Vil din mand skifte en lorte ble?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2011

Faith

Ranarupta skriver:

Ja da.

Hvordan kan man nægte det? Man er vel to om barnet...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

mor 2010

modesty skriver:

Det er omsorgssvigt hvis der ikke er nogen der skifter bleen. Men det er der jo, moren gør det. Hvis det er din indstilling at faren omsorgssvigter sit barn ved ikke at skifte det, så er det vel i ligeså høj grad omsorgssvigt hvis han ikke tager ligeså meget barsel som moren? O.s.v. Selvfølgelig er det ikke omsorgssvigt så længe bleen bliver skiftet når den skal skiftes. Og ingen i den her tråd har givet udtryk for andet.

Jeg kan godt forstå at du bliver forarget over manden der går hjemme og ikke hjælper til overhovedet. Det gør jeg også. Men den stakkels kvinde er jo tydeligvis godt selv klar over at den er gal. Så det hjælper nok ikke hendes situation at folk i den her tråd bliver ved med at kommentere hvor forfærdeligt det er i bastante vendinger. 

føler lidt det er mig der bliver skrevet om, tar måske fejl

men vil gi dig ret i det ikke er omsorgssvigt så længe bleen bliver skiftet, barnet bliver vasket, får mad osv.
selvom jeg er meget alene om det hele herhjemme får min datter ALTID skiftet ble med det samme hun har brug for det, hun får mad når hun er sulten, kommer i bad hver anden dag, bliver leget og hygget med, trøstet når hun er ked af det osv., så jeg vil ikke selv mene hun kan mangle omsorg.

Anmeld

10. maj 2011

Faith

mor 2010 skriver:

men vil gi dig ret i det ikke er omsorgssvigt så længe bleen bliver skiftet, barnet bliver vasket, får mad osv.
selvom jeg er meget alene om det hele herhjemme får min datter ALTID skiftet ble med det samme hun har brug for det, hun får mad når hun er sulten, kommer i bad hver anden dag, bliver leget og hygget med, trøstet når hun er ked af det osv., så jeg vil ikke selv mene hun kan mangle omsorg.

En far kan sagtens danne bånd til barnet på andre måder end ved bleskift... Er sikker på dit barn ikke er omsorgssvigtet!

Anmeld

10. maj 2011

modesty

mor 2010 skriver:

Ja, det var dig jeg kommenterede på. Undskyld hvis udtrykket "stakkels kvinde" virkede nedladende, det var ikke meningen.

Jeg synes ikke det er fair at give dig mere nederen på end du har i forvejen ved at skrive hvor forfærdelig og uacceptabel din situation er. Du har jo tydeligvis dine tanker om det hele og tager dine valg baseret på overvejelser. Så jeg mener at man må respektere at det er dit valg, og jeg mener at det er helt skævt at tale om omsorgssvigt fordi en mand ikke skifter ble på sin baby.

Anmeld

10. maj 2011

Faith

modesty skriver:

Ja, det var dig jeg kommenterede på. Undskyld hvis udtrykket "stakkels kvinde" virkede nedladende, det var ikke meningen.

Jeg synes ikke det er fair at give dig mere nederen på end du har i forvejen ved at skrive hvor forfærdelig og uacceptabel din situation er. Du har jo tydeligvis dine tanker om det hele og tager dine valg baseret på overvejelser. Så jeg mener at man må respektere at det er dit valg, og jeg mener at det er helt skævt at tale om omsorgssvigt fordi en mand ikke skifter ble på sin baby.

Anmeld

10. maj 2011

Wimmie

Jeg tror også at det der menes med omsorgssvigt i denne sammenhæng er hvis barnet IKKE får skiftet ble fordi faderen ikke vil og måske er alene hjemme med barnet. Naturligvis er det ikke omsorgssvigt hvis barnet har det godt

Anmeld

10. maj 2011

Faith

Wimmie skriver:

Jeg tror også at det der menes med omsorgssvigt i denne sammenhæng er hvis barnet IKKE får skiftet ble fordi faderen ikke vil og måske er alene hjemme med barnet. Naturligvis er det ikke omsorgssvigt hvis barnet har det godt

Ja jeg håber da det er det der menes

Har en veninde hvis mand kategorisk nægter at skifte ble....Det betyder at han ALDRIG er alene hjemme med deres søn

Anmeld

10. maj 2011

DLM

modesty skriver:

Anmeld

10. maj 2011

mor 2010

modesty skriver:

jeg forstod godt hvad du mente med det så det er ikke noget at undskylde

der er nemlig som du skriver rigtig mange tanker og overvejelser i sådan en situation som jeg står i, og indtil videre mener jeg stadig jeg har taget det rigtige valg.

min kæreste er god på så mange andre punkter hvor andre mænd 'fejler', (man kan ikke få det perfekte ) og så længe jeg ved det kun er mens hun er helt lille synes jeg ikke det er så ekstremt forfærdeligt.

Anmeld

10. maj 2011

mor 2010

smillaluna skriver:

Ja jeg håber da det er det der menes

Har en veninde hvis mand kategorisk nægter at skifte ble....Det betyder at han ALDRIG er alene hjemme med deres søn

min kæreste er heller aldrig alene med vores datter men det er ikke pga han ikke skifter ble, han kan ikke klare at høre hende græde

han fremstår bare værre og værre nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.