Betalte I for at bo hjemme...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Aves.

SaraPigen skriver:

Ja det ved jeg da godt.,. Jeg er glad for, at mine forældre aldrig kunne finde på, at tag mine penge, og at de synes det var vigtigtere, at lave en konto, så jeg ikke skulle ud og låne penge!  For selvom at der er mange, som siger, at det er dyrt, at have en voksen boede hjemme. Tror jeg ikke på det.

Selvom man er blevet 18 betyder det ikke at man er vosken

Ok, når man er 18 år er man ikke voksen....det kan jeg fortælle dig at mine børn er, de er voksne og ansvarsfulde og fornuftige, fordi det er hvad jeg har lært dem og givet dm med, det er mit ansvar som forælder og sådan jeg ønsker at præge mine unger...

Og at sige at et voksent menneske ikke koster noget, det viser jo netop min pointe og hvorfor jeg mener det er vigtigt at mine unger yder det der er nødvendigt både på det ene og andet plan....sådan en udtalelse som den ville mine børn end ikke komme med nu, de ved da at tingene koster og hvad de koster..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Aves.

SussieThyssen skriver:

Nej da..det eksisterer skam stadig

Mener de ryger...det er planen da vidst.

Anmeld

4. maj 2011

Laulund87

Eva. skriver:

Ok, når man er 18 år er man ikke voksen....det kan jeg fortælle dig at mine børn er, de er voksne og ansvarsfulde og fornuftige, fordi det er hvad jeg har lært dem og givet dm med, det er mit ansvar som forælder og sådan jeg ønsker at præge mine unger...

Og at sige at et voksent menneske ikke koster noget, det viser jo netop min pointe og hvorfor jeg mener det er vigtigt at mine unger yder det der er nødvendigt både på det ene og andet plan....sådan en udtalelse som den ville mine børn end ikke komme med nu, de ved da at tingene koster og hvad de koster..

Anmeld

4. maj 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Mener de ryger...det er planen da vidst.

De har snakket om det...meeen..det tror jeg nu ikke sker, for så bliver der da først ballade.
Det er jo så selvmodsigende, regeringen vil have alle unge igang med uddannelse, men hvis de ingen indtægt har bliver de nødt til ar arbejde også, og så vil der gå længere tid, og samtidigt vil regeringen straffe de, der er længere om et studium..så..det ene går imod det andet.

Anmeld

4. maj 2011

Muffinmus

det ved jeg ikke lige endnu, kommer an på situationen til den tid, hvad vi har til overs og hvadmine børn selv tjener mens de bor hjemme.

Jeg betalte 1000 kr da jeg blev 18 og fik SU.....

Anmeld

4. maj 2011

sne190810

Eva. skriver:

Og så er det jo også nødvendigt for nogle...jeg ville da ikek have råd til bare at have en voksen mand boende uden han betalte..men ville lade ham betale om så jeg havde råd eller ej..

Ja, selvfølgelig. Vi har jo alle forskellige midler at gøre med, og man må jo tage, føle og måle efter hvad ens økonomi tillader og videre i den dur ..

Jeg har netop heller ikke svaret på hvad JEG ville gøre, det jeg virkelig ingen anelse har. Der er 18 år til (+/-)

Anmeld

4. maj 2011

Moar2011

den gang betalte jeg 400kr for at bo hjemme..

Anmeld

4. maj 2011

Kruse90

jeg betalte ikke for at bo hjemme, og skulle heller ikke hvis jeg skulle blive hjemme

Jeg ved ikke om mine skal betale
Det kunne være en god form for opsparing til dem

Anmeld

4. maj 2011

Mutti2B

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

Ej, Eva, det kan jeg da ikke huske. Det var jo i sidste årtusinde

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Mutti2B skriver:

Ej, Eva, det kan jeg da ikke huske. Det var jo i sidste årtusinde

hehe...ja, det var dengang...for mange mange år siden...hvor vi var unge, men hvilken tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.