Vil din mand skifte en lorte ble?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2011

Meliora

modesty skriver:

Jeg synes måske at man skal tage det liiidt roligt med fordømmelserne. Det er godt nok nogle hårde domme der bliver smidt over bordet. Jeg ville aldrig acceptere at min mand ikke ville skifte ble, men det er der andre der vil. Vi er alle forskellige. Så lad dog folk indrette sig som de finder bedst.

Og lad nu være med at blive ved med at skrive omsorgssvigt, og bliver bleen ikke skiftet hvis han er alene med ungen og blabla, der er blevet svaret på de spørgsmål adskillige gange i tråden...

Men det ER omsorgssvigt hvisman nægter at skifte sit lukke barn, da det jo er et helt grundlæggende behov, og selve seancen er med til at knytte stærke bp mellem forælder og barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

Rosa

Men det ER omsorgssvigt hvisman nægter at skifte sit lukke barn, da det jo er et helt grundlæggende behov, og selve seancen er med til at knytte stærke bp mellem forælder og barn.

Aaarh, jeg synes godt nok at omsorgssvigt er et meget stærkt ord at bruge her - hvis nu manden er superinvolveret i at give flaske, eller putte med den lille eller ligge på gulvet og snakke eller bade eller.... så kan man da slet ikke tale om omsorgssvigt  Omsorg er da meget mere end lortebleer 

Anmeld

10. maj 2011

Meliora

FruRafn skriver:

Lukke=lille Bp=bånd (tak til iphones stavekontrol)

Anmeld

10. maj 2011

Bshizzle

Min kærerste har ikke noget imod at skifte en lorte-ble..
MEN.. Når drengen er over 5 år og NÆGTER at lave det i wc'et ( aner ik hvorfor.. ..).. så står han af..!
Han kan ikke..

Anmeld

10. maj 2011

Meliora

FruRafn skriver:

En af de piger der havde en af de slemmestes mænd gik hjemme på barsel sammen med ham, uden han løftede en finger mht. nogle som helst opgaver der vedrørte barnet. Det synes jeg man med rette kan kalde omsorgssvigt fra hans side, da det KUN var moren der var på banen. Jeg mener at fordi en ren numse er så dødnødvendigt for de små poder for at kunne fungere, så er det efter min mening et svigt i omsorgen hvis en forælder nægter barnet det. Det ville være det samme hvis en forælder nægtede at bade sit barn, give mad, tage barnet op om natten osv.

Anmeld

10. maj 2011

Mor Christa

personligt har jeg overhovedet ingen problemer med at skirfte en lorteble.. det gør mig virkelig INTET! Men Victor er så også kun 5 måneder endnu - så jeg har vel slet ikke "set det væreste" ..
Min kæreste har som sådan heller igen problemer med det.. tror ikke der er noget der "skræmmer" ham .. hvert fald når det kommer til vores søn.. Så han skifter ligeså mange lortebleer som mig (når han er hjemme :-) )
Men selvfølgelig kan han sagtens joke med at "Nu er detr din tuuuur.." Eller "mooor.. jeg har lavet en gave til dig" osv

Anmeld

10. maj 2011

*A*

Ja, det gør han gerne... Han er ligeglad og det er jeg også. Drengene skal skiftes og der kommer jo ikke andre og gør det... Hehe...

Anmeld

10. maj 2011

Wimmie

Altså jeg er én af de der har det svært med lugten af lort, tis, bræk osv. men når man vælger at få børn, så hører det altså med, og så er det da noget man må mande (kvinde?) sig op til at gøre uanset hvad.

Ja, det er da synd hvis manden står og får kvalme, men det er altså noget man vænner sig til efterhånden - hvis man aldrig tager en lorteble, ja så forbliver det jo noget man ikke kan klare... Altså ærligt talt, man skal forestille at være voksen nok til at få børn og tage sig af dem, men man piver over lidt bæ...

Jeg synes det er pinligt...

Og selvfølgelig er det ikke omsorgssvigt hvis man ikke tager en lorteble så længe der er andre til at tage den, men hvis det betyder at man evt. venter til konen/kæresten kommer hjem og barnet dermed har fyldt ble i længere tid, så er det - barnet kan da få udslæt osv

Og ang. at der er svaret på hvad manden gør hvis han er alene med barnet, så er det altså kun én der har svaret at det gør han da naturligvis så... hvad med de andre hvis mænd nægter? Der var én der skrev at han hellere ville dø end at tage en lorteble og én der skrev at det havde han aldrig gjort...

Det må vel betyde at han enten ikke kan være alene med sit barn eller at barnet bare ikke bliver skiftet så

Og ja, hvis arbejdsfordelingen fungerer i de små hjem og lortebleerne bliver skiftet, så er jeg da ligeglad, men det er altså nok mere princippet i at man føler at man har ret til at "nægte" folk hidser sig op over - for der er sgu ikke meget mand over en mand der ikke engang kan håndtere en ble

Anmeld

10. maj 2011

mybaby-girl

Hehe, min kæreste gør det faktisk kun når jeg skal noget, skal feks til zumba i aften, og da bliver det gjort, om det så er en lorteble eller ej

Så jeg har stemt under protest

Anmeld

10. maj 2011

Musen5

Min x, dvs børnenes far har altid skulle gøre fet under tvang... Og med megen brok.

Min nye kæreste skifter gladeligt en lorteble på en dreng der ikke engang er hans, men ordene... nu er vi sammen og selvom jeg ikke er hans biologiske far kan jeg jo godt hjælpe dig der hvor der er brug for det.

Samtidig ser han det som træning til når lillepigen bliver født.

/Mette 29+2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.