Er der ingen nedre grænse for at få hjælp til at få børn...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Aves.

Mutti2B skriver:

Jeg vil give dig fuldstændig ret. Jeg synes helt klart at der skal være en nedre grænse, hvis der også er en øvre. 25 er et godt bud. Og det her handler ikke om man er moden nok eller ej, for tror da nok også at en kvinde på 46 vil mene hun er moden nok, men den dag i dag må hun ikke komme i behandling. Også selvom hun betaler hele lortet selv!

Så hvis samfundet i dag mener at de kan bestemme at en kvinde på 46 er for gammel til at modtage behandling, ja så synes jeg bestemt også at barnløse under 25 kan se tiden an og prøve naturmåden indtil de bliver 25. Provokerende? Måske, men synes dælme også det er provokerende at blive nægtet hjælp fordi man er "for gammel" efter deres termer.

Er helt enig....og ingen udsættes jo for en fare ved at måtte vente, der sker jo ikke noget ved det andet end man bliver ældre..udover det du skriver så er grænsen også 25 år for adoption, så jeg synes også de 25 år giver god mening..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Muffinmus

hmm

Jamen først og fremmest er det jo tit der omkring de yngeste begynder....og så skal der jo lige bruges mindst et år på at prøve før man går til lægen...eler mere... Så derefter skal man igennem tests osv, det kan derogsåsnuldt gå et år med.... Så de fleste der har brug for hjælp, der snakkervi jo ca 20 år+...og hvis det viser sig at de IKKE kan selv overhovedet, å skal de have hjælp,men er der ingen umidddelbar hindring, andet end det tager tid, ja så synes jeg de skal vente lige som alle os andre dødelige....tålmodgihed er en dyd, selv om det er røv:-)

Anmeld

4. maj 2011

Mi

Helt ærligt så sidder jeg her og tænkter: "Hvad i alverden skal det dog til for?" Jeg selv måtte igennem to omfattende og opslidende forsøg før vi fik vores tvillingepiger. Det ville under ingen omstændigheder kunne lade sig gøre ad normal vej. Jeg fødte mine piger da jeg var 24 år, der havde vi været igang med at prøve at få børn i tre år. Hvorfor skulle jeg ikke kunne få behandling bare fordi jeg fx ikke var fyldt 25 år.

Og helt ærligt, så er det nok ikke særlig mange 18-20 årige som er i fertilitetsbehandling. Jeg bliver til gengæld ked af at høre, at et par som har fået et barn ved kunstig befrugtning senere viser sig ikke at magte opgaven og får barnet fjernet.

At der er en øvre grænse har jo også noget at gøre med, at risikoen for komplikationer forøges med alderen, og at barnet har brug for en rask forældre i 18 år.

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Mi skriver:

Helt ærligt så sidder jeg her og tænkter: "Hvad i alverden skal det dog til for?" Jeg selv måtte igennem to omfattende og opslidende forsøg før vi fik vores tvillingepiger. Det ville under ingen omstændigheder kunne lade sig gøre ad normal vej. Jeg fødte mine piger da jeg var 24 år, der havde vi været igang med at prøve at få børn i tre år. Hvorfor skulle jeg ikke kunne få behandling bare fordi jeg fx ikke var fyldt 25 år.

Og helt ærligt, så er det nok ikke særlig mange 18-20 årige som er i fertilitetsbehandling. Jeg bliver til gengæld ked af at høre, at et par som har fået et barn ved kunstig befrugtning senere viser sig ikke at magte opgaven og får barnet fjernet.

At der er en øvre grænse har jo også noget at gøre med, at risikoen for komplikationer forøges med alderen, og at barnet har brug for en rask forældre i 18 år.

Men altså...gennemsnitsalderen er jo så høj at det ikek burde være et problem at få børn som 45årig...så skal man gå ind og se på livsstil og vælge dem fra der ike er sunde..

Jeg synes adoptionsalder og alder i forhold til at få hjælp til børn burde være lige...man skader jo ingen ved at vente til man er 25 år, måske det faktiks er en fordel...hvem ved..

Anmeld

4. maj 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Eva. skriver:

Nej, vel...det synes jeg altså heller ikke kan forsvares...og når man som 18 årig skal have hjælp, så kan man vel næppe have forsøgt i 2 år før...udover det er grænsen for at adoptere også 25 år, det ville da være passende hvis den fulgte det som kræves for at få hjælp til børn..og der er vel en grund til der er en grænse...

Jeg er meget enig. Jeg synes det er fuldstændig vanvittigt at forestille sig, at samfundet skulle hjælpe 18-årige med at blive gravide....

