Åh hvor jeg synes det er trist:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Faith

Eva. skriver:

Den cirkel brydes hvis barnet vokser op med mennesker der formår at dække deres behov.....såvel de synlige som de usynlige...

Forældrene er ødelagte, i forhold til det at have og få børn...der tror jeg ikke der er meget at komme efter...hvis jeg skal være lidt hård og ærlig, så synes jeg egentlig(og nu aner jeg intet om de har forældre og taler her kun generelt) det er trist at man ikke må tvangssterilisere mennesker mer.

Sandt.... Men skal forældrene så bare sejle deres egen sø og straffes fordi nogen smadrede deres liv da de var børn? Jeg er sku nok lidt arbejdsskadet når det kommer til sådan noget som det her. Synes alle parter er ofre i sådanne sager og ingen fortjener at blive tabt i systemet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Anette&Sophia

smillaluna skriver:

Sidder lige og ser DUM og bliver dælme så trist

Dea Louise og kæresten er kommet ind til igangsættelse og ved at de fjerner pigen umiddelbart efter fødslen.

Jeg skal ikke kunne sige om det er berettiget eller ej at fjerne barnet (så meget har jeg ikke fulgt med i det). Men mit hjerte bløder for det par. For det må da være noget af det mest forfærdelige at opleve. Tænk at skulle føde din lille guldklump og så vide at de tager det fra dig bagefter! Det giver mig kuldegysninger

syntes jeg hørte noget med at det var rodet eller barnet. - og kommunen mente så åbenbart ikke at deres lejlighed var rydet godt nok op. men de er gået af med deres hund og kat. og har fyldt flere sorte sække som er blevet kørt væk, så forstår det et eller andet sted ikke. - der må være mere i det :s

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

smillaluna skriver:

Sandt.... Men skal forældrene så bare sejle deres egen sø og straffes fordi nogen smadrede deres liv da de var børn? Jeg er sku nok lidt arbejdsskadet når det kommer til sådan noget som det her. Synes alle parter er ofre i sådanne sager og ingen fortjener at blive tabt i systemet.

Arbejdsskadet?

Jamen, jeg tror som ikke på de forældre nødvendigvis lider, "bare" fordi de ikke er i stand til at tage vare på et andet menneske...så de kan jo godt leve et liv og have det godt og ikke skade andre eller dem selv. Men mange af disse familier er jo også inde i systemet, ressourcesvage familier som jo har fået hjælp af samfundet hele livet igennem..og især dem hvor barnet fjernes med det samme, der har der altså været en vis viden om disse mennesker...ellers skete det ikke så hurtigt, det er jeg ret overbevist om.

Så jeg mener da at disse mennesker i høj grad får taget hånd om sig, og det er tage barnet er jo faktisk et tegn på at der er "tagen hånd om".

Udover det så kan alle få hjælp, hvis man har det skidt psykisk eller fysisk og det vil forældre som får fjernet deres børn også kunne...samtidig med de konstant er i kontakt med myndighederne...så ja, jeg synes jo der tages hånd om ogs elvfølgelig skal der det...disse mennesker er ofre, men de skal ikke lave flere ofre.

Anmeld

11. maj 2011

Shibby

Jeg er SÅ gal over at den her beslutning kom DAGEN FØR den planlagte igangsatte fødsel  

Det er uretfærdigt og umenneskeligt! Ja dea og rasmus er lidt specielle..Det er vi alle sammen. Desuden ejer vi alle skyggesider. Vi skjuler dem bare for at se pænere ud udaftil.

Helt 100 at hvis i hver især skulle dømmes til hvor egnede vi ville være som forældre inden vi havde haft chancen til at vise vores værd (som dem der vil adoptere men som bliver afvist)-så ville der ikke eksietere ret mange børn hos deres bio forældre! Flertallet ville sikkert blive afvist

Rasmus er en mega sød ung mand der vil det bedste for sin datter. Dea malkede mælk ud til rosa,for det var det eneste ingen kunne tage fra hende. Kæft jeg piver efter at have set det afsnit! Det ikk fair!

