quar20 skriver:
1 : Jo jeg går skam ud fra at kommunen har lavet den vurdering ud fra ALT - også deres modenhed osv - MEN jeg syntes stadig at de skal have en chance - ved eks. at komme på sådan et mor/barn hjem eller hvad det nu hedder..!!
2 : Nu var det absolut ikke fordi jeg troede at det KUN var deres hjem der var noget galt med..!! Jeg har selv en ubehagelig barndom, med rod, snavs og ingen retningslinier, men jeg lærte det hurtigt da jeg fik hjælp af min far og flyttede op til ham.. Måske de også bare skal ha prof. hjælp..!!
3 : Jeg syntes der var nogle andre fra programmet der burde ha fået tvangsfjernet deres barn meget hurtigt, men at tage Rosa lige fra fødslen syntes jeg er dybt godnat - hvorfor dælen ikke lade dem komme på mor/barn hjem og få lært en masse, OGSÅ holde opsyn og se hvordan de klarer den..!!
Nogle kommuner er fandme så langsomme i betrækket at det er til at brække sig over, og andre handler alt for hurtigt fordi man som i eks. programmet stakkels lille jørn - har trukket den alt for langt..!!
Men vi ser jo kun 10 min af lige deres liv hver tirsdag.
Alle møderne,alle vurderingerne og alle udtalelserne fra diverse instanser ser/hører vi jo ikke om.
Hvad så hvis de havde fået lov til at beholde hende,og hun var endt som f.eks lille Jørn? Så have vi alle skrålet op i forargelse,og brokket os over kommunen.
Nu ser vi handling ,.og ansvar-Og så er det også galt....
Anmeld