Er der ingen nedre grænse for at få hjælp til at få børn...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Mutti2B

Secrets skriver:

Jeg synes også kvinder på 18-20 år skal have ret til at have hjælp. Man kan jo sige, at det giver sig selv, at der er en øvre grænse, for på et tidspunkt er kroppen bare for gammel til at producere børn, og det synes jeg er fair nok. Eller forstå mig ret, det er ikke fordi jeg ikke mener "ældre" folk ikke har ret til børn, men jeg ville være ked af at mine forældre nærmede sig 70, når jeg var 20 Men det er en anden snak.

Kan ikke se nogen årsag til at kvinder på fx 20 ikke skulle have hjælp. Nu er jeg kun et år ældre end det (eller ok, bliver godt nok 22 på mandag, men stadig), og jeg kan ikke se, hvad der gør, at jeg personligt ikke skulle have hjælp, hvis jeg stod det sted. Vi er begge meget modne af vores alder. Fester, alkohol, ungdomsgejl siger os intet. Vi er et godt sted i livet, vi er i gang med gode uddannelser, som vi godt kan klare trods baby, og vi har meget at tilbyde og en fin økonomi. Hvorfor skulle vi så ikke have ret til at få hjælp, såfremt vi ikke kunne af naturlige årsager? Jeg vil, og har altid ville, have børn i en relativt ung alder, da jeg mener det har været enormt gavnligt på mit forhold til mine forældre, at de også var unge (min mor var 22, min far knap 30). Så derfor kan jeg ikke se, hvorfor jeg skulle tvinges til at vente til jeg var 25 eller sådan, når vi har masser at tilbyde nu

Men synes du så ikke at det er forkert at man har sat en øvre grænse? Jovist har naturen en rolle, men så længe kvinden har lyst til at prøve og betale for det, så synes jeg det er urimeligt at samfundet har sat en grænse på 46 år. At kroppen er "for gammel" synes jeg ikke du kan ta med i denne betragtning. Så kan man jo også sige at kroppen er for syg og selv har sagt fra hvis man har brug for behandling som 20 årig Forestil dig følgene scenarie: Du møder drømmefyren som 37 årig og I skal lige lære hinanden at kende og bo sammen inden børn kommer på tale. Efter 2 år starter projekt baby. Ingen held efter 1 år. Skal igang med behandling og det tager tid at blive udredt. Efter 5 år (skal jo også enten spare op eller låne penge til det) og utallige forsøg er du stadig ikke blevet gravid. Du ønsker at fortsætte men bare ærgeligt, for nu er du for gammel. Skrækkeligt, ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Kruse90

Jeg syntes det du sætter det meget firkantet op Eva
Så let syntes jeg ikke man kan gøre det.

Jeg er 20 snart 21 og er igang med 1. forsøg.
På klinikken var de glade for at unge mennesker idag gerne vil have børn i den alder vi er i nu, da folk efter min mening bliver alt for ''gamle''.
Jeg ville være ked af, hvis jeg skulle vente til vi var 25. Sædkvaliteten bliver desværre ikke bedre med årene, hvorfor så vente?

Man kunne godt gå ind og vurdere om folk var egnet, der ville jeg ikke selv være bange for at blive sorteret fra. Men så syntes jeg alle skulle gennem sådan en test, inden barnets ankomst, for hold op hvor er der mange der ikke burde få børn.

Jeg mener, at jo før jo bedre (med måde) Selvfølgelig skal en 16-17 årig ikke have et barn. Så snart der er overskud, plads, råd og tid og lysen til at få et barn, hvorfor så ikke?
Barnet vil da få meget glæde af, at have unge forældre.

Personlig er jeg glad for at have en ung mor. (min mor er 43) Og jeg har en storebror på 25
Jeg ville ikke bytte det for noget i verden.

Jeg syntes bare ikke at man kan stille det så firkantet op som du gør.
Og mht. at der er en maks alder syntes jeg er helt fint, tænk på hvor gammel man bliver når ens barn f.eks. bliver 18-20 år, hvor fedt ville det være at have en mor eller en far der 60+. (hvis man er den første fødte) Det ville jeg være ked af.

