd til at fjerne børn...det er psykologer og pædagoger som er specielt uddannede og arbejde indenfor det område som sender deres vurderirnger og observationer videre til en socialrådgiver som så laver det hun skal ogs ender den videre til højere eindstanser som så vurderer hvad der skal ske og det er altså ud fra det økonomiske først og fremmest...så af alle dem der står og burde i pleje, aflastnings, fjernes osv, der stopper kommunen en del.. der sker fejl, det vil ikke kunne undgåes, men den største fejl er at vi sætter penge før mennesker..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

miss freja

Der er vist ingen tvivl om, at det er det sværeste man som forældre kan opleve, at få sit barn/børn anbragt. Det må gøre så uendeligt ondt. Alle forældre elsker deres børn højt, og gør deres bedste for at deres børn. Men når det så er sagt, så er det ikke altid at forældre bedste er godt nok.

Kommunen skal jo undersøge sagen til bunds inden man kan lave en tvangsanbringelse, og grundlaget for en sådan skal jo være på plads. Man kan lave en forældrekompetence undersøgelse af forældrene inden barnet er blevet født, hvor man kan måle forældreevnen hos forældrene. Jeg tænker at der er blevet lavet en sådan undersøgelse i denne sag. Den kan med tydelighed vise, om der er udviklingspotientiale hos forældrene eller ej. Hvis der ikke har været det eller det er meget småt, så er det jo nytteløst, at give forældrene en chance for at bevise at de kan klare at have barnet hjemme. Hvis forældrene så får en chance så vil det være barnet som bliver svigtet og højst sandsynligt skadet for livet.

Der er ingen kommuner som anbringer børn hvis der er mulighed for at hjælpe forældrene til at beholde barnet hjemme. Men nogle gange kan selv massive foranstalter i hjemmet ikke gøre forældrene i stand til at varetage deres barns behov, og derved sikre deres udvikling. Derfor må kommunen anbringe barnet frivillingt eller tvangsmæssigt hvis ikke forældrene vil indgå en firvillig aftale.

Jeg tror ikke, at der er noget rigtig tidspunkt at fortælle forældre, at de skal have fjernet deres barn på. Så jeg tror ikke det gør den store forskel om hvornår det sker. Det ville hellerr ikke være nemmere at kommunen kom og tog barnet ud af armene på forældrene efter fødselen. Måske er det faktisk bedre for barnet at forældrene er forberedt på dette inden barnet er født.

Jeg synes man skal se dette som Rosa mulighed for at få et liv uden svigt, og at hun får de bedste muligheder for at få et godt liv. Det kan måske være at hun får den chance for et godt liv som hendes forældre måske aldrig fik.

Dette er blot lidt tanker fra en som arbejder som sagsbehandler inden for børne og ungeområdet.

Anmeld

11. maj 2011

quar20

Shibby skriver:

Tak

Anmeld

11. maj 2011

quar20

Carina:-) skriver:

Men vi ser jo kun 10 min af lige deres liv hver tirsdag.

Alle møderne,alle vurderingerne og alle udtalelserne fra diverse instanser ser/hører vi jo ikke om.

Hvad så hvis de havde fået lov til at beholde hende,og hun var endt som f.eks lille Jørn? Så have vi alle skrålet op i forargelse,og brokket os over kommunen.

Nu ser vi handling ,.og ansvar-Og så er det også galt....

Jo men syntes du ikke de burde ha en chance for at udvikle sig og for at vokse med opgaven under pædagogisk opsyn?.. Det syntes jeg bestemt...!!

Og ja med Jørn - var det fuldstændig skrækkeligt at de fik så mange chanceer - det er et lille levende væsen der er tale om..!!

Men uanset hvad syntes jeg det er skrub forkert at tvangsfjerne et barn uden at forældre har prøvet at bevise overfor pædagogisk opsyn som på et mor/barn hjem eks. at de godt KAN eller IKKE KAN være forældre for deres barn..!!

Jeg syntes det er kold og kynisk sådan som det er blevet gjort på - ud fra hvad vi har set på tv..!! 4 timer efter fødslen..!!

Anmeld

11. maj 2011

sne190810

miss freja skriver:

Der er vist ingen tvivl om, at det er det sværeste man som forældre kan opleve, at få sit barn/børn anbragt. Det må gøre så uendeligt ondt. Alle forældre elsker deres børn højt, og gør deres bedste for at deres børn. Men når det så er sagt, så er det ikke altid at forældre bedste er godt nok.

Kommunen skal jo undersøge sagen til bunds inden man kan lave en tvangsanbringelse, og grundlaget for en sådan skal jo være på plads. Man kan lave en forældrekompetence undersøgelse af forældrene inden barnet er blevet født, hvor man kan måle forældreevnen hos forældrene. Jeg tænker at der er blevet lavet en sådan undersøgelse i denne sag. Den kan med tydelighed vise, om der er udviklingspotientiale hos forældrene eller ej. Hvis der ikke har været det eller det er meget småt, så er det jo nytteløst, at give forældrene en chance for at bevise at de kan klare at have barnet hjemme. Hvis forældrene så får en chance så vil det være barnet som bliver svigtet og højst sandsynligt skadet for livet.

Der er ingen kommuner som anbringer børn hvis der er mulighed for at hjælpe forældrene til at beholde barnet hjemme. Men nogle gange kan selv massive foranstalter i hjemmet ikke gøre forældrene i stand til at varetage deres barns behov, og derved sikre deres udvikling. Derfor må kommunen anbringe barnet frivillingt eller tvangsmæssigt hvis ikke forældrene vil indgå en firvillig aftale.

Jeg tror ikke, at der er noget rigtig tidspunkt at fortælle forældre, at de skal have fjernet deres barn på. Så jeg tror ikke det gør den store forskel om hvornår det sker. Det ville hellerr ikke være nemmere at kommunen kom og tog barnet ud af armene på forældrene efter fødselen. Måske er det faktisk bedre for barnet at forældrene er forberedt på dette inden barnet er født.

Jeg synes man skal se dette som Rosa mulighed for at få et liv uden svigt, og at hun får de bedste muligheder for at få et godt liv. Det kan måske være at hun får den chance for et godt liv som hendes forældre måske aldrig fik.

Dette er blot lidt tanker fra en som arbejder som sagsbehandler inden for børne og ungeområdet.

Mine tanker, men dine ord  Er helt enig, har bare ikke kunne få det ned på skrift, uden det lød fjollet/indviklet/dumt.

Til det som står med fed skrift, kan jeg tilføje at der jo netop ER lavet undersøgelser (ved ikke lige om det er præcis den som du omtaler, men i hvert fald en psykologisk en bla.) som jo viste at de fik meget dårlig score/karakter/point/whatever. Hvilket de godt selv vidste, det fortæller de om i afsnittet hvor de er ude og spise.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.