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

SØS skriver:

Jeg er meget enig. Jeg synes det er fuldstændig vanvittigt at forestille sig, at samfundet skulle hjælpe 18-årige med at blive gravide....

Ja, og ikke mindst set i lyset af hvordan samfundet er indrettet, hvordan vi er længere tid om at blive voksne osv osv...jeg kan slet ikke se der skal bruges ressourcer på det overhoved....

Anmeld

4. maj 2011

Mi

Eva. skriver:

Men altså...gennemsnitsalderen er jo så høj at det ikek burde være et problem at få børn som 45årig...så skal man gå ind og se på livsstil og vælge dem fra der ike er sunde..

Jeg synes adoptionsalder og alder i forhold til at få hjælp til børn burde være lige...man skader jo ingen ved at vente til man er 25 år, måske det faktiks er en fordel...hvem ved..

Når du bliver omkring 25 år så bliver dine chancer for at blive gravid forringet. Du har størst chance mellem 18 og 25år. "At der ikke sker noget ved at vente, og det måske er bedre???? Du skal jo ikke gøre dig til dommer over hvornår det er bedst for den enkelte at få børn.

Det er noget ganske andet at adoptere et barn som det er at blive gravid og føde. Ved adoption skal du tage hånd om et barn som muligvis har oplevet svigt og som bliver flyttet fra alt det kender til et fremmed land og nye forældre. Jeg syntes ikke at du kan sammenligne de to ting.

I forhold til at man kan flytte den øvre grænse, så kan det muligvis godt være en god ide, som læger kan tage stilling til. Men når man er 40 år har man i hvert fald haft mange år til at gå i behandling i eller adoptere i, så chancen har ligesom været der. Så ved jeg godt at der er nogle som først finder en partner i en meget sen alder, men hvis man ønsker børn, så har man jo faktisk mulighed for at få kunstig befrugtning som single idag. Hvis lægevidenskaben ikke har indvendinger imod at rykke den øvre grænse, så fint med mig.

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Mi skriver:

Når du bliver omkring 25 år så bliver dine chancer for at blive gravid forringet. Du har størst chance mellem 18 og 25år. "At der ikke sker noget ved at vente, og det måske er bedre???? Du skal jo ikke gøre dig til dommer over hvornår det er bedst for den enkelte at få børn.

Det er noget ganske andet at adoptere et barn som det er at blive gravid og føde. Ved adoption skal du tage hånd om et barn som muligvis har oplevet svigt og som bliver flyttet fra alt det kender til et fremmed land og nye forældre. Jeg syntes ikke at du kan sammenligne de to ting.

I forhold til at man kan flytte den øvre grænse, så kan det muligvis godt være en god ide, som læger kan tage stilling til. Men når man er 40 år har man i hvert fald haft mange år til at gå i behandling i eller adoptere i, så chancen har ligesom været der. Så ved jeg godt at der er nogle som først finder en partner i en meget sen alder, men hvis man ønsker børn, så har man jo faktisk mulighed for at få kunstig befrugtning som single idag. Hvis lægevidenskaben ikke har indvendinger imod at rykke den øvre grænse, så fint med mig.

I min optik er der vægtigere grunde ikke mindst for barnet end den med hvornår der er optimale chancer for graviditet...så jeg anskuer det fra en anden vinkel end dig...og så meget falder fertiliteten heller ikke, og nu taler vi jo om par der har brug for hjælp, så vi kan vel næppe sammengligne fertile par med infertile, vel...

Jeg synes simpelthen det er skrævt at hjælpe teenagere til at få børn..

Anmeld

4. maj 2011

Mi

Eva. skriver:

I min optik er der vægtigere grunde ikke mindst for barnet end den med hvornår der er optimale chancer for graviditet...så jeg anskuer det fra en anden vinkel end dig...og så meget falder fertiliteten heller ikke, og nu taler vi jo om par der har brug for hjælp, så vi kan vel næppe sammengligne fertile par med infertile, vel...

Jeg synes simpelthen det er skrævt at hjælpe teenagere til at få børn..

Ja, du anskuer vist ud fra den vinkel at du aldrig har stået i situationen, men oplever alle 20 årige som uansvarlige teenagere.

Jeg anskuer det ud fra at jeg har stået i situationen, og på ingen måder var teenager som 20 årig. Så jeg vil ikke gøre mig til dommer over hvornår man er egnet som forældre, modsat dig.

Anmeld

4. maj 2011

Lisbeth1985

Fru Nielsen skriver:

Ja selvfølgelig..... Skal da ikke komme an på alder om man kan få hjælp til at få børn eller ej!

ENIG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.