smillaluna skriver:
Sandt.... Men skal forældrene så bare sejle deres egen sø og straffes fordi nogen smadrede deres liv da de var børn? Jeg er sku nok lidt arbejdsskadet når det kommer til sådan noget som det her. Synes alle parter er ofre i sådanne sager og ingen fortjener at blive tabt i systemet.
Arbejdsskadet?
Jamen, jeg tror som ikke på de forældre nødvendigvis lider, "bare" fordi de ikke er i stand til at tage vare på et andet menneske...så de kan jo godt leve et liv og have det godt og ikke skade andre eller dem selv. Men mange af disse familier er jo også inde i systemet, ressourcesvage familier som jo har fået hjælp af samfundet hele livet igennem..og især dem hvor barnet fjernes med det samme, der har der altså været en vis viden om disse mennesker...ellers skete det ikke så hurtigt, det er jeg ret overbevist om.
Så jeg mener da at disse mennesker i høj grad får taget hånd om sig, og det er tage barnet er jo faktisk et tegn på at der er "tagen hånd om".
Udover det så kan alle få hjælp, hvis man har det skidt psykisk eller fysisk og det vil forældre som får fjernet deres børn også kunne...samtidig med de konstant er i kontakt med myndighederne...så ja, jeg synes jo der tages hånd om ogs elvfølgelig skal der det...disse mennesker er ofre, men de skal ikke lave flere ofre.
Anmeld