Vil din mand skifte en lorte ble?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2011

DLM

mor 2010 skriver:

min kæreste er heller aldrig alene med vores datter men det er ikke pga han ikke skifter ble, han kan ikke klare at høre hende græde

han fremstår bare værre og værre nu...

han er sikker god med hende på andre punkter en baby er heller ikke det min kæreste er bedst til. men nu hvor vores søn er ved at være stor (han bliver 1 år næste måned) og han får noget respons fra ham har de det så godt sammen. han kan virkelig få vores søn til at skrald grine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Wimmie

Jeg har stadig meget svært ved at forhold mig til at der er ting vedrørende ens eget barn som man bare kan vælge fra... Jeg kan slet ikke sætte mig ind i at man gerne vil have børn, men bare ikke gider dem som helt små - altså man kan da ikke bare springe det over. Hvad hvis deres koner/kærester blev syge og måske indlagt og manden var nødt til at tage sig af barnet selv - men aldrig havde prøvet det før?

Nu er børn jo ikke noget man skal begynde at "teste på", men hvad nu hvis konen/kæresten nægtede det samme fordi de heller ikke kunne klare lugten/lyden? Så ville barnet bare ikke blive skiftet og passet?

Jeg synes det er chokerende og ikke mindst barnligt

Det bekymrer mig lidt at man som voksen mand kan opføre sig sådan. Og det er på ingen måde ment som at dømme jeres forhold eller jer som kvinder der har taget disse valg at leve med det, det er udelukkende forargelse over at nogle mænd kan have disse holdninger.

Anmeld

11. maj 2011

mor 2010

DLM skriver:

han er sikker god med hende på andre punkter en baby er heller ikke det min kæreste er bedst til. men nu hvor vores søn er ved at være stor (han bliver 1 år næste måned) og han får noget respons fra ham har de det så godt sammen. han kan virkelig få vores søn til at skrald grine

ja jeg ved nemlig også at når hun er omkring 1 år bliver det noget helt andet, har set ham med så mange andre børn.

og som han siger kan hun jo ikke rigtig noget endnu, han mangler respons fra hende. han kan sagtens få hende til at grine nu, men han vil gerne ku lege med hende i haven og sådan.

men det skal helt sikkert nok blive bedre ihvertfald

Anmeld

11. maj 2011

MaliksMor

Selvf vil han det, ligesom at bade, give mad og putte ham. Det hører jo med, når man bliver far. Og hvis man ikke vil skifte sit eget barn, skal man måske slet ikke ha' børn!!!!

Anmeld

11. maj 2011

mor 2010

Wimmie skriver:

Jeg har stadig meget svært ved at forhold mig til at der er ting vedrørende ens eget barn som man bare kan vælge fra... Jeg kan slet ikke sætte mig ind i at man gerne vil have børn, men bare ikke gider dem som helt små - altså man kan da ikke bare springe det over. Hvad hvis deres koner/kærester blev syge og måske indlagt og manden var nødt til at tage sig af barnet selv - men aldrig havde prøvet det før?

Nu er børn jo ikke noget man skal begynde at "teste på", men hvad nu hvis konen/kæresten nægtede det samme fordi de heller ikke kunne klare lugten/lyden? Så ville barnet bare ikke blive skiftet og passet?

Det bekymrer mig lidt at man som voksen mand kan opføre sig sådan. Og det er på ingen måde ment som at dømme jeres forhold eller jer som kvinder der har taget disse valg at leve med det, det er udelukkende forargelse over at nogle mænd kan have disse holdninger.

ligemeget hvad der skete, altså om så jeg gik hen og døde, ville min kæreste aldrig være alene om hende.
min familie kender vores situation så de ville uden tvivl træde til i sådan en situation.

jeg synes da også det er noget barnligt pjat at han ikke gider skifte ble, men synes bestemt ikke det er noget at gøre et kæmpe nummer ud af. vi har jo alle forskellige meninger

Anmeld

11. maj 2011

Wimmie

Men så fungerer det jo også for dig, og det er jo fint. Men jeg tror simpelthen ikke på at det er alle kvinder hvis mænd ikke kan tage en lorteble der synes det er lige fedt.

Det undrer mig bare lidt hvis man ikke har talt om sådanne ting inden man valgte at få børn. For hvis manden har meldt klart ud at han aldrig ville røre en lorteble, ja så vælger kvinden vel selv om det er noget hun kan finde sig i.

Hvis manden derimod giver udtryk for at det ikke vil blive et problen, og så pludselig nægter når han står i det, ja så synes jeg bare det er endnu mere usselt.

Man kan efter min mening ikke tillade sig sådan at vælge til og fra i forhold til hvor meget man gider sine egne børn - man vælger jo selv at få dem og det er vel med alt hvad der dertil følger med på godt og ondt - det er jo ikke kun når de er sjove og søde.

Men igen, fint nok hvis det fungerer hos jer der oplever det, for så er det vel ikke et problem

Anmeld

11. maj 2011

DLM

mor 2010 skriver:

ja jeg ved nemlig også at når hun er omkring 1 år bliver det noget helt andet, har set ham med så mange andre børn.

og som han siger kan hun jo ikke rigtig noget endnu, han mangler respons fra hende. han kan sagtens få hende til at grine nu, men han vil gerne ku lege med hende i haven og sådan.

men det skal helt sikkert nok blive bedre ihvertfald

Det er så der mænd er rigtig gode, når der skal leges i haven osv. Det kan også være han kommer mere på banen når hun begynder på rugbrød og sidde i højstol m.m (nu ved jeg ikke om du ammer, men hvis du gør føler han sig sikkert meget ubrugelig på det punkt) Det bliver meget sjovere når han kan gøre noget

Anmeld

11. maj 2011

Kongmulle

DLM skriver:

Ja som spørgsmålet lyder vil han det

min kæreste vil ikke og hvis han gør det er det under tvang han får det dårligt af det.

MIn mand er oftest den der skifter lorteble herhjemme Har aldrig spurgt eller skulle bede ham om noget, han gør tingene helt af sig selv

Anmeld

11. maj 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
mor 2010 skriver:

ligemeget hvad der skete, altså om så jeg gik hen og døde, ville min kæreste aldrig være alene om hende.
min familie kender vores situation så de ville uden tvivl træde til i sådan en situation.

jeg synes da også det er noget barnligt pjat at han ikke gider skifte ble, men synes bestemt ikke det er noget at gøre et kæmpe nummer ud af. vi har jo alle forskellige meninger

Det er godt nok chokerende læsning - Puha...

Anmeld

11. maj 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Wimmie skriver:

Jeg er meget enig. - Også i det du skriver længere nede vedrørende om man ikke har talt om disse ting inden man vælger at få et barn, det er for mig helt uforståeligt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.