Betalte I for at bo hjemme...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.170 visninger
143 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

Aves.

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

1977

Profilbillede for 1977

Så længe at han studerer eller er i lære, nej så skal der ikke betales. Men hvis han bor hjemme og har et alm job, så er det kasse 1

Sådan var det for både mig og manden

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Jeanne skriver:

Så længe at han studerer eller er i lære, nej så skal der ikke betales. Men hvis han bor hjemme og har et alm job, så er det kasse 1

Sådan var det for både mig og manden

Ok..det skal mine dælme.. en procentdel...det koster jo også mig en del af have en boende som tjener penge/su, så det handler om at overleve, men mest om at lære dem at det koster penge at leve...

Anmeld

4. maj 2011

Corn

Da jeg boede hjemme, boede jeg gratis hvis jeg passede min uddannelse.

Havde jeg job, eller misligholdte min uddannelse, så kostede det...

Sådan regner jeg også med at reglerne bliver, når mine unger når dertil...

Anmeld

4. maj 2011

Noahmor

Jeg betalte ikke for at bo hjemme, så længe jeg læste. Til gengæld skulle jeg stå for rengøringen og laver mad engang imellem, hvilket jeg synes er en god ide, da det er nogle gode færdigheder at have når man flytter hjemmefra. 

Så min tanke er lidt at gøre det samme, men hvis de arbejder og får løn, så skal de betale en beløb. (og så stadig hjælpe til)

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Corn skriver:

Da jeg boede hjemme, boede jeg gratis hvis jeg passede min uddannelse.

Havde jeg job, eller misligholdte min uddannelse, så kostede det...

Sådan regner jeg også med at reglerne bliver, når mine unger når dertil...

Nu ryger su vidst også for hjemmeboende, gør den ikke...?

Anmeld

4. maj 2011

Ryberg

jeg betalte for at bo hjemme fra dag 1 af jeg fik et arbejde, jeg var 16 år og arbejdede i Fakta på deltid, og skulle betale 500 kr. om måneden...

Dem fik jeg så udbetalt da jeg flyttede hjemmefra som en opsparing - det var lækkert.. så lærte jeg hvor lækkert det er at spare op!

for som 16 årig sparer man ikke særlig meget op

Lasse kommer nok også til at skulle betale noget, men det er et beløb som de 500 kr. om måneden, som bliver sat ind på en konto og som kommer til at falde ham til gode på et senere tidspunkt...

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Noahmor skriver:

Jeg betalte ikke for at bo hjemme, så længe jeg læste. Til gengæld skulle jeg stå for rengøringen og laver mad engang imellem, hvilket jeg synes er en god ide, da det er nogle gode færdigheder at have når man flytter hjemmefra. 

Så min tanke er lidt at gøre det samme, men hvis de arbejder og får løn, så skal de betale en beløb. (og så stadig hjælpe til)

Ja, det er en super idé...:9 det gør mine nu allerede...og af samme grund, mine dreng skal ikek være afhængig af en eller anden kvinde som så kan blive en mavesur kælling der sidder og brokker sig på baby.dk.. mine drenge skal kunne selv og så sparke konen ud og beholde ungerne hvis hun er for strid..

Anmeld

4. maj 2011

L.J.L

Da vi gik ud af folkeskolen og fik et arbejde betalte vi 1000 kr hver især om mdr for kost og logi.

Lauritz skal også betale for at bo hjemme når den tid kommer, men tror ikke han skal betale så meget hvis han vil videreuddannes mens han bor hjemme.

Anmeld

4. maj 2011

TheLittleOne

Min søster og jeg har aldrig betalt for at bo hjemme - vi flyttede begge da vi var 19! Vi hjalp begge meget til derhjemme, handlede ind og lavede mad.

Personligt syntes jeg det er en god idé at betale sine forældre f.eks 1000 kr om måneden, som de så sætter på en opsparing....hvis man ikke har en børneopsparing! Så er man sikker på de ikke bare "klatter" pengene væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.