Åh hvor jeg synes det er trist:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

sophiemy

dorthemus skriver:

Hmm ja jeg blir nok upopulær når jeg siger det her, men jeg er slet IKKE enig i, at forældre altid "liiige skal prøve at være forældre før de får fjernet barnet"...hvorfor??  Det er et lille barn, ikke en prøveklud/bamse/dukke...men et menneske der er totalt afhængig af de voksne.

Hvis kommunen har vurderet...og det gør de sgu for sjældent , efter min opfattelse, at et forældrepar ikke er egnet til at varetage et lille spædbarns basale behov, så er der nok noget om snakken.

Ja det var så min menig.

Dorthe (der har arbejdet på et hjem for tvangsfjernede børn, hvor forældrene har fået chancer på chancer på chancer, så de børn var totalt ødelagte )

Kunne ikke være mere enig, så der er ingen grund til at tilføje yderligere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
FruRafn skriver:

Jeg kan slet sætte mig ind i hvordan man kan være så virkelighedsfjern...Det er jo tragisk:-(

Ja, det er jo netop tragisk - det er så tragisk, at det har været muligt for dem at vokse op med de svigt, der gør dem til uegnede forældre. Og det er jo dobbelt tragisk at de ikke selv kan se det og dermed gøre noget ved det. Men jeg tror simpelthen ikke, at de mentale ressourcer er der.

Og det er dér min sympati ligger for dem. Pga. svigt, som de ikke selv har været herre over, får de nu (måske aldrig) lov at opleve glæden ved at være forældre på fuld tid. Jeg siger ikke på nogen måde, at det er uretfærdigt at kommunen har taget deres barn, for det har de nok haft nogle rigtig gode grunde til.

Og derfor mener jeg godt, at man kan synes, at kommunen har taget den rigtige beslutning - og stadig have sympati med forældrenes knuste håb og drømme. Også selvom man gerne ville ruske lidt fornuft og overblik ind i dem.

Anmeld

11. maj 2011

Carina:-)

quar20 skriver:

Enig...!! Og de fortæller endda at de er mere end villig til at tage på forældrehjem eller hvad det nu hedder..!!
Bare for at få lov at bevise at de godt kan opfylde Rosa's behov og krav..!!

Syntes det er grotesk at de tvangsfjerner et barn..!!
Glæd jer til næste afsnit der ser man dem hvor de er kommet hjem fra sygehuset -  Det må være næste uges onsdags program, og der ser man et hjem der er PÆNT OG RENT....!!

Tror du selv at det er den eneste grund?

Så er der sgu mange der skal have fjernet deres barn

Jeg kender mange der bor rodet,og nogen også beskidt og de har altså deres børn endnu.

Mon ikke der ligger meget mere bag,end at de levede ulækkert?

Personligt synes jeg ihvertfald de virkede meget umodne,og ja uintelligente.

Ville have mine tvivl om de kan varetage et barns behov for stimulation.

Så mon ikke det også har været med i kommunens beslutning.

Anmeld

11. maj 2011

Ni-ko-li-ne

smillaluna skriver:

Sidder lige og ser DUM og bliver dælme så trist

Dea Louise og kæresten er kommet ind til igangsættelse og ved at de fjerner pigen umiddelbart efter fødslen.

Jeg skal ikke kunne sige om det er berettiget eller ej at fjerne barnet (så meget har jeg ikke fulgt med i det). Men mit hjerte bløder for det par. For det må da være noget af det mest forfærdelige at opleve. Tænk at skulle føde din lille guldklump og så vide at de tager det fra dig bagefter! Det giver mig kuldegysninger

Jeg fik ikke set det igår, så jeg set det nu....

med tårer i øjnene... DET må være SÅ hårdt at ligge der og føde og ikke vide om man overhovedet når at se sit barn! Om man når at holde det i armene...

Jeg kan ikke tage stilling til om det kommunen gør er rigtigt eller forkert.... Det koster rigtig mange ressourcer at fjernet et barn, så de gør det ikke lige uden videre... På den anden side synes jeg også det virker sjovt at de ikke får lov at bo på mødre hjem og give det en chance... På mig virker de ikke SÅ meget værre end nogle af de andre jeg har set som kom på mødre hjem...

Anmeld

11. maj 2011

Faith

cmks2007 skriver:

Jeg føler mig meget splittet. På den ene side er jeg sikker på, at kommunen har op til flere gyldige og gode grunde til at fjerne det lille barn - set med økonomiske briller, er tvangsfjernelser vanvittig dyre, så tror bestemt ikke kommunerne gør det, hvis der ikke er en meget stærk årsag.

På den anden side kan jeg virkelig godt forstå deres sorg. At de ikke er egnede som forældre betyder jo ikke, at de ikke elsker deres barn ligeså højt som alle vi andre elsker vores unger! Og hvor ondt ville det ikke gøre på os, hvis nogen tog vores børn fra os for alvor lige efter fødslen (eller nogensinde?).

Og så synes jeg virkelig det er under bæltestedet at klandre DEM for deres manglende forældreevner - at sige, at så må de da bare selv søge hjælp. Der er en årsag til deres problemer - f.eks. svigt under deres egen barndom. Dea-Louise blev da vist selv tvangsfjernet på et tidspunkt? Og det svigt gør dem så uegnet som forældre. Men det er da på ingen måde deres egen skyld -  og deres ønske om et lille barn kan jo være ligeså stærkt som os andres. Og det er da dybt dybt tragisk for DEM, at det åbenbart ikke kan lade sig gøre.

