Åh hvor jeg synes det er trist:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Aves.

Jeg har oplevet og set og hørt for meget til at jeg får ondt af forældrene...ja, det er måske kynisk, men det handler for mig om børnene og intet andet...det der er sørgeligt er alle de børn der aldrig fjernes, aldrig får hjælp, som skades og ender med at skade andre...spildte liv for at spare penge.

Hvad hjælper det at der er dygtige pædagoger, psykologer og lærere, hvis manden med pengekassen tænker på den frem for børnene.

Ja, det er da synd at opleve at miste et barn og endnu mere trist er det at sætte børn til verden uden selv at kunne indse at man ike magter det.

Mange af de forældre der ikke magter det er jo smadret i forvejen og lige netop det at fjerne barnet og hurtigst kan måske netop gøre forskellen og bryde et mønster....tænk om mange af dem der ikke er egnede som forældre selv var kommet væk fra en utryg barndom...så var deres børn måske ikke blive fjernet.

Der skal gribes ind og det skal ske ASAP, det tager ikke mange dage at smadre et barn for altid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Meliora

Chillien skriver:

Er SÅ enig med dig!!

____

Der var en der nævnte den dokumentar med Jørn for nogle år tilbage.. Kan godt huske det... Og sådan noget må bare ikke ske... Har ikke set Dea Louise og hvordan de bor, men er sikker på kommunen har en rigtig god grund til at fjerne Rosa.. Nok også flere...

Det er trist og jeg kan ikke sætte mig ind i hvordan det må føles at få fjernet et barn.. Men jeg er stensikker på det ikke bliver fjernet for sjov, så det er for det bedste...

Jeg går 100% inde for at ikke alle skulle have lov at være forældre....!!

Ja det med lille Jørn og hans lillebror var SKRÆKKELIGT! Der fejlede kommunen virkelig!

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

FruRafn skriver:

Ja det med lille Jørn og hans lillebror var SKRÆKKELIGT! Der fejlede kommunen virkelig!

Og den sag er jo langt fra enestående, det var bare en sag hvor vi så noget...det sr så sørgeligt hvad børn bydes, jeg får det så skidt..

Anmeld

11. maj 2011

Chillien

FruRafn skriver:

Ja meget.. Dét gjorde mig ked af det.. På Jørns vegne.. Han er jo helt ødelagt den dag i dag...

Anmeld

11. maj 2011

Carina:-)

FruRafn skriver:

Hørt! Det er lige præcis min pointe også, og derfor jeg synes hetz mod kommunen der blev kørt herinde igår, var tital upassende, da de jo bare gør det eneste rigtige. Også selvom der var folk der mente at kommunen bare fjerner børn uden nogen som helst grund...

Det er jo tit nemmere at skyde skylden på at det er "samfundet",kommune eller naboen der er skyld i ens prob.

Har et familiemedlem som står i samme situatione som Dea og Rasmus.

Og det er da sandelig også kommunen der er ih så slemme der.

Gad godt at "folk" kunne se det hele i et større perspektiv.

Der er ingen der tar ens børn andet end hvis det er for barnets bedste.

Anmeld

11. maj 2011

Meliora

Eva. skriver:

Jeg har oplevet og set og hørt for meget til at jeg får ondt af forældrene...ja, det er måske kynisk, men det handler for mig om børnene og intet andet...det der er sørgeligt er alle de børn der aldrig fjernes, aldrig får hjælp, som skades og ender med at skade andre...spildte liv for at spare penge.

Hvad hjælper det at der er dygtige pædagoger, psykologer og lærere, hvis manden med pengekassen tænker på den frem for børnene.

Ja, det er da synd at opleve at miste et barn og endnu mere trist er det at sætte børn til verden uden selv at kunne indse at man ike magter det.

Er HELT enig! Når forældrene ikke varetager barnets tarv, så må kommunen sgu gøre det;-)

Anmeld

11. maj 2011

Meliora

Carina:-) skriver:

Det er jo tit nemmere at skyde skylden på at det er "samfundet",kommune eller naboen der er skyld i ens prob.

Har et familiemedlem som står i samme situatione som Dea og Rasmus.

