Betalte I for at bo hjemme...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Tvillingemor80

ja det skal der , men ikke for min skyld .. for at lærer dem at det koster at leve, så de ikke for en mega forskrækkelse som udeboende .. Eller ende i luksusfælden elelr hvad ved jeg..

Men kunne godt finde på at spare dem op til dem ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

chael

Jeanne skriver:

Så længe at han studerer eller er i lære, nej så skal der ikke betales. Men hvis han bor hjemme og har et alm job, så er det kasse 1

Sådan var det for både mig og manden

Enig

Anmeld

4. maj 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

I fin familie bruger man ikke at betale for at bo hjemme, så enkelt er det, med mindre da at de unge vedblivende bor hjemme.
Men den sølle klat de tjener på hjemmeboende SU kan et ungt menneske jo hverken leve eller dø for. Og om man så skal betale de daglige fornødenheder hvis de bor hjemme mens de læser, så er det jo det samme, som før. Mad, vask og en seng at sove i bliver jo ikke dyrere hvad enten de har et job eller ej.
Men der bliver stillet nogle andre krav til de unge her i huset. Når de begynder at tjene penge og så er det ligegyldigt om det er avisjob eller andet, så skal 50% af det de tjener sættes i en opsparing.

Sådan havde jeg det da jeg var ung og det har mine unge også haft.
Nu flyttede de alle sammen hjemmefra da de blev 18, den næstyngste endda før hun blev 18 for hun var heldig at få en lille lækker kollegielejlighed, så det flaskede sig på den måde, og jeg antager, det bliver det samme med Nickolai.
De skal ud og prøve vingerne af og møde livet, og det er gået glimrende med de 4 andre
De har klaret sig selv helt igennem. 

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. maj 2011

Frk.Nissen

Nej det skulle jeg ikke. Mine forældre ville heller have, at pengene kom ind på en konto. På den måde skulle jeg ikke i banken og låne penge til en flyttning Fx. Hvis jeg nu fik 10,000kr pr mdr. så vil de 6-7000 ryge ind på en konto.

Og nej, mine børn kommer aldrig til at betale for at bo hjemme. Jeg synes det er vigtigere, at pengene kommer ind på en konto, som barnet så får, når det flytter. Det kan aldrig være ens barn/børn skyld, at mor og far ikke har rå. Og man skal huske på, hvor dyrt det er at flytte hjemmefra. Mine børn skal ikke starte livet med gæld. 

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

SussieThyssen skriver:

I fin familie bruger man ikke at betale for at bo hjemme, så enkelt er det, med mindre da at de unge vedblivende bor hjemme.
Men den sølle klat de tjener på hjemmeboende SU kan et ungt menneske jo hverken leve eller dø for. Og om man så skal betale de daglige fornødenheder hvis de bor hjemme mens de læser, så er det jo det samme, som før. Mad, vask og en seng at sove i bliver jo ikke dyrere hvad enten de har et job eller ej.
Men der bliver stillet nogle andre krav til de unge her i huset. Når de begynder at tjene penge og så er det ligegyldigt om det er avisjob eller andet, så skal 50% af det de tjener sættes i en opsparing.

Sådan havde jeg det da jeg var ung og det har mine unge også haft.
Nu flyttede de alle sammen hjemmefra da de blev 18, den næstyngste endda før hun blev 18 for hun var heldig at få en lille lækker kollegielejlighed, så det flaskede sig på den måde, og jeg antager, det bliver det samme med Nickolai.
De skal ud og prøve vingerne af og møde livet, og det er gået glimrende med de 4 andre
De har klaret sig selv helt igennem. 

Kærligst
Sussie

Jeg mener su for hjemmeboende er afskaffet...

Anmeld

4. maj 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Jeg mener su for hjemmeboende er afskaffet...

Nej da..det eksisterer skam stadig

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

SaraPigen skriver:

Nej det skulle jeg ikke. Mine forældre ville heller have, at pengene kom ind på en konto. På den måde skulle jeg ikke i banken og låne penge til en flyttning Fx. Hvis jeg nu fik 10,000kr pr mdr. så vil de 6-7000 ryge ind på en konto.

Og nej, mine børn kommer aldrig til at betale for at bo hjemme. Jeg synes det er vigtigere, at pengene kommer ind på en konto, som barnet så får, når det flytter. Det kan aldrig være ens barn/børn skyld, at mor og far ikke har rå. Og man skal huske på, hvor dyrt det er at flytte hjemmefra. Mine børn skal ikke starte livet med gæld. 

Men du taler om børn, jeg taler om voksne...når du er 18 år er du faktisk myndig...og så kan det vel sat på spidsen ikke være forældrene der har forsørgerpligt mere..

Anmeld

4. maj 2011

MorEllen

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19, for at gå på højskole, og det samme har mine søsken gjort. Vi har aldrig skulle betale noget, det har aldri været et tema, men vi har jo hjulpet til med diverse opgaver i huset. Da jeg fylte 16 fikk jeg sommerarbejde/weekendarbejde, så jeg kunne tjene lommepænge som gikk til tøj, sko, gaver, festivaler osv.

Mine børn skal få bo hjemme så længe de vil uden at betale noget.
Jeg er af den opfattelse min mand og jeg som forældre har det privilegium, at kunne være den trygge basen for vores børn, uansett alder, uden at vi skal kræve andet end et smil ogo en god  tilbage.

Anmeld

4. maj 2011

Frk.Nissen

Eva. skriver:

Men du taler om børn, jeg taler om voksne...når du er 18 år er du faktisk myndig...og så kan det vel sat på spidsen ikke være forældrene der har forsørgerpligt mere..

Ja det ved jeg da godt.,. Jeg er glad for, at mine forældre aldrig kunne finde på, at tag mine penge, og at de synes det var vigtigtere, at lave en konto, så jeg ikke skulle ud og låne penge!  For selvom at der er mange, som siger, at det er dyrt, at have en voksen boede hjemme. Tror jeg ikke på det.

Selvom man er blevet 18 betyder det ikke at man er vosken

Anmeld

4. maj 2011

Faith

Nej jeg betalte ikke for at bo hjemme. Men jeg "flyttede hjemmefra" som 14 årig og har ikke boet hos min mor siden.

Synes helt sikkert sagtens man som forældre kan forlange et mindre beløb af børnene for at bo hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.