Men det er bare min mening, og dette blev lidt længere end forventet bær over med mig

Kram

Anmeld

4. maj 2011

Kruse90

Secrets skriver:

Jeg synes også kvinder på 18-20 år skal have ret til at have hjælp. Man kan jo sige, at det giver sig selv, at der er en øvre grænse, for på et tidspunkt er kroppen bare for gammel til at producere børn, og det synes jeg er fair nok. Eller forstå mig ret, det er ikke fordi jeg ikke mener "ældre" folk ikke har ret til børn, men jeg ville være ked af at mine forældre nærmede sig 70, når jeg var 20 Men det er en anden snak.

Kan ikke se nogen årsag til at kvinder på fx 20 ikke skulle have hjælp. Nu er jeg kun et år ældre end det (eller ok, bliver godt nok 22 på mandag, men stadig), og jeg kan ikke se, hvad der gør, at jeg personligt ikke skulle have hjælp, hvis jeg stod det sted. Vi er begge meget modne af vores alder. Fester, alkohol, ungdomsgejl siger os intet. Vi er et godt sted i livet, vi er i gang med gode uddannelser, som vi godt kan klare trods baby, og vi har meget at tilbyde og en fin økonomi. Hvorfor skulle vi så ikke have ret til at få hjælp, såfremt vi ikke kunne af naturlige årsager? Jeg vil, og har altid ville, have børn i en relativt ung alder, da jeg mener det har været enormt gavnligt på mit forhold til mine forældre, at de også var unge (min mor var 22, min far knap 30). Så derfor kan jeg ikke se, hvorfor jeg skulle tvinges til at vente til jeg var 25 eller sådan, når vi har masser at tilbyde nu

er meget enig med dig søde

Anmeld

4. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Secrets skriver:

Anmeld

4. maj 2011

TroldeMor<3

Eva. skriver:

Hvis der ikke er det, mener I så det er ok at man kan få hjælp til at få børn når man er 18-20 år...burde der være en nedre grænse også...eller er det helt fint at en på 18 år kan vælge at få hjælp af det offentlige til at få børn...?

Kom lige til at tænke på det da jeg flere gange har læst og oplevet at meget unge piger får denne hjælp...

Jeg kan helt ærligt ikke se hvad du vil med denne her debat - for ligegyldigt hvad folk siger herinde - har du jo din meget klare holdning til emnet,. den er da absolut ikke til at rokke

Jeg synes det er lidt trist, at have det syn på 18-20 årige.. Har man ikke et tilstrækkeligt forælderpotentiale på baggrund af at man er under 25 år? Tror du ikke man kan have økonomi, kærlighed, struktur og opdragelsesevne på grund af en alder? Jeg synes det er en meget grov måde at sætte tingene op på... 

Så kan man da vende den om og sige at folk over 35 ikke burde få hjælp - der er ikke så meget energi aldersbetinget mere, man har en væsentlig større risiko for at få børn med handicap over den alder osv. osv - ( Jeg har IKKE den holdning, det var blot for at sætte tingene lidt i perspektiv)

Jeg synes det er fair der er en øvre grænse, da den øvre grænse i forvejen er rimelig høj.. Kvinder oppe i den alder, har bare ikke kropsligt den samme evne og det samme potentiale som man har når man er yngre osv. osv.

Jeg er 21 år - føder når jeg er 22 år. Jeg er lykkelig sammen med min babys far, og jeg kan da lige love dig for at jeg bliver en lige så god, elskelig, ansvarsfuld og struktureret mor, med gode råd, kys på kinden og godnat læsning, som lige præcis en mor på over 25 !

Anmeld

4. maj 2011

Kageelsker

Jeg synes bestemt helle ikke der skal sættes en nedre grænse, og da slet ikke på 25 år! Jeg mener at unge kvinder har lige så stor ret til at få hjælp til børn som alle andre.

