Åh hvor jeg synes det er trist:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Malene84

Jeg tænker, at der må være mere i det end det vi ser i programmet. De tvangsfjerner jo ikke børn på den måde, med mindre den er helt gal.

Og jo, jeg synes den er gal hjemme hos dem - men ligefrem at tvangsfjerne Rosa på baggrund af det vi har set i programmet - er vist ikke helt fair (her tænker jeg på nogen af de andre unge mødre vi har fulgt, som har fået lov at tage børnene med hjem og hvor der først senere bliver fulgt op)!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Aves.

smillaluna skriver:

Jeg havde utrolig svært ved at skrive bachelor i sin tid. Hold kæft hvor jeg kæmpede med det lort. Alt hvad jeg tænkte kom til at lyde totalt råddent når det kom ned på papir. Gudskelov for muligheden for at forsvare sig mundtligt!

Og jeg sidder her og burde og kan ikek komme i gang...dælme svært at nå ned i noget med børn om sig konstant...grr..bare jeg består...

Anmeld

11. maj 2011

Faith

Eva. skriver:

Og jeg sidder her og burde og kan ikek komme i gang...dælme svært at nå ned i noget med børn om sig konstant...grr..bare jeg består...

Selvfølgelig består du!!!

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

smillaluna skriver:

Selvfølgelig består du!!!

Håber jeg dælme...kan slet ikke overskue det lige nu..og så med den største "konfirmationsfest" midt i det hele...øv altså..

Anmeld

11. maj 2011

quar20

Carina:-) skriver:

Tror du selv at det er den eneste grund?

Så er der sgu mange der skal have fjernet deres barn

Jeg kender mange der bor rodet,og nogen også beskidt og de har altså deres børn endnu.

Mon ikke der ligger meget mere bag,end at de levede ulækkert?

Personligt synes jeg ihvertfald de virkede meget umodne,og ja uintelligente.

Ville have mine tvivl om de kan varetage et barns behov for stimulation.

Så mon ikke det også har været med i kommunens beslutning.

1 : Jo jeg går skam ud fra at kommunen har lavet den vurdering ud fra ALT - også deres modenhed osv - MEN jeg syntes stadig at de skal have en chance - ved eks. at komme på sådan et mor/barn hjem eller hvad det nu hedder..!!

2 : Nu var det absolut ikke fordi jeg troede at det KUN var deres hjem der var noget galt med..!! Jeg har selv en ubehagelig barndom, med rod, snavs og ingen retningslinier, men jeg lærte det hurtigt da jeg fik hjælp af min far og flyttede op til ham.. Måske de også bare skal ha prof. hjælp..!!

3 :  Jeg syntes der var nogle andre fra programmet der burde ha fået tvangsfjernet deres barn meget hurtigt, men at tage Rosa lige fra fødslen syntes jeg er dybt godnat - hvorfor dælen ikke lade dem komme på mor/barn hjem og få lært en masse, OGSÅ holde opsyn og se hvordan de klarer den..!!

Nogle kommuner er fandme så langsomme i betrækket at det er til at brække sig over, og andre handler alt for hurtigt fordi man som i eks. programmet stakkels lille jørn - har trukket den alt for langt..!!

Anmeld

11. maj 2011

TbCp

dorthemus skriver:

Hmm ja jeg blir nok upopulær når jeg siger det her, men jeg er slet IKKE enig i, at forældre altid "liiige skal prøve at være forældre før de får fjernet barnet"...hvorfor??  Det er et lille barn, ikke en prøveklud/bamse/dukke...men et menneske der er totalt afhængig af de voksne.

Hvis kommunen har vurderet...og det gør de sgu for sjældent , efter min opfattelse, at et forældrepar ikke er egnet til at varetage et lille spædbarns basale behov, så er der nok noget om snakken.

Ja det var så min menig.

Dorthe (der har arbejdet på et hjem for tvangsfjernede børn, hvor forældrene har fået chancer på chancer på chancer, så de børn var totalt ødelagte )

Præcis det jeg prøvede at skrive ned tidligere!

Det er altså barnet der skal tænkes på først og fremmest!

Anmeld

11. maj 2011

Sphynxlover

Carina:-) skriver:

Du kan være ganske sikker på at det ikke kun er rodet der får dme til at fjerne barnet.

Der skal meget mere til-Og vi ser jo kun en lille del.

Men helt ærligt så synes jeg heller ikke ud af den smule jeg har set på DUM at de var egnede.

Han er 28 og virker mentalt som et barn,og  det samme med hende.

De sidder ved deres com konstant,sådan at hunden bruger gulvet som toilet

Der roder og er ulækkert ja-Men det er helt 100 ikke kun det der har fået kommunen til at tage Rosa.

Synd ja helt sikkert,men mindst lige så meget for barnet.

Ser stadig ingen grund til en tvangsfjerning udfra hvad vi har set - kan jo kun snakke udfra hvad jeg har set på tv.

Jeg mener bare at det skal være meget slemt for en tvangsfjerning og kan ikke forstå de ikke får en chance de kan jo bare være under opsyn imens eller hvad med en frivvilig anbringning i en familiepleje eks ??

Anmeld

11. maj 2011

Shibby

quar20 skriver:

1 : Jo jeg går skam ud fra at kommunen har lavet den vurdering ud fra ALT - også deres modenhed osv - MEN jeg syntes stadig at de skal have en chance - ved eks. at komme på sådan et mor/barn hjem eller hvad det nu hedder..!!

2 : Nu var det absolut ikke fordi jeg troede at det KUN var deres hjem der var noget galt med..!! Jeg har selv en ubehagelig barndom, med rod, snavs og ingen retningslinier, men jeg lærte det hurtigt da jeg fik hjælp af min far og flyttede op til ham.. Måske de også bare skal ha prof. hjælp..!!

3 :  Jeg syntes der var nogle andre fra programmet der burde ha fået tvangsfjernet deres barn meget hurtigt, men at tage Rosa lige fra fødslen syntes jeg er dybt godnat - hvorfor dælen ikke lade dem komme på mor/barn hjem og få lært en masse, OGSÅ holde opsyn og se hvordan de klarer den..!!

Nogle kommuner er fandme så langsomme i betrækket at det er til at brække sig over, og andre handler alt for hurtigt fordi man som i eks. programmet stakkels lille jørn - har trukket den alt for langt..!!

Anmeld

11. maj 2011

Isabeau

smillaluna skriver:

Sidder lige og ser DUM og bliver dælme så trist

Dea Louise og kæresten er kommet ind til igangsættelse og ved at de fjerner pigen umiddelbart efter fødslen.

Jeg skal ikke kunne sige om det er berettiget eller ej at fjerne barnet (så meget har jeg ikke fulgt med i det). Men mit hjerte bløder for det par. For det må da være noget af det mest forfærdelige at opleve. Tænk at skulle føde din lille guldklump og så vide at de tager det fra dig bagefter! Det giver mig kuldegysninger

http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv/article1519982.ece Fandt det her

Anmeld

11. maj 2011

MortilCilas

smillaluna skriver:

Sidder lige og ser DUM og bliver dælme så trist

Dea Louise og kæresten er kommet ind til igangsættelse og ved at de fjerner pigen umiddelbart efter fødslen.

Jeg skal ikke kunne sige om det er berettiget eller ej at fjerne barnet (så meget har jeg ikke fulgt med i det). Men mit hjerte bløder for det par. For det må da være noget af det mest forfærdelige at opleve. Tænk at skulle føde din lille guldklump og så vide at de tager det fra dig bagefter! Det giver mig kuldegysninger

De har slet ikke fået en chance!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.