Happiness skriver:
Når man er 18, er man voksen. Så jeg mener at grænsen bare burde ligge der. Men tror nu heller ikke en 16 årig ville kunne få hjælp 
Det er jo ikke alder, men modenhed der er afgørende. Og den er jo svær at bedømme fra fagfolk der ikke kender dem personligt.
Jeg ville selv ikke være moden nok til et barn da jeg var 18. Langt fra! Men der er jo mange 18 årige der klarer det skide godt!
Så jeg mener bare at man skal være voksen. Altså 18 år 
Er man voksen når man er 18?
Altså officielt er man jo stadig teenager og man er ikke færdig med at udvikle sig fysisk og mentalt, så jeg vil bestemt ikke sige at man er voksen når man er 18.
Myndig, ja - men ikke voksen.
Det er svært at sætte en grænse på, men jeg mener i hvert fald at man skal være over 20. Og derefter synes jeg så at man skal "screene" lidt. Synes ikke nødvendigvis at man skal vente til man er 25...
I øvrigt skal man udfylde nogle papirer som skal godkendes af ens egen læge, før man kan blive henvist i det offentlige - så lidt screening er der. Hvis ens læge kender én godt og ved at man eksempelvis har eller har haft nogle alvorlige problemer der gør at man kunne være uegnet som forælder, så tror jeg ikke bare lige man går igennem.
Anmeld