Betalte I for at bo hjemme...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

Anneiris

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

Jeg betalte ikke for at bo hjemme, men jeg hjalp med at handle osv :-)

- Min datter (når den tid kommer) skal ikke betale for at bo hjemme, men det du siger med at få 1000 kr, og så sætte dem ind på en konto, det er da GENIALT!!
Den røg op til overvejelsee!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hvis jeg var blevet boende hjemme efter jeg var fyldt 21 så havde jeg skullet betale 4500 kr pr mdr i husleje til mine plejeforældre...

jeg valgte istedet at betale 3800 kr om måneden og flyttede på højskole i 6 mdr... hvor jeg så havde rimelig mange timers arbejde ved siden af skolen for at få det til at løbe rundt...

hmm... vores egne har jeg slet ikke tænkt så langt endnu må se hvad tiden bringer og hvordan situationen ser ud generelt i DK når vi når dertil om 18 år

(grunden til 21 førend de mistede børnepenge er pga jeg var umyndig gjort frem til der pga min barndom)

Anmeld

6. maj 2011

Sitrani

Eva. skriver:

DEt var som mere det du skrev jeg svarede på...tag den som du vil..jeg vil gerne at mine børn er meget mere selvstændige end en del af de forkælede 18-20 årige som jeg oplever...det er en skræk for mig og heldigvis er min 14 prige allerede moden og firnuftig end mange på 18..

jeg ved da godt at det var det jeg skrev du svarede på.... men jeg skrev ikke noget om selvstændige børn eller ikke selvstændige børn, derfor ville jeg bare svare på det du skrev, da jeg ikke synes det nødvendigvis har noget med hinanden at gøre  Man er vel ikke forkælet som 18årig bare fordi man ikke lige betaler husleje til sine forældre..? Det er vel blot et spørgsmål om forældrene har lyst til at børnene skal betale husleje eller ej...

Det er da dejligt, at du har en moden datter.. Og giver dig ret i, at mange 18-20årige ikke er modne i forhold til deres alder, men synes ikke det har så meget med at betale for at bo hjemme, at gøre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.