Betalte I for at bo hjemme...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

ekzunz

Muffi<3 skriver:

Det bliver godt nok også en underskudsforretning den dag Casper bliver 18

Jeg gruer også for den dag Kenneth skal til at betale....han aner jo ikke hvad arbejde er for noget....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Maja_4000

Nej .. Vi snakkede om det mange gange , men det blev aldrig til noget :b

Derimod hjalp jeg til med det huslige .. Købte selv min shampoo , bind osv :b Når jeg lavede mad til os alle 4 var det også mig som betalte .. Så føler ikke selv , at jeg boede "gratis" :b

Planen var , at jeg skulle betale husleje , som de så ville sætte ind på en konto .. Og når jeg så flyttede hjemmefra , ville jeg få dem igen , til køb af møbler osv.

Anmeld

4. maj 2011

Rosa

Ja, jeg betalte 100kr om måneden  Tror mest det var symbolsk... 

Anmeld

4. maj 2011

MyBigWish

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

Jeg begyndte at betale 2000 kr om måneden fra jeg fyldte 18 år Min mor boede alene med mig, så synes det var fair nok at jeg skulle betale for at bo hjemme..

Anmeld

4. maj 2011

Mira0911

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

Ja jeg betalte for at bo hjemme, hvilket jeg synes er helt i orden... Man er jo med til at bruge strøm, vand og spise... 

Anmeld

4. maj 2011

Happiness

Jeg skulle betale 1900kr da jeg blev 18. Hvor det hele gik til husholdningen, og ikke til en opsparing. Det koster jo noget at have en voksen boende

Mine børn vil også selv skulle betale for at bo hjemme fra de får et job. Kan godt lide ideen med opsparingen. Så tænker at de ville skulle betale 1000kr til de blir 18 og 1500kr herefter, De 500kr skulle sættes til side. Synes ikke hele beløbet skal gå til dem, da det jo koster at have dem boende, plus at man mister tilskudende.

Jeg havde ingen penge til at flytte hjemmefra, da min børneopsparing var blevet brugt på min konfirmation. Så jeg havde en ret svær start. Skal siges at jeg først fik afvide at opsparingen var brugt da jeg blev 18... Så havde ikke sparet noget op. Det vil jeg gerne give mine børn muligheden for.

Anmeld

4. maj 2011

sne190810

Min mor sagde altid til mig, at så længe jeg var under uddannelse og passede min skole, så skulle jeg ikke lægge noget. Jeg skulle hellere koncentrere mig om at lave mine lektier, passe min skole ordentlig osv.

Hun siger det samme til min lillebror den dag idag.

Ikke at jeg har noget imod dem som kræver noget af deres børn, alle har jo forskellige måder at gøre det på og det skal der også være plads til.
MEN jeg er altså ikke enig i at man bliver doven, tager ting for givet, får et realitetschok når man kommer ud i det 'virkelige' liv og hvad der ellers bliver skrevet. Nogle gør, men ikke alle. Jeg gjorde ikke  

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

sne190810 skriver:

Min mor sagde altid til mig, at så længe jeg var under uddannelse og passede min skole, så skulle jeg ikke lægge noget. Jeg skulle hellere koncentrere mig om at lave mine lektier, passe min skole ordentlig osv.

Hun siger det samme til min lillebror den dag idag.

Ikke at jeg har noget imod dem som kræver noget af deres børn, alle har jo forskellige måder at gøre det på og det skal der også være plads til.
MEN jeg er altså ikke enig i at man bliver doven, tager ting for givet, får et realitetschok når man kommer ud i det 'virkelige' liv og hvad der ellers bliver skrevet. Nogle gør, men ikke alle. Jeg gjorde ikke  

Og så er det jo også nødvendigt for nogle...jeg ville da ikek have råd til bare at have en voksen mand boende uden han betalte..men ville lade ham betale om så jeg havde råd eller ej..

Anmeld

4. maj 2011

Lady Marion <3

Znuzke skriver:

Jeg gruer også for den dag Kenneth skal til at betale....han aner jo ikke hvad arbejde er for noget....

Hehe så må han flytte )

Anmeld

4. maj 2011

Ciss

Jeg betalte ikke hjemme. Jeg studerede og betalte transport, tøj osv selv, men boede gratis. Det betød, at jeg kunne undgå lån mine to første studieår og det har jeg da været rigtig glad for senere!

En søster flyttede hjem en periode i forbindelse med en skilsmisse, og da betalte hun sin del af strøm, vand, mad osv. Hun var ikke længere studerende.

Jeg tror, jeg ville gøre det på samme måde. Hjemmeboende studerende børn ville jeg ikke kræve husleje af, og så se på det som økonomisk hjælp i studietiden. Jeg regner uanset med, at jeg kommer til at se på, om ungerne har behov for økonomisk støtte en gang i mellem, selvom de er flyttet hjemmefra og studerer. I min svigerfamilie stoppede al hjælp ved fyldte 18 år og ungerne måtte klare sig selv på alle måder og niveauer. Ingen hjælp at hente der i en krise. Den slags fatter jeg ikke. Jeg er da ikke færdig med at være mor til mine børn, fordi om de en dag er blevet 18 år. De skal selvfølgelig klare sig selv som voksne mennesker, men har de behov for en hjælpende hånd til noget specielt og jeg har muligheden, så skal jeg da hjælpe. (Jeg tænker nu på ting som f eks støtte til et studieår i udlandet, støtte ved huskøb, støtte til indkøb af f eks barnevogn mm til første barnebarn, støtte ved langvarig sygdom, støtte ved rejse til en begravelse, støtte ved krise i ægteskabet. Den type ting.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.