Og det er da sandelig også kommunen der er ih så slemme der.

Gad godt at "folk" kunne se det hele i et større perspektiv.

Der er ingen der tar ens børn andet end hvis det er for barnets bedste.

Jeg kan slet sætte mig ind i hvordan man kan være så virkelighedsfjern...Det er jo tragisk:-(

Anmeld

11. maj 2011

An&Jo

Har hørt fra en tæt på dem at de faktisk er blevet tilbudt at komme på sådan et hjem, men de valgte St takke nej fordi de var bange for at blive stemplet for hurtigt istedet for St blive hjulpet.. Så måske de godt selv et eller andet sted var klar over hvordan deres situation så ud?? Jeg kan ikke have ondt af forældrene i en sådan situation, for det er sq barnet der skal tænkes på i det her tilfælde.. I min verden skal barnet komme før alt andet og det tvivler jeg på at de ville være i stand til..

Anmeld

11. maj 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Men man er da nød til at tage et ansvar selv! Det der skræmmer mug mest er at de fleste af de forældre der får fjernet deres børn, lever i en drømmeverden hvor det hele er kommunens skyld, i stedet for at vende blikket indad. Min fars forældre var nogle skodforældre der kun tænkte på penge og social status, min far er sjovt nok blevet en lortefar der er blottet for følelser og som jeg derfor ikke har kontakt med idag, og jeg synes da jeg er i min fulde ret til at synes det er hans egen skyld og at han byrde have fået noget hjælp inden han fik børn. Det er fandme for nemt bare at skyde skylden på arv og miljø, og så ikke tage et ansvar selv.

Jeg forstår slet ikke din tankegang - eller forstår den gør jeg, men kan slet ikke sætte mig ind i den rent medmenneskeligt. Det her forældrepar var også børn engang. De blev enten tvangsfjernet for sent eller svigtet på anden vis af det system, der netop nu er trådt i kraft for at hjælpe deres datter bedst muligt (=tvangsfjernelse).

De er vokset op med de svigt og kender ikke til andet, dét er deres virkelighed. Hvordan i alverden skulle de så vide, at det de gør ikke er ok? De har højst tænkeligt ikke de ressourcer, der skal til for at vende blikket indad, eller vide, at de har brug for hjælp - og så bliver det netop samfundets/kommunens skyld (i deres verden).

Vi er enige om, at barnet kommer først i alle henseender - ellers ender det måske som sine forældre. Og vi er enige i, at den her tvangsfjernelse nok er det bedste for den lille pige. Men lige i det her tilfælde synes jeg ikke, at forældrene er skyld i deres egen manglende forældreevne - det er omverdenen, fordi den ikke trådte til, dengang de var børn. Eller er det kun synd for dem, så længe de er børn - når de fylder 18 må de bare lærer at klare dem selv og så må de altså bare få fingeren ud og rette op på en mislykket barndom selv?

Det er da fint, at du har fundet en form for afklaring med dig selv omkring din far - men sådan som du fortæller det, så nej, så synes jeg faktisk ikke det er hans skyld, at han er sådan. Han har vel aldrig lært andet, og hvordan skulle han så vide det er forkert?

Anmeld

11. maj 2011

quar20

Sophie26 skriver:

Synes godtnok også det er for meget - kommunen har jo ikke en hat forstand på om de kan passe den lille før de har givet dem en chance - helt ærligt altså !

Det er jo ikke ligefrem fordi de er voldelige eller dybt kriminelle.. ikke hvad jeg ved af ihvertfald..

herregud de roder en del og hvad så der er vel hjælp at hente..

men ligefrem tvangsfjerning

Enig...!! Og de fortæller endda at de er mere end villig til at tage på forældrehjem eller hvad det nu hedder..!!
Bare for at få lov at bevise at de godt kan opfylde Rosa's behov og krav..!!

Syntes det er grotesk at de tvangsfjerner et barn..!!
Glæd jer til næste afsnit der ser man dem hvor de er kommet hjem fra sygehuset -  Det må være næste uges onsdags program, og der ser man et hjem der er PÆNT OG RENT....!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.