Betalte I for at bo hjemme...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Lady Marion <3

Selvfølgelig skal de betale noget for kost og logi

Jeg syntes det er at gøre ungerne en bjørnetjeneste ved at lade dem bo gratis , de er blevet voksne og de skal lære at det koster at leve . At så nogen vælger at lave en lille opsparing til barnet er jo fint , men syntes de skal lære fra starten at alt koster penge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

sarahb

Nej aldrig ... Det ville mine forældre aldrig be om. Men de ville heller ikk ku mærke det og ha en betydning hvis jeg lagde lidt penge hver måned. Og det ville jeg heller ikk be om af mine børn.

Anmeld

4. maj 2011

betski

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

Jeg betalte tror det var 1000 kr om måneden - som altså gik til husholdningen og ikke til en opsparing. Jeg synes det var mere en rimeligt, og har aldrig stillet mig uforstående over for det. Synes det er en naturlig ting at man er med til at bidrage til husholdningen. Min egen datter kommer også til at betale når hun engang får egen indkomst. Synes der ligger flere aspekter i det. Den ene er jo den åbentlyse, at det ikke er gratis at være til. Men synes også det er vigtigt at man lærer sine børn, hvad penge er og hvad ting koster. De børn der bliver båret gennem livet uden nogen form for forpligtelser det være sig økonomisk og sammenholdsmæssigt (hjælpe til i det daglige) ja jeg tror de kan få det svært når de engang skal stå på egne ben.

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

duddi. skriver:

Jeg betalte tror det var 1000 kr om måneden - som altså gik til husholdningen og ikke til en opsparing. Jeg synes det var mere en rimeligt, og har aldrig stillet mig uforstående over for det. Synes det er en naturlig ting at man er med til at bidrage til husholdningen. Min egen datter kommer også til at betale når hun engang får egen indkomst. Synes der ligger flere aspekter i det. Den ene er jo den åbentlyse, at det ikke er gratis at være til. Men synes også det er vigtigt at man lærer sine børn, hvad penge er og hvad ting koster. De børn der bliver båret gennem livet uden nogen form for forpligtelser det være sig økonomisk og sammenholdsmæssigt (hjælpe til i det daglige) ja jeg tror de kan få det svært når de engang skal stå på egne ben.

Helt enig..

Anmeld

4. maj 2011

Zilke's Mor <3

jeg flyttede hjemmefra da jeg var 14 år, og flyttede hjem til dem igen da jeg var 18 

men jeg boede der gratis, og det skylde de mig da også kun når nu jeg havde klaret mig selv i 4 år 

Anmeld

4. maj 2011

Dinna88

Eva. skriver:

Sådan fik jeg også pengene som ung...men altså, som barn af en enlig der kan man jo ikke bare få og få så de lever med begrænsninger på alle områder, altid jo..

Det er sandt. Min mor tjener faktisk godt, men har noget økonimsk bagage der gør, at jeg er vokset op med begrænsede midler, hvilket faktisk har været fint - og jeg har taget ved lære af det, samt lært at håndtere pengene. Så det skal de nok drage nytte af, selv det kan være træls nu

Anmeld

4. maj 2011

LISBETH:-)

I mit barndomshjem var det sådan at man skulle betale 1000 kr om måneden fra man fyldte 20 år.

Jeg flyttede da jeg var 16 år så jeg nåede ikke og betale noget, min bror flyttede da han var 23 år så han betalte i 3 år. Men så fik han også madpakken smurt, varm mad hver dag og tøjet vasket, så tror han synes det var en meget god invistering

Anmeld

4. maj 2011

Holbæktrunten

Jeg betalte min egen mad og vaskeri fra jeg var omkring 17, da jeg flyttede hjem til min far som er førtidspensionist. De modregnede min indkomst i hans pension/tillæg eller hvad det nu var. Så det synes jeg er helt fair.

Desuden har jeg altid hjulpet til derhjemme, det kommer mit barn også til. Og gider ikke lege "bytte-købmand" med lommepenge, det skal være en selvfølge at man hjælper hinanden når man er en familie.

Når han bliver gammel nok til at tjene sine egne penge, kommer han også til at hoste op (alt efter indkomst selvfølgelig), og tænker også at en del/dem alle skal sættes ind på en konto han ikke ved eksisterer før han får brug for dem.

Jeg kører lidt samme princip med min studerende lillebror. Han er dygtig til at klatte pengene væk, så har tilbudt at hvis han giver mig penge til at handle for, så skal jeg nok sørge for at handle økonomisk ind og bage boller/lave aftensmad til fryseren. 

Endvidere betaler han 20 kr hver gang han kommer her og spiser. Det dækker overhovedet ikke hverken måltidet eller de rester ham altid får med hjem til de næste par dage, men det er mere princippet i det. De 20 kr lægger jeg så i en bøtte som jeg tømmer engang imellem, og så tager jeg ud og køber praktiske ting som undertøj/strømper/tøj til ham - for det får han jo ikke selv gjort...

Anmeld

4. maj 2011

ekzunz

Muffi<3 skriver:

Selvfølgelig skal de betale noget for kost og logi

Jeg syntes det er at gøre ungerne en bjørnetjeneste ved at lade dem bo gratis , de er blevet voksne og de skal lære at det koster at leve . At så nogen vælger at lave en lille opsparing til barnet er jo fint , men syntes de skal lære fra starten at alt koster penge

Enig Selvfølgelig skal de betale for at bo hjemme.

Her er den første allerede begyndt at betale, men det er altså ingen overskudsforretning

Anmeld

4. maj 2011

Lady Marion <3

Znuzke skriver:

Enig Selvfølgelig skal de betale for at bo hjemme.

Her er den første allerede begyndt at betale, men det er altså ingen overskudsforretning

Det bliver godt nok også en underskudsforretning den dag Casper bliver 18

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.