Betalte I for at bo hjemme...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

BellaCiinea

Jeg gav 500kr for at bo hjemme, og så hjalp jeg også stadig til med at ordne vasketøj, tømme opper osv osv.

Det sys jeg er fair..

Var forresten 17 da jeg startede med at betale, da jeg fik 6500 udbetalt dengang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

rogerrasch

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

vi har altid boet hjemme gratis, men md hensyn til mine børn når jeg engang får nogle, det ved jeg ikke endnu, så langt har jeg ikke tænkt endnu

Anmeld

5. maj 2011

qp

Jeg begyndte at arbejde som 13 årig, jeg gjorde rent hos private og der var lønnen jo så lav... Så nej jeg betalte intet derhjemme men fik derimod så ikke lommepenge længere.

Da jeg var 17 fik jeg mit første rigtige job i en børnehave og der skulle jeg betale 700 kr pr mdr for, at bo hjemme.

Min lillebror er 30 og bor stadig hjemme, han betalte hverken i sin gymnasietid eller nu. Han bidrager dog vidst med lidt i ny og næ - så tro mig, han er sgu en velhavende ung mand

Anmeld

5. maj 2011

LotteGabriella

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Jeg betalte ikke for at bo hjemme, jeg flyttede lige efter min 19 års fødselsdag!

Jeg tænker, at Daniella skal betale et eller andet beløb, som så bliver sat ind på en opsparring. Det var sådan min mand havde det, da han boede hjemme, og det synes jeg er en go' idé

Anmeld

5. maj 2011

slettet_7530

Eva. skriver:

Jeg flyttede tidligt hjemmefra og nåede derfor ikek at betale, men min bror betalte som din søster også da han var i lære, det havde jo heller været gratis at bo sig selv dengang  da han skulle ud og finde bolig synes han da det avr dejligt med de nogle og 80 tusinde mine forældre kunne smække på bordet som et fint tilskud

Anmeld

5. maj 2011

Mor-til-asta-09

Jeg har aldrig betalt for at bo hjemme.. boede hjemme til jeg var 22, iden tid tog jeg kokkeudannelsen og arbejdede som ufaglært sosuhjælper ( vikar )

Anmeld

5. maj 2011

Lullaby

Tutte skriver:

Nej det skal de ikke! De må gerne hvis de har lyst, betale et beløb hver måned, som bliver sat ind på en konto som de får når de flytter hjemmefra eller noget..

Jeg skulle betale 2500-3000 hver måned fra jeg var 15! Jeg fik hver måned 1100,- fra staten fordi min far var førtidspensionist.. Og udover det fik jeg mine børnepenge i hånden hver 3 måned som var på 2200.. Det var et lille regnstykke som ikke går op, og derfor kunne jeg jo heller ikke betale til min mor.. Så derfor skyldte jeg hende hver måned ca. 1500-2000,- Hvilket har resulteret i, at jeg idag står i kæmpe gæld til min  mor! Så nej mine børn skal ikke betale! Jeg får dem ikke fordi jeg skal tjene penge på dem..

Jamen det har da intet at gøre med, at man skal tjene penge på dem? I hvert fald ikke for de flestes vedkommende tillader jeg mig, at udtale mig om. Det hele handler vel om, at vi gerne vil lære vores børn at det koster penge at bo et sted sådan så de ved hvad det vil sige. Bare el, vand og varme alene kan da hurtigt løbe op i en 2-300 kr om mdr hvis de vel og mærke bruger lige så meget  som de teenagere der findes i dag. De ser både fjernsyn, hører musik, er på pceren samtidig sådan 24-7 så der bliver brugt en del. Jeg synes kun det er fornuftigt, at lære dem at betale så de ved, hvad det vil koste. Jeg vil jo også lære dem at lave mad, vaske tøj osv.

Desuden tænker jeg faktisk på, at din mor skal da hoppe i havet. Se DET kan man kalde, at tjene på sine børn!

Anmeld

5. maj 2011

Ox.

Eva. skriver:

Vi havde ikke mange penge hjemme, så da jeg blev 18 var det 1000,- hver måned til mad osv jeg skulle give.
Og mine kommer til det samme.

Anmeld

5. maj 2011

Becks

Lullaby skriver:

Jamen det har da intet at gøre med, at man skal tjene penge på dem? I hvert fald ikke for de flestes vedkommende tillader jeg mig, at udtale mig om. Det hele handler vel om, at vi gerne vil lære vores børn at det koster penge at bo et sted sådan så de ved hvad det vil sige. Bare el, vand og varme alene kan da hurtigt løbe op i en 2-300 kr om mdr hvis de vel og mærke bruger lige så meget  som de teenagere der findes i dag. De ser både fjernsyn, hører musik, er på pceren samtidig sådan 24-7 så der bliver brugt en del. Jeg synes kun det er fornuftigt, at lære dem at betale så de ved, hvad det vil koste. Jeg vil jo også lære dem at lave mad, vaske tøj osv.

Desuden tænker jeg faktisk på, at din mor skal da hoppe i havet. Se DET kan man kalde, at tjene på sine børn!

Nej det ved jeg godt

Jeg skriver også i starten af indlægget, at de gerne må betale, men det bliver som en opsparing

Men nu har jeg jo ikke børn endnu, så når jeg når til den tid hvor de er 18 og under uddannelse, så kan det være jeg skifter mening, men jeg ved jeg aldrig vil gøre på samme måde som min mor!

Anmeld

5. maj 2011

Brams

Da jeg begyndte at tjene penge selv (ca. 16 år), skulle jeg betale 1.000 kr. for at bo hjemme hver måned. Jeg flyttede hjemmefra da jeg blev 18 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.