Betalte I for at bo hjemme...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Lisbeth1985

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

Jeg betalte ikke noget.. Men jeg synes helt sikkert, at det er en god ide Så lærer man jo, hvad penge er!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Isabella_mor

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

jeg startede på gymnasiet før jeg kunne få SU.,

og jeg flyttede hjemmefra 6 mdr før jeg blev 18.. og i den periode fik jeg penge fra kommunen, hvor de betalte min husleje og så fik jeg lidt penge til lommepenge og mad.

så nej jeg har aldrig betalt penge for at bo hjemme.. 

og da jeg bode hjemme (var det eneste der boede hos min far, alle de andre boede hos min mor) fik jeg lidt lommepenge og self mad på bordet.. som et alm barn der bor hjemme.. 

selvom jeg gik i gymnasiet. 

hvis jeg havde boet hos min mor skulle jeg sikkert have betalt for at bo der, ligesom mine andre søskende gjorde.

Anmeld

4. maj 2011

jydeinden

jeg har aldrig betalt for at bo hjemme, og kan heller ikke se hvorfor jeg skulle, eller hvorfor mine børn skulle, medmindre de virkeligt ikke er i stand til at have med penge at gøre på forsvarlig vis.

Anmeld

4. maj 2011

Savannah

Egentlig skulle jeg ikke betale, da jeg var sygemeldt da jeg blev 18..men det ændrede sig lige bagefter, skulle give 2000 eller sådan noget  Det ville jeg ikke og flyttede med det samme.. Det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv..

Anmeld

4. maj 2011

Frk.Nissen

Nej, det skulle jeg ikke. Mine forældre sidder godt i det. Og de kunne aldrig finde på, at "tag" mine penge. Mine forældre sagde til mig dengang, at vist jeg fik 10,000 pr. mdr, så skulle de 6,000 sætte ind på en konto. Så på den måde, skulle jeg ikke i banken og låne penge til en flytting

Anmeld

4. maj 2011

twinny

Jeg skulle hverken betale da jeg havde et job eller gik i skole.... Det var jeg tilfreds med... Og da jeg flyttede hjemmefra fik jeg min børneopsparing.

Anmeld

4. maj 2011

Sofia

Jeg betalte ikke noget for at bo hjemme. Det med at børn kan tjene en tyver ved at tage opvasken, vaske vinduer osv osv er jeg ikke tilhænger af. Jeg synes børn skal hjælpe til uden at føle de "skal have noget for det". Så vil jeg hellere give lidt lommepenge hver måned, og at de så hjælper til uden at få løn.

Anmeld

4. maj 2011

Frk.Nissen

Jeg betalte ikke noget for at bo hjemme. Det med at børn kan tjene en tyver ved at tage opvasken, vaske vinduer osv osv er jeg ikke tilhænger af. Jeg synes børn skal hjælpe til uden at føle de "skal have noget for det". Så vil jeg hellere give lidt lommepenge hver måned, og at de så hjælper til uden at få løn.

Har også samme mening  Børn skal ikke lære, at de skal have penge for at hjælpe til i hjemmet.

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

SaraPigen skriver:

Har også samme mening  Børn kan ikke lære, at de skal have penge for at hjælpe til i hjemmet.

Nu ved jeg ikke om I misforstår...jeg taler ikke om børn men om voksne mennesker der tjener penge..

Lommepenge er jo til børn af forældre...det har intet med voksne mennesker og indkomst at gøre..

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Sofia skriver:

Det her handler ikke om børn og lommepenge ejheller om pligter...det handler om voksne mennesker med en reel indkomst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.