Anmeld

11. maj 2011

Faith

Eva. skriver:

Arbejdsskadet?

Jamen, jeg tror som ikke på de forældre nødvendigvis lider, "bare" fordi de ikke er i stand til at tage vare på et andet menneske...så de kan jo godt leve et liv og have det godt og ikke skade andre eller dem selv. Men mange af disse familier er jo også inde i systemet, ressourcesvage familier som jo har fået hjælp af samfundet hele livet igennem..og især dem hvor barnet fjernes med det samme, der har der altså været en vis viden om disse mennesker...ellers skete det ikke så hurtigt, det er jeg ret overbevist om.

Så jeg mener da at disse mennesker i høj grad får taget hånd om sig, og det er tage barnet er jo faktisk et tegn på at der er "tagen hånd om".

Udover det så kan alle få hjælp, hvis man har det skidt psykisk eller fysisk og det vil forældre som får fjernet deres børn også kunne...samtidig med de konstant er i kontakt med myndighederne...så ja, jeg synes jo der tages hånd om ogs elvfølgelig skal der det...disse mennesker er ofre, men de skal ikke lave flere ofre.

Jamen så er vi skam enige.

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

smillaluna skriver:

Jamen så er vi skam enige.

Hehe...ok..

Anmeld

11. maj 2011

Faith

Eva. skriver:

Hehe...ok..

Formåede bare ikke at formulere det som du gjorde... Er super dårlig til at få tanker ned på "papir". Kan sagtens tænke en masse ting, men de blir ligesom inde i hovedet

Anmeld

11. maj 2011

Vinker

No matter what så var og er deres hjem ikk et sted for et barn. Så i hvordan det så ud da de tog til hospitalet.. Det lignede lort... Og det havde kommunen været de dagen før, de ku næppe nå at rode så meget bar på 1 dag. Det var klamt..!
Jo de skulle ha lov at prøve, på et center eller noget så man ku vurdere dem for de virker kærlige, bare lidt dumme.. Man maler ikk værelse for 1000+ kroner hvis man ikk har råd til at købe en dyne og al inde basis ting til babyen, så kan maling, bort osv vente.. De kan ikk tá rationelle beslutninger ..
Men de ku måske lære det på et center eller ligende. Men nu ser vi kun brudstykker, mon ikk kommunen har rigtig mange og gode grunde til at tage hende med det samme..

Er helt enig med dig Sarah! Jeg ryster på hovedet hver gang jeg ser Dea Louise og Rasmus i DUM. Alle afsnit har jo handlet om at de skulle rydde op i den lejlighed og stadigvæk er der ikke rigtig ryddet op. Det flyder jo alle steder. Jeg ville skisme nødigt have en nyfødt skulle være i det hjem.

Og ja det er lidt skræmmende at de ikke kan prioritere bedre med hvad de køber. Dét er altså tankevækkende og jeg tror også at der er god grund til at kommunen griber ind. Det er så også lidt bekymrende at Dea-Louise selv blev tvangsfjernet som barn.

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

smillaluna skriver:

Formåede bare ikke at formulere det som du gjorde... Er super dårlig til at få tanker ned på "papir". Kan sagtens tænke en masse ting, men de blir ligesom inde i hovedet

Jeg synes sgu du er ret god til det pjat...og jeg er da vidst slet ikke så god til det, det bliver noget rodet noget, men godt det gav mening for dig..

Anmeld

11. maj 2011

Faith

Eva. skriver:

Jeg synes sgu du er ret god til det pjat...og jeg er da vidst slet ikke så god til det, det bliver noget rodet noget, men godt det gav mening for dig..

Jeg havde utrolig svært ved at skrive bachelor i sin tid. Hold kæft hvor jeg kæmpede med det lort. Alt hvad jeg tænkte kom til at lyde totalt råddent når det kom ned på papir. Gudskelov for muligheden for at forsvare sig mundtligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.