smillaluna skriver:
Siger ikke at i ikke har ret i at en tvangsfjernelse er det bedste... Siger bare at hvordan man end vender og drejer det, så er det en pisse trist situation og jeg ønsker ikke for min værste fjende at få fjernet et barn.
Det var egentlig det tråden handlede om... Jeg blev berørt af at se hvor ulykkelige de blev. Det må være ufatteligt hårdt.
Det er en trist situation!!! Uden tvivl. Og jeg ville heller aldrig ønske for nogen at det skete!
Der giver jeg dig helt ret!
Jeg har det tæt inde på livet, ikke at jeg selv har fået nogen fjernet, men kender nogle som er blevet fjernet og at se hvor længe kommunen var om det er bare så skrækkeligt!
Hvis, især den ene af dem jeg kender, var blevet fjernet ved fødslen (hvilket de nok sagtens kunne have gjort) så havde h*n fået det langt bedre end det h*n voksede op i.... istedet måtte barnet selv som 8-årig stå og fortælle en lærer at h*n gerne ville fjernes fordi h*n fik bank af sin stedfar.
Jeg har endda hørt en "kommune-dame" sige "Har du set hvor tyk journalen er... nu skal de have en ny chance og starte på en frisk" til mit spørgsmål om hun overhovedet havde læst journalen igennem inden de valgte at barnet ikke skulle fjernes... og det er netop derfor jeg kan komme helt op i det røde felt når nogle siger at forældrene skal have en chance... for det er det lille barn der skal tænkes på!
Men ja... uanset hvad, så er det en rigtig rigtig trist situation og det må være forfærdeligt at få sit lille barn taget væk, det kan vi nok alle nikke til.
Anmeld