Betalte I for at bo hjemme...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Dinna88

Netop..og jeg mister jo mange penge når Jeppe bliver 18 år, men så skal han også selv stå for tøj osv...men boligsikringen ryger jo også, så ja, han skal nok betale det som jeg mister, for ellers kan det ikke hænge sammen...måske han bare flytter over til min mor, der er det sikkert gratis at bo..

Jeg stod i forvejen for at betale mit eget af alt, jeg fik børnene pengene delt ud på 300 kr om måneden. Var der noget jeg desperat manglede, som jeg ikke havde råd til, så hjalp min far en smule til. (hvilket han stadig gør, han betalte f.eks. min vinterstøvler ) Vi gør det desuden sådan, at mangler min mor en smule penge sidst på måneden, nu hvor hun har mistet så mange penge (inkl. det at min bror smutter i perioder, hvor hun ikke får husleje fra ham) så spæder jeg til  Jeg mener, at vi er to om at have det kørende økonomisk.

Lækkert, hvis I kan finde en løsning med din mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Hertzum77

Da jeg begyndte at tjene penge, betalte jeg for at bo hjemme. Kan ikke helt huske hvor meget. Men synes så absolut det er rimeligt at betalte til husholdningen. Mine børn er ikke så store endnu, men de kommer helt sikkert også til at betale et beløb til den tid. Jeg synes det er en god overgang til at de helt flytter hjemmefra

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Dinna88 skriver:

Jeg stod i forvejen for at betale mit eget af alt, jeg fik børnene pengene delt ud på 300 kr om måneden. Var der noget jeg desperat manglede, som jeg ikke havde råd til, så hjalp min far en smule til. (hvilket han stadig gør, han betalte f.eks. min vinterstøvler ) Vi gør det desuden sådan, at mangler min mor en smule penge sidst på måneden, nu hvor hun har mistet så mange penge (inkl. det at min bror smutter i perioder, hvor hun ikke får husleje fra ham) så spæder jeg til  

Lækkert, hvis I kan finde en løsning med din mor

Jojo..men det var jo penge som din mor fik...så det var jo ikek fordi du selv tjente dem, det var det jeg mente,...lige nu får jeg jo børnepenge osv...alt det ryger jo.. eller kan man mon søge nogæe år mere fra faderen...:?

Anmeld

4. maj 2011

eElak

jeg betalte for at bo hjemme, da jeg var i arbejde da jeg blev 18.

Mener det var 1000 kroner. Kan ikke huske præcist hvor meget.

men jeg var stort set aldrig hjemme - sov altid hos mine veninder, så det var sjældent jeg var hjemme i det hele taget :-)

Jeg flyttede så snart jeg startede på HF (4 måneder før jeg blev 19).

Min bror derimod, han ventede i mange år før han skulle betale husleje - og han har endda arbejdet og tjent mere end mig. Det kunne jeg godt blive noget muggen over at jeg skulle betale men at han ikke skulle.

Når tiden kommer og det bliver knægtens tur. Jo jeg har en forventning om at han yder sit til udgifterne herhjemme. Men det kommer helt an på hvad han laver til den tid - om han læser eller arbejder. så spørg mig igen om 10-15 år, så har jeg et bedre svar :-)

Anmeld

4. maj 2011

Dinna88

Eva. skriver:

Jojo..men det var jo penge som din mor fik...så det var jo ikek fordi du selv tjente dem, det var det jeg mente,...lige nu får jeg jo børnepenge osv...alt det ryger jo.. eller kan man mon søge nogæe år mere fra faderen...:?

Ja, det var det vel - men jeg havde jo kun det beløb. Jeg kunne ikke bare gå hjem og sige "jeg har fundet et par bukser til 1500" og så fik jeg dem. Niksen biksen Er jeg ret taknemmelig for i dag.

Tja, det ved jeg ikke

Anmeld

4. maj 2011

trunte24

Ja!

Da jeg blev 18 og fik Su samt tjente penge ved siden af, betalte jeg halvdelen af min løn(fritids job), men MAX 2000 kr om måneden. Mange gange tjente jeg ca. 5000 om måneden på mit job, og jeg fik den højeste su, som var ca. 2600 tror jeg nok. Det er jo ret mange penge. Min mor mistede en del, da jeg blev 18, så det synes jeg er helt fair.

Det lærte mig i hvert fald, at det koster noget at leve En del af mine kammerater fra skolen, kunne ikke forