Eva. skriver:
da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?
Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.
Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...
Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?
I fin familie bruger man ikke at betale for at bo hjemme, så enkelt er det, med mindre da at de unge vedblivende bor hjemme.
Men den sølle klat de tjener på hjemmeboende SU kan et ungt menneske jo hverken leve eller dø for. Og om man så skal betale de daglige fornødenheder hvis de bor hjemme mens de læser, så er det jo det samme, som før. Mad, vask og en seng at sove i bliver jo ikke dyrere hvad enten de har et job eller ej.
Men der bliver stillet nogle andre krav til de unge her i huset. Når de begynder at tjene penge og så er det ligegyldigt om det er avisjob eller andet, så skal 50% af det de tjener sættes i en opsparing.
Sådan havde jeg det da jeg var ung og det har mine unge også haft.
Nu flyttede de alle sammen hjemmefra da de blev 18, den næstyngste endda før hun blev 18 for hun var heldig at få en lille lækker kollegielejlighed, så det flaskede sig på den måde, og jeg antager, det bliver det samme med Nickolai.
De skal ud og prøve vingerne af og møde livet, og det er gået glimrende med de 4 andre
De har klaret sig selv helt igennem. 

Kærligst
Sussie
Anmeld