Åh hvor jeg synes det er trist:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Aves.

Sophie26 skriver:

Ser stadig ingen grund til en tvangsfjerning udfra hvad vi har set - kan jo kun snakke udfra hvad jeg har set på tv.

Jeg mener bare at det skal være meget slemt for en tvangsfjerning og kan ikke forstå de ikke får en chance de kan jo bare være under opsyn imens eller hvad med en frivvilig anbringning i en familiepleje eks ??

Du kan være sikker på at der er gjort alt der skal og kan gøres....små børns liv leger man bare ikke med...og nej, selvfølgelig hverken kan eller skal vi vurdere ud fra det vi ser...men der sidder dygtige og kompetente professionelle mennesker og vurderer, observerer og analyserer...der fjernes for få børn, ikke for mange...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

qp

Jeg må erklære mig 100% enig med Dorthe i denne sag på trods af, at tårene væltede ud af mine øjne da jeg sad og så afsnittet i går! - Jeg tror vi påvirkes af familien/ kærligheden/ fødselen/ den lille nyfødte babypige = mange sammenblandede triste følelser som slet ikke burde være tilstede i sådan en sammenhæng!

Jeg tvivler ikke et sekund på, at Dea og Rasmus elsker deres lille pige mere end noget i hele verden og jeg tvivler ikke på, at de ville gøre alt for hende - men problemet er måden de ville gøre det på/ måden de hidtil har vist deres engagement i babys ankomst og ikke mindst den intelligens/ psykologprøve de fik foretaget.

De ville gøre alt deres måde og det er jo bare ikke godt nok!

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

qp skriver:

Jeg må erklære mig 100% enig med Dorthe i denne sag på trods af, at tårene væltede ud af mine øjne da jeg sad og så afsnittet i går! - Jeg tror vi påvirkes af er familien/ kærligheden/ fødselen/ den lille nyfødte babypige = mange sammenblandede triste følelser som slet ikke burde være tilstede i sådan en sammenhæng!

Jeg tvivler ikke et sekund på, at Dea og Rasmus elsker deres lille pige mere end noget i hele verden og jeg tvivler ikke på, at de ville gøre alt for hende - men problemet er måden de ville gøre det på/ måden de hidtil har vist deres engagement i babys ankomst og ikke mindst den intelligens/ psykologprøve de fik foretaget.

Og lige præcis der rammer du nok hoved på sømmet...det er det mange har svært ved, tror jeg..at der faktisk er mennesker der vil gøre alt...men der er bare mennesker hvor det ikke er godt nok, lige meget hvor gode intentioner og hvor meget de elsker deres børn, så er de bare ikke gode nok til at varetage denne rolle og så må de børn bare væk derfra..

Nå, men ville bare erklære mig enig....hvor lidt ophidsende det så er i en debat, med et "jeg er enig" indlæg..

Anmeld

11. maj 2011

qp

Eva. skriver:

Og lige præcis der rammer du nok hoved på sømmet...det er det mange har svært ved, tror jeg..at der faktisk er mennesker der vil gøre alt...men der er bare mennesker hvor det ikke er godt nok, lige meget hvor gode intentioner og hvor meget de elsker deres børn, så er de bare ikke gode nok til at varetage denne rolle og så må de børn bare væk derfra..

Nå, men ville bare erklære mig enig....hvor lidt ophidsende det så er i en debat, med et "jeg er enig" indlæg..

Anmeld

11. maj 2011

Carina:-)

quar20 skriver:

1 : Jo jeg går skam ud fra at kommunen har lavet den vurdering ud fra ALT - også deres modenhed osv - MEN jeg syntes stadig at de skal have en chance - ved eks. at komme på sådan et mor/barn hjem eller hvad det nu hedder..!!

2 : Nu var det absolut ikke fordi jeg troede at det KUN var deres hjem der var noget galt med..!! Jeg har selv en ubehagelig barndom, med rod, snavs og ingen retningslinier, men jeg lærte det hurtigt da jeg fik hjælp af min far og flyttede op til ham.. Måske de også bare skal ha prof. hjælp..!!

3 :  Jeg syntes der var nogle andre fra programmet der burde ha fået tvangsfjernet deres barn meget hurtigt, men at tage Rosa lige fra fødslen syntes jeg er dybt godnat - hvorfor dælen ikke lade dem komme på mor/barn hjem og få lært en masse, OGSÅ holde opsyn og se hvordan de klarer den..!!

Nogle kommuner er fandme så langsomme i betrækket at det er til at brække sig over, og andre handler alt for hurtigt fordi man som i eks. programmet stakkels lille jørn - har trukket den alt for langt..!!

Men vi ser jo kun 10 min af lige deres liv hver tirsdag.

Alle møderne,alle vurderingerne og alle udtalelserne fra diverse instanser ser/hører vi jo ikke om.

Hvad så hvis de havde fået lov til at beholde hende,og hun var endt som f.eks lille Jørn? Så have vi alle skrålet op i forargelse,og brokket os over kommunen.

Nu ser vi handling ,.og ansvar-Og så er det også galt....

Anmeld

11. maj 2011

Sphynxlover

Eva. skriver:

Du kan være sikker på at der er gjort alt der skal og kan gøres....små børns liv leger man bare ikke med...og nej, selvfølgelig hverken kan eller skal vi vurdere ud fra det vi ser...men der sidder dygtige og kompetente professionelle mennesker og vurderer, observerer og analyserer...der fjernes for få børn, ikke for mange...

det undrer mig bare og tror ikke altid man kan regne med at kommunen handler korrekt bare fordi de har et stykke papir på de er uddannet - ikke at jeg siger der ikke kan være relevans i deres sag for jeg ved som sagt ikke mere end hvad jeg har set på tv

synes bare det virker voldsomt

Anmeld

11. maj 2011

Sphynxlover

Carina:-) skriver:

Men vi ser jo kun 10 min af lige deres liv hver tirsdag.

Alle møderne,alle vurderingerne og alle udtalelserne fra diverse instanser ser/hører vi jo ikke om.

Hvad så hvis de havde fået lov til at beholde hende,og hun var endt som f.eks lille Jørn? Så have vi alle skrålet op i forargelse,og brokket os over kommunen.

Nu ser vi handling ,.og ansvar-Og så er det også galt....

men der er stadig forskel på tvang og frivvilig anbringelse hvor man kan være sammen med barnet indimellem  under opsyn

Anmeld

11. maj 2011

lykkekevin

nu har jeg set de to for nest uge og syntes bare det er meget trist..

jeg trode virkelig ikke de måtte fjerne et barn helt uden de har prøvet alle midler.. og det har de ikke for hun har eks ikke været på møderhjem de har kun haft  hende ved sig i 4 timer og så noget få gang efter...

syntes det er for dårlig ... det ser jo pænt ud hjemme ved dem nu og de har virkelig prøvet at gøre det de skulle ser det ud til dyr er væk børne værelse er klar osv

øvøv føler med dem

Anmeld

11. maj 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
qp skriver:

Jeg må erklære mig 100% enig med Dorthe i denne sag på trods af, at tårene væltede ud af mine øjne da jeg sad og så afsnittet i går! - Jeg tror vi påvirkes af familien/ kærligheden/ fødselen/ den lille nyfødte babypige = mange sammenblandede triste følelser som slet ikke burde være tilstede i sådan en sammenhæng!

Godt skrevet.

Anmeld

11. maj 2011

Carina:-)

Sophie26 skriver:

men der er stadig forskel på tvang og frivvilig anbringelse hvor man kan være sammen med barnet indimellem  under opsyn

Og igen er der nok en grund til de ikke har fået det tilbudt .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.