Betalte I for at bo hjemme...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Madam Blå

Eva. skriver:

Jojo..men det var jo penge som din mor fik...så det var jo ikek fordi du selv tjente dem, det var det jeg mente,...lige nu får jeg jo børnepenge osv...alt det ryger jo.. eller kan man mon søge nogæe år mere fra faderen...:?

Nu tillader jeg mig lige at blande mig

Man kunne i hvert fald for nogle år siden, da jeg var 18 - og kan sikkert stadig i dag - søge forlængelse af børnepenge fra faderen, hvis barnet går på en ungdomsuddannelse, og er fyldt 18. Så har faderen pligt til at betale børnepenge indtil barnet er færdigt på ungdomsuddannelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

twinboys

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

jeps 500kr og så skulle jeg bruge mindst 500kr om mdr. til at købe flyttehjemmefraudstyr

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Kristinav skriver:

Nu tillader jeg mig lige at blande mig

Man kunne i hvert fald for nogle år siden, da jeg var 18 - og kan sikkert stadig i dag - søge forlængelse af børnepenge fra faderen, hvis barnet går på en ungdomsuddannelse, og er fyldt 18. Så har faderen pligt til at betale børnepenge indtil barnet er færdigt på ungdomsuddannelse.

Tusind tak for dit svar...det er helt sikkert en stor hjælp når den dag kommer, for tror bestemt min søn fortsætter nogle år endnu med at gå i skole..

Anmeld

4. maj 2011

Carina1977

Ja jeg betalte for at bo hjemme. Da jeg var på su som hjemmeboende, fik min mor de 1000 kr. af dem. Jeg tror bestemt det er en fordel at lære sine voksne børn, at man altså ikke har lige så mange penge, når man flytter for sig selv. Alt andet ville da være at gøre dem en bjørnetjeneste.

Anmeld

4. maj 2011

Mutti2B

Eva. skriver:

hehe...ja, det var dengang...for mange mange år siden...hvor vi var unge, men hvilken tid..

Fantastiske tider

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Mutti2B skriver:

Fantastiske tider

Anmeld

4. maj 2011

Peanut

Jeg skulle betale 1000 kr om måneden, selvom jeg var under uddannelse, som mine forældre så lagde til side (var jeg ikke klar over de gjorde) - også fik jeg dem nogle år senere, da jeg stod og manglede penge 

Anmeld

4. maj 2011

Lullaby

Ja det skal de. Udover et beløb om mdr skal de samtidig lave mad en gang om ugen hver og selv ordne deres vasketøj. Og så selvfølgelig hjælpe til til daglig såsom at dække bord, gå ud med skraldespanden osv.

Anmeld

4. maj 2011

tinasmor

Har aldrig betalt for at bo hjemme og mine børn skal heller ikke betale når den tid kommer. Jeg flyttede hjemmefra da jeg var ca 19-20 år.

Faktisk så betalte mine forældre 1000 kr om måneden til mig da jeg flyttede hjemmefra et par år mens jeg studerede. Dette betød at jeg kunne læse uden at optage studielån og lign. Vi har tænkt os at gøre noget lign. hvis det bliver aktuelt.

Jeg har aldrig haft probelmer med økonomien, og har altid været god til at spare op og lign. Så har aldrig set det som en bjørnetjeneste at jeg ikke har skulle betale.

Min holdning er at når jeg får børn så er det mit ansvar at forsørge dem med bolig, mad og kærlighed indtil de er 18-19 år. Jeg kan dog sagtens forstå, at hvis man selv sidder hårdt i det som forældre at man vælger at de skal betale.

Anmeld

4. maj 2011

tinasmor

sne190810 skriver:

Min mor sagde altid til mig, at så længe jeg var under uddannelse og passede min skole, så skulle jeg ikke lægge noget. Jeg skulle hellere koncentrere mig om at lave mine lektier, passe min skole ordentlig osv.

Hun siger det samme til min lillebror den dag idag.

Ikke at jeg har noget imod dem som kræver noget af deres børn, alle har jo forskellige måder at gøre det på og det skal der også være plads til.
MEN jeg er altså ikke enig i at man bliver doven, tager ting for givet, får et realitetschok når man kommer ud i det 'virkelige' liv og hvad der ellers bliver skrevet. Nogle gør, men ikke alle. Jeg gjorde ikke  

Helt enig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.