Betalte I for at bo hjemme...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Christine

Jeanne skriver:

Så længe at han studerer eller er i lære, nej så skal der ikke betales. Men hvis han bor hjemme og har et alm job, så er det kasse 1

Sådan var det for både mig og manden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Troldepussen

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

Mine børn skal give et symbolsk beløb, nok 500 kr hvis de har et arbejde, men hvis de kun er på su nej så skal de ikke, for den kan man hverken leve eller dø af.

Jeg flyttede hjemme fra første gang da jeg var 18 så der nåede jeg ikke at betale, men da jeg var hjemme og vende i 1½ år fordi jeg ikke havde råd til at betale husleje nogen steder, der skulle jeg betale 200 kr for at bo hjemme hvis jeg havde pengene til det. for i den periode havde jeg kun 300 kr om måneden når alle mine regninger var betalt.

Anmeld

4. maj 2011

Troldepussen

metteswn skriver:

nej jeg gjorde ikke, men flyttede stort set også lige efter jeg begyndte at have en indkomst, men skulle heller ikke have betalt hvis jeg blev boende hjemme og når jeg får børn skal de heller ikke betale for at bo hjemme, i min verden virker det helt forkert at tjene penge på at have børn af sine børn. men det er nok bare min holdning

Jeg vil sætte de penge mine børn "betaler" for at bo hjemme, ind på en konto, som de så får udbetalt den dag de står og skal flytte. Så teknisk set tjener man jo ikke penge på dem.

men de lærer tilgengæld at alting koster penge.

Anmeld

4. maj 2011

mn

Troldepussen skriver:

Jeg vil sætte de penge mine børn "betaler" for at bo hjemme, ind på en konto, som de så får udbetalt den dag de står og skal flytte. Så teknisk set tjener man jo ikke penge på dem.

men de lærer tilgengæld at alting koster penge.

hvorfor så ikke bare sige de skal spare op? så kan de jo også selv lære at have styr på deres penge tænker jeg. for det skal man jo også kunne finde ud af når man flytter

Anmeld

4. maj 2011

Lise

Jeg har aldrig betalt for at bo hjemme. Jeg flyttede hjemmefra et par mdr før jeg blev 20. Gik dog på højskole fra 18 til 18½, og boede i London fra et par måneder før jeg blev 19 til jeg var 19½. Så tjente mange penge i perioden mellem højskole og London, men det var jo til min rejse. Da jeg kom hjem igen, knoklede jeg på med at tjene penge til at flytte hjemmefra, på samme tid med at jeg gik på Hf, så der betalte jeg selvfølgelig heller ikke.

Min bror betalte i en periode. Det var fordi han var i lære, og tjente ok i forhold til hvis det bare skulle være lommepenge.

Jeg ved ikke om jeg vil kræve husleje af mine teenagere engang i sin tid. Hvis de studerer og evt arbejder lidt ved siden af, eller de sparer til noget fornuftigt, så vil jeg nok ikke. Hvis de arbejder, og ellers knalder alle pengene af på sprut, cigaretter og damer, så tja...

Anmeld

4. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Måneden efter jeg var fyldt 18 startede jeg på hjælper uddannelsen og fik pænt meget udbetalt (som 18 årig) Så mine forældre bestemte at jeg skulle give 2000 kr for at bo hjemme (1000 kr til husholdning og 1000 kr som mine forældre sat på en opsparing til mig) Måneden efter blev jeg gravid og flyttede i december samme år.

Som tingene er nu regner jeg med Astrid kommer til at ska betale noget, hvis hun bor hjemme til den tid. Men det bliver udregnet på hvor meget hun tjener. 

Jeg føler personligt at det selv at betale tlf. regning samt en slagshusleje giver et godt billede på hvordan det er at bo alene. Og at man ikke bare tager det hele forgivet. 

Anmeld

5. maj 2011

Becks

Nej det skal de ikke! De må gerne hvis de har lyst, betale et beløb hver måned, som bliver sat ind på en konto som de får når de flytter hjemmefra eller noget..

Jeg skulle betale 2500-3000 hver måned fra jeg var 15! Jeg fik hver måned 1100,- fra staten fordi min far var førtidspensionist.. Og udover det fik jeg mine børnepenge i hånden hver 3 måned som var på 2200.. Det var et lille regnstykke som ikke går op, og derfor kunne jeg jo heller ikke betale til min mor.. Så derfor skyldte jeg hende hver måned ca. 1500-2000,- Hvilket har resulteret i, at jeg idag står i kæmpe gæld til min  mor! Så nej mine børn skal ikke betale! Jeg får dem ikke fordi jeg skal tjene penge på dem..

Anmeld

5. maj 2011

FrkT

Hverken min søster eller jeg har betalt for at bo hjemme. Vi boede begge hjemme til vi var 20 år.

Men når jeg får børn, der begynder at studere og tjene penge (altså fra 18-års alderen), så vil jeg helt klart have at de skal betale.. tænker at vi finder et passende beløb, så det stadig bedst kan betale sig for dem at bo hjemme, men at det ikke bliver alt for dyrt for os. Og så tænker jeg også at noget af det de giver skal gå ind på en konto, som de så kan bruge til indskud, en lille bil eller hvad det måtte være de får brug for, når de flytter hjemmefra.

Anmeld

5. maj 2011

Benjamins'mor

Jeg gjorde ikke da jeg stadig var under 18.

Anmeld

5. maj 2011

baby012

Jeg betalte fra den dag jeg fyldte 18  

det syns jeg er helt rimeligt, og det skal mine børn også når den tid kommer .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.