Så alt i alt er jeg enig i, at barnets tarv er det vigtigste, og at der nok er en ganske god grund til at dette barn bliver fjernet. Men derfor kan man godt udvise forståelse, medfølelse og omsorg for de forældre, der for knust drømmen om deres barn. Lige meget hvor egnet eller uegnet vi er som forældre, tror jeg på, at vi alle elsker vores børn uendeligt.

Ej hvor er jeg enig! Ku ike ha sagt det bedre selv.

Anmeld

11. maj 2011

Faith

FruRafn skriver:

Præcis! Godt at høre jeg ikke er den eneste der tænker på barnet som det vigtigste:-)

Selvfølgelig er du ikke den eneste der tænker på barnets tarv som det vigtigste! Synes det er en dum kommentar at komme med

Men derfor er det sku stadig pisse synd for forældrene og en forfærdelig situation for dem. Det er min pointe med den her tråd hvilket jeg også har forsøgt at forklare.

Anmeld

11. maj 2011

Meliora

smillaluna skriver:

Selvfølgelig er du ikke den eneste der tænker på barnets tarv som det vigtigste! Synes det er en dum kommentar at komme med

Men derfor er det sku stadig pisse synd for forældrene og en forfærdelig situation for dem. Det er min pointe med den her tråd hvilket jeg også har forsøgt at forklare.

Men det er jo et faktum at hvis man giver sådan nogle forældre flere chancer, så er det ikke i barnets bedste interesse, og det var der overraskende mange der var fortalere for, ergo går de mere op i at forældrene får en chance, frem for barnet. Sad but true. Det ene udelukker jo det andet.

Anmeld

11. maj 2011

Faith

cmks2007 skriver:

Jeg forstår slet ikke din tankegang - eller forstår den gør jeg, men kan slet ikke sætte mig ind i den rent medmenneskeligt. Det her forældrepar var også børn engang. De blev enten tvangsfjernet for sent eller svigtet på anden vis af det system, der netop nu er trådt i kraft for at hjælpe deres datter bedst muligt (=tvangsfjernelse).

De er vokset op med de svigt og kender ikke til andet, dét er deres virkelighed. Hvordan i alverden skulle de så vide, at det de gør ikke er ok? De har højst tænkeligt ikke de ressourcer, der skal til for at vende blikket indad, eller vide, at de har brug for hjælp - og så bliver det netop samfundets/kommunens skyld (i deres verden).

Vi er enige om, at barnet kommer først i alle henseender - ellers ender det måske som sine forældre. Og vi er enige i, at den her tvangsfjernelse nok er det bedste for den lille pige. Men lige i det her tilfælde synes jeg ikke, at forældrene er skyld i deres egen manglende forældreevne - det er omverdenen, fordi den ikke trådte til, dengang de var børn. Eller er det kun synd for dem, så længe de er børn - når de fylder 18 må de bare lærer at klare dem selv og så må de altså bare få fingeren ud og rette op på en mislykket barndom selv?

Det er da fint, at du har fundet en form for afklaring med dig selv omkring din far - men sådan som du fortæller det, så nej, så synes jeg faktisk ikke det er hans skyld, at han er sådan. Han har vel aldrig lært andet, og hvordan skulle han så vide det er forkert?

Lige præcis! Det er en ond cirkel som skal brydes, og derfor skal der også tages hånd om forældrene i sådanne ulykkelige situationer.

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

smillaluna skriver:

Lige præcis! Det er en ond cirkel som skal brydes, og derfor skal der også tages hånd om forældrene i sådanne ulykkelige situationer.

Den cirkel brydes hvis barnet vokser op med mennesker der formår at dække deres behov.....såvel de synlige som de usynlige...

Forældrene er ødelagte, i forhold til det at have og få børn...der tror jeg ikke der er meget at komme efter...hvis jeg skal være lidt hård og ærlig, så synes jeg egentlig(og nu aner jeg intet om de har forældre og taler her kun generelt) det er trist at man ikke må tvangssterilisere mennesker mer.

Anmeld

11. maj 2011

JulieE

dorthemus skriver:

Hmm ja jeg blir nok upopulær når jeg siger det her, men jeg er slet IKKE enig i, at forældre altid "liiige skal prøve at være forældre før de får fjernet barnet"...hvorfor??  Det er et lille barn, ikke en prøveklud/bamse/dukke...men et menneske der er totalt afhængig af de voksne.

Hvis kommunen har vurderet...og det gør de sgu for sjældent , efter min opfattelse, at et forældrepar ikke er egnet til at varetage et lille spædbarns basale behov, så er der nok noget om snakken.

Ja det var så min menig.

Dorthe (der har arbejdet på et hjem for tvangsfjernede børn, hvor forældrene har fået chancer på chancer på chancer, så de børn var totalt ødelagte )

Helt enig Dorthe!!!

Når en kommune vælger at tvangsfjerne at barn, ligger der helt sikkert tungvejende grunde bag. Det koster kassen for en kommune at anbringe et barn og det er ikke noget de bare lige gør!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.