Er der ingen nedre grænse for at få hjælp til at få børn...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Wimmie

Eva. skriver:

Jeg tror ike på lægen vurderer noget,...det er i hvert fald mit indtryk og mener også det har været oppe i den off. debat..

Jo, det gør de... det kan da godt være at ikke alle læger tager sig tid til at vurdere men bare sender papirerne videre, men man er stadig til samtaler ved lægen osv. Det var vi i hvert fald. Det var ikke fordi der var nogen hindring for at vi kunne få henvisningen, men der var et par steder hvor vi havde været i tvivl om hvordan vi skulle udfylde papirerne, så vi var lige inde og forklare det over for lægen - han kunne jo bare have sendt papirerne ind uden at spørge.

Det var bl.a. fordi min mand havde været på noget medicin som han ikke kunne huske hvad hed, og fordi han havde haft en depression som han ikke helt var klar over om talte med som en sygdom.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Happiness

Wimmie skriver:

Er man voksen når man er 18?

Altså officielt er man jo stadig teenager og man er ikke færdig med at udvikle sig fysisk og mentalt, så jeg vil bestemt ikke sige at man er voksen når man er 18.

Myndig, ja - men ikke voksen.

Det er svært at sætte en grænse på, men jeg mener i hvert fald at man skal være over 20. Og derefter synes jeg så at man skal "screene" lidt. Synes ikke nødvendigvis at man skal vente til man er 25...

I øvrigt skal man udfylde nogle papirer som skal godkendes af ens egen læge, før man kan blive henvist i det offentlige - så lidt screening er der. Hvis ens læge kender én godt og ved at man eksempelvis har eller har haft nogle alvorlige problemer der gør at man kunne være uegnet som forælder, så tror jeg ikke bare lige man går igennem.

Ja man er teenager, men man er stadig voksen, og myndig som du selv skriver.

Og med hensyn til mental udvikling. Ja, man er vel (forhåbentlig!) altid i mental udvikling! Og den fysiske udvilking er i form af vokseværk i barn-teenagealderen, er jo for det meste færdig som 16 årig hos kvinder/piger. Så det kan jeg ikke se er en grund til de ikke må få børn.

Ja nogen er ikke modne nok i den alder, det var jeg ikke selv. Men mange er altså! Og selv folk på 30 kan være for umodne til at få børn.

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Happiness skriver:

Ja man er teenager, men man er stadig voksen, og myndig som du selv skriver.

Og med hensyn til mental udvikling. Ja, man er vel (forhåbentlig!) altid i mental udvikling! Og den fysiske udvilking er i form af vokseværk i barn-teenagealderen, er jo for det meste færdig som 16 årig hos kvinder/piger. Så det kan jeg ikke se er en grund til de ikke må få børn.

Ja nogen er ikke modne nok i den alder, det var jeg ikke selv. Men mange er altså! Og selv folk på 30 kan være for umodne til at få børn.

For adoption er grænsen 25 år og det synes jeg da er helt perfekt....ville da være logik i at det var i overensstemmelse med det at få hjælp til børn på anden vis også...

Anmeld

4. maj 2011

Happiness

Eva. skriver:

Det er slet ikke det den her debat handler om..som skrevet er der også en øvre grænse, og det handler heller ikke om ikke at være egnet mentalt.

Jeg svarede bare på dit spørgsmå, eller det mener du jo så jeg ikke gjordel. Så nej synes ikke der skal være en nedre grænse.

Men synes ikke man bare kan sige ja eller nej. Jeg ville bare begrunde mit svar. Men skal nok lade være med at svare i din debat tråd så.

Men ville nu stadig gerne have svar på hvad vores viden er omkring unge mødre... Men lad den ligge.

Anmeld

4. maj 2011

LISBETH:-)

Jeg synes generelt at man skal sige at man skal have forsøgt selv i f.eks 1,5 år og så kan man få hjælp uanset alder. Selvfølgelig ikke hvis man fejler noget konkret som gør at man ikke kan blive gravid uden behandling så skal man have hjælp med det samme.

