Eva. skriver:
Men altså...gennemsnitsalderen er jo så høj at det ikek burde være et problem at få børn som 45årig...så skal man gå ind og se på livsstil og vælge dem fra der ike er sunde..
Jeg synes adoptionsalder og alder i forhold til at få hjælp til børn burde være lige...man skader jo ingen ved at vente til man er 25 år, måske det faktiks er en fordel...hvem ved..
Når du bliver omkring 25 år så bliver dine chancer for at blive gravid forringet. Du har størst chance mellem 18 og 25år. "At der ikke sker noget ved at vente, og det måske er bedre???? Du skal jo ikke gøre dig til dommer over hvornår det er bedst for den enkelte at få børn.
Det er noget ganske andet at adoptere et barn som det er at blive gravid og føde. Ved adoption skal du tage hånd om et barn som muligvis har oplevet svigt og som bliver flyttet fra alt det kender til et fremmed land og nye forældre. Jeg syntes ikke at du kan sammenligne de to ting.
I forhold til at man kan flytte den øvre grænse, så kan det muligvis godt være en god ide, som læger kan tage stilling til. Men når man er 40 år har man i hvert fald haft mange år til at gå i behandling i eller adoptere i, så chancen har ligesom været der. Så ved jeg godt at der er nogle som først finder en partner i en meget sen alder, men hvis man ønsker børn, så har man jo faktisk mulighed for at få kunstig befrugtning som single idag. Hvis lægevidenskaben ikke har indvendinger imod at rykke den øvre grænse, så fint med mig.
Anmeld