Man skal jo ikke glemme at kvinders fertilitet kun bliver dårligere efter de 25, så i min verden virker det helt hen i vejret at vente hvis lysten er der!

Anmeld

4. maj 2011

Kofoed.

Baby-støv skriver:

så ikk en aldergrænse, men en grænse for hvor lang tid man har prøvet...

Jep, hvis man altså er uforklarlig barnløs, men fx har manden super dårlig sædkvalitet og de har 0,01% chance for naturlig graviditet, skal de selvfølgelig i behandling med det samme, uanset alder.

Anmeld

4. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Kofoed33 skriver:

Jep, hvis man altså er uforklarlig barnløs, men fx har manden super dårlig sædkvalitet og de har 0,01% chance for naturlig graviditet, skal de selvfølgelig i behandling med det samme, uanset alder.

Nemlig!

Anmeld

4. maj 2011

Mutti2B

nattie skriver:

Jeg kan helt ærligt ikke se hvad du vil med denne her debat - for ligegyldigt hvad folk siger herinde - har du jo din meget klare holdning til emnet,. den er da absolut ikke til at rokke

Jeg synes det er lidt trist, at have det syn på 18-20 årige.. Har man ikke et tilstrækkeligt forælderpotentiale på baggrund af at man er under 25 år? Tror du ikke man kan have økonomi, kærlighed, struktur og opdragelsesevne på grund af en alder? Jeg synes det er en meget grov måde at sætte tingene op på... 

Så kan man da vende den om og sige at folk over 35 ikke burde få hjælp - der er ikke så meget energi aldersbetinget mere, man har en væsentlig større risiko for at få børn med handicap over den alder osv. osv - ( Jeg har IKKE den holdning, det var blot for at sætte tingene lidt i perspektiv)

Jeg synes det er fair der er en øvre grænse, da den øvre grænse i forvejen er rimelig høj.. Kvinder oppe i den alder, har bare ikke kropsligt den samme evne og det samme potentiale som man har når man er yngre osv. osv.

Jeg er 21 år - føder når jeg er 22 år. Jeg er lykkelig sammen med min babys far, og jeg kan da lige love dig for at jeg bliver en lige så god, elskelig, ansvarsfuld og struktureret mor, med gode råd, kys på kinden og godnat læsning, som lige præcis en mor på over 25 !

Om man er en go mor som 20 årig er jo slet ikke hvad denne debat går ud på. Det har Eva vist også skrevet

Men burde der så ikke være en nedre grænse når der nu er en øvre. Hvem bestemmer hvad der er rimeligt?? Hvis en kvinde på 46 har lyst til at gå igennem behandling og er velvidende om risikoen, burde hun så ikke også have lov, lige så meget som en kvinde på 20 år? Synes det er utroligt dobbeltmoralsk at sige at det er ok med en øvre grænse og samtidig være forarget over en nedre

Anmeld

4. maj 2011

TroldeMor<3

Mutti2B skriver:

Om man er en go mor som 20 årig er jo slet ikke hvad denne debat går ud på. Det har Eva vist også skrevet

Men burde der så ikke være en nedre grænse når der nu er en øvre. Hvem bestemmer hvad der er rimeligt?? Hvis en kvinde på 46 har lyst til at gå igennem behandling og er velvidende om risikoen, burde hun så ikke også have lov, lige så meget som en kvinde på 20 år? Synes det er utroligt dobbeltmoralsk at sige at det er ok med en øvre grænse og samtidig være forarget over en nedre

Jeg har argumenteret for hvorfor jeg mener det er fair der er en øvre grænse - man bliver ældre, og man er ikke udødelig. Jeg synes det er egoistisk at få børn når man er så gammel - tænk engang hvor meget ens børn kommer til at mangle en, når man bliver ældre.. De er over 60+ når børnene er 20 ! Jeg er 21, har en mor på 43 - og er da inderligt glad for at have hende som ung, vide hun nok skal være der i maaange år til at se sine børnebørn vokse op osv...

Man må også tænke på barnets behov, også som voksen.. til trods for at man har lyst til at få børn som 46 årig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.