Er der ingen nedre grænse for at få hjælp til at få børn...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Happiness

Eva. skriver:

Nu var det ikke så meget det jeg havde i mine overvejelser...men sådan mere overordnet set...præcis som når der er en øvre grænse, det handler jo heller ikke om modenhed eller egnethed..

Jamen så ville jeg sætte grænsen til 18år. Jeg beskrev bare hvorfor jeg ville sætte grænsen der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Aves.

Happiness skriver:

Jamen så ville jeg sætte grænsen til 18år. Jeg beskrev bare hvorfor jeg ville sætte grænsen der

Ok..så samfundet skal bruge penge på at hjælpe teenagere med at få børn...trods den viden vi har og de problemer der ellers er i samfundet...?

Anmeld

4. maj 2011

otlitrom

Eva. skriver:

Ja, det er det også...men jeg synes faktisk det er skræmmende og måske lige hurtigt nok at hjælpe teenagere til at få børn...over 25 år synes jeg ville være passende..

Jeg kan kun sige jeg er enig, når man "bøjer det" på den måde. Men jeg synes bare der er meget mere end alder at tage højde for i sådan en situation.

Vurdering af "Det hele menneske", ikke kun brudstykker...

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

kitty skriver:

Jeg kan kun sige jeg er enig, når man "bøjer det" på den måde. Men jeg synes bare der er meget mere end alder at tage højde for i sådan en situation.

Vurdering af "Det hele menneske", ikke kun brudstykker...

Ja, men de ydre rammer som øvre og nedre grænser synes jeg nu sagtens man kan sætte og så ellers vurdere inden for den grænse..

Anmeld

4. maj 2011

Wimmie

Happiness skriver:

Når man er 18, er man voksen. Så jeg mener at grænsen bare burde ligge der. Men tror nu heller ikke en 16 årig ville kunne få hjælp

Det er jo ikke alder, men modenhed der er afgørende. Og den er jo svær at bedømme fra fagfolk der ikke kender dem personligt.

Jeg ville selv ikke være moden nok til et barn da jeg var 18. Langt fra! Men der er jo mange 18 årige der klarer det skide godt!

Så jeg mener bare at man skal være voksen. Altså 18 år

Er man voksen når man er 18?

Altså officielt er man jo stadig teenager og man er ikke færdig med at udvikle sig fysisk og mentalt, så jeg vil bestemt ikke sige at man er voksen når man er 18.

Myndig, ja - men ikke voksen.

Det er svært at sætte en grænse på, men jeg mener i hvert fald at man skal være over 20. Og derefter synes jeg så at man skal "screene" lidt. Synes ikke nødvendigvis at man skal vente til man er 25...

I øvrigt skal man udfylde nogle papirer som skal godkendes af ens egen læge, før man kan blive henvist i det offentlige - så lidt screening er der. Hvis ens læge kender én godt og ved at man eksempelvis har eller har haft nogle alvorlige problemer der gør at man kunne være uegnet som forælder, så tror jeg ikke bare lige man går igennem.

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Wimmie skriver:

Er man voksen når man er 18?

Altså officielt er man jo stadig teenager og man er ikke færdig med at udvikle sig fysisk og mentalt, så jeg vil bestemt ikke sige at man er voksen når man er 18.

Myndig, ja - men ikke voksen.

Det er svært at sætte en grænse på, men jeg mener i hvert fald at man skal være over 20. Og derefter synes jeg så at man skal "screene" lidt. Synes ikke nødvendigvis at man skal vente til man er 25...

I øvrigt skal man udfylde nogle papirer som skal godkendes af ens egen læge, før man kan blive henvist i det offentlige - så lidt screening er der. Hvis ens læge kender én godt og ved at man eksempelvis har eller har haft nogle alvorlige problemer der gør at man kunne være uegnet som forælder, så tror jeg ikke bare lige man går igennem.

Jeg tror ike på lægen vurderer noget,...det er i hvert fald mit indtryk og mener også det har været oppe i den off. debat..

Anmeld

4. maj 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Eva. skriver:

Ok..så samfundet skal bruge penge på at hjælpe teenagere med at få børn...trods den viden vi har og de problemer der ellers er i samfundet...?

NEJ!!! Det skal samfundet bestemt ikke - hvis du spørger mig...

Anmeld

4. maj 2011

Happiness

Eva. skriver:

Nu er der jo kommet egenbetaling på. Men ja det mener jeg! Kan ikke se det skulle gå ud over samfundet af at unge får børn. De kan være lige så gode forældre som en på 30! 

Og hvad mener du med viden? Hvilken viden har vi omkring unge mødre?

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Happiness skriver:

Nu er der jo kommet egenbetaling på. Men ja det mener jeg! Kan ikke se det skulle gå ud over samfundet af at unge får børn. De kan være lige så gode forældre som en på 30! 

Og hvad mener du med viden? Hvilken viden har vi omkring unge mødre?

Det er slet ikke det den her debat handler om..som skrevet er der også en øvre grænse, og det handler heller ikke om ikke at være egnet mentalt.

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

NEJ!!! Det skal samfundet bestemt ikke - hvis du spørger mig...

Nej, vel...det synes jeg altså heller ikke kan forsvares...og når man som 18 årig skal have hjælp, så kan man vel næppe have forsøgt i 2 år før...udover det er grænsen for at adoptere også 25 år, det ville da være passende hvis den fulgte det som kræves for at få hjælp til børn..og der er vel en grund til der er en grænse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.