Men mener nu at det skal vuderes uanset alder om personerne er egnet som forældre - hvilket man også gør som det er nu.

men god debat, jeg faktisk ikke selv har haft tænkt over selvom jeg i 7 år har levet i behandlingsverdenen(helvedet)

Anmeld

4. maj 2011

Karina1

Jeg vil mene det er en vuderingssag.. Jeg er selv 19år (snart 20år), min kæreste og jeg har forsøgt, at lave et barn i 1år og min mens er udebliven i et halvt år, så jeg skal begynde i hurmonbehandling her i den her måned og det skal vi selv betale for.

Men synes da helt sikkert det skal vuderes udfra en samtale eller lign. om man er moden nok. Vil selv sige, at vi er moden nok, vi har et nedlagt landbrug vi lige er blevet færdige med, at renovere og uddannelse og fuldtidsarbejde begge to og vi har boet sammen de sidste 3år.. Men når jeg f.eks. snakker med min jævnalderen veninder, siger de også, at de helt sikkert ikke er moden nok til, at få børn i nu.. 

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Happiness skriver:

Jeg svarede bare på dit spørgsmå, eller det mener du jo så jeg ikke gjordel. Så nej synes ikke der skal være en nedre grænse.

Men synes ikke man bare kan sige ja eller nej. Jeg ville bare begrunde mit svar. Men skal nok lade være med at svare i din debat tråd så.

Men ville nu stadig gerne have svar på hvad vores viden er omkring unge mødre... Men lad den ligge.

Hvor 18 årige er henne i livet, hvordan deres fysiske og mentale udvikling er....osv.

Anmeld

4. maj 2011

Julemusen

Kan ikke se pointen i denne diskussion, men er nok bare mig.

For man "får" jo ikke hjælp mere, man betaler for det. Men man kan maks betale 30000 om året for fertilitetsbehandling, i følge min læge i hvert fald. 

Om man er 18 eller 25 år er jo op til kvinden selv at vurdere om de er modne og har overskud til det. JEg er selv 20 og var i mistanke for at have PCO og min læge ville sætte mig i behandling da jeg var 19, for der begyndte vi at prøve. Takkede pænt nej og sagde aat hvis jeg endelig have PCO så vil jeg stadig foretrække at ændre livsstil, er normalvægtig, så maden ville kunne gøre meget for homonerne. Jeg havde så ikke PCO alligevel og er gravid nu.

MEn kan godt sætte mig ind i at en 18 årig tager i behandling. Kroppen er jo bedst til at være gravid når man er mellem de 16-25 år, så hvorfor ikke udnytte det.

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Kitty-Katten skriver:

Kan ikke se pointen i denne diskussion, men er nok bare mig.

For man "får" jo ikke hjælp mere, man betaler for det. Men man kan maks betale 30000 om året for fertilitetsbehandling, i følge min læge i hvert fald. 

Om man er 18 eller 25 år er jo op til kvinden selv at vurdere om de er modne og har overskud til det. JEg er selv 20 og var i mistanke for at have PCO og min læge ville sætte mig i behandling da jeg var 19, for der begyndte vi at prøve. Takkede pænt nej og sagde aat hvis jeg endelig have PCO så vil jeg stadig foretrække at ændre livsstil, er normalvægtig, så maden ville kunne gøre meget for homonerne. Jeg havde så ikke PCO alligevel og er gravid nu.

MEn kan godt sætte mig ind i at en 18 årig tager i behandling. Kroppen er jo bedst til at være gravid når man er mellem de 16-25 år, så hvorfor ikke udnytte det.

Altså, du får jo hjælpen...ekpertisen...behandlingen...hvadd et koster og hvorfor har ikke relevans for denne debat.. det er som du skriver jo op til den enkelte om de har råd eller ej...

Anmeld

4. maj 2011

Mutti2B

Jeg vil give dig fuldstændig ret. Jeg synes helt klart at der skal være en nedre grænse, hvis der også er en øvre. 25 er et godt bud. Og det her handler ikke om man er moden nok eller ej, for tror da nok også at en kvinde på 46 vil mene hun er moden nok, men den dag i dag må hun ikke komme i behandling. Også selvom hun betaler hele lortet selv!

Så hvis samfundet i dag mener at de kan bestemme at en kvinde på 46 er for gammel til at modtage behandling, ja så synes jeg bestemt også at barnløse under 25 kan se tiden an og prøve naturmåden indtil de bliver 25. Provokerende? Måske, men synes dælme også det er provokerende at blive nægtet hjælp fordi man er "for gammel" efter deres termer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.