Eva. skriver:
da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?
Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.
Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...
Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?
jeg startede på gymnasiet før jeg kunne få SU.,
og jeg flyttede hjemmefra 6 mdr før jeg blev 18.. og i den periode fik jeg penge fra kommunen, hvor de betalte min husleje og så fik jeg lidt penge til lommepenge og mad.
så nej jeg har aldrig betalt penge for at bo hjemme..
og da jeg bode hjemme (var det eneste der boede hos min far, alle de andre boede hos min mor) fik jeg lidt lommepenge og self mad på bordet.. som et alm barn der bor hjemme..
selvom jeg gik i gymnasiet.
hvis jeg havde boet hos min mor skulle jeg sikkert have betalt for at bo der, ligesom mine andre søskende gjorde.
Anmeld