Jeg betalte min egen mad og vaskeri fra jeg var omkring 17, da jeg flyttede hjem til min far som er førtidspensionist. De modregnede min indkomst i hans pension/tillæg eller hvad det nu var. Så det synes jeg er helt fair.
Desuden har jeg altid hjulpet til derhjemme, det kommer mit barn også til. Og gider ikke lege "bytte-købmand" med lommepenge, det skal være en selvfølge at man hjælper hinanden når man er en familie.
Når han bliver gammel nok til at tjene sine egne penge, kommer han også til at hoste op (alt efter indkomst selvfølgelig), og tænker også at en del/dem alle skal sættes ind på en konto han ikke ved eksisterer før han får brug for dem.
Jeg kører lidt samme princip med min studerende lillebror. Han er dygtig til at klatte pengene væk, så har tilbudt at hvis han giver mig penge til at handle for, så skal jeg nok sørge for at handle økonomisk ind og bage boller/lave aftensmad til fryseren.
Endvidere betaler han 20 kr hver gang han kommer her og spiser. Det dækker overhovedet ikke hverken måltidet eller de rester ham altid får med hjem til de næste par dage, men det er mere princippet i det. De 20 kr lægger jeg så i en bøtte som jeg tømmer engang imellem, og så tager jeg ud og køber praktiske ting som undertøj/strømper/tøj til ham - for det får han jo ikke selv gjort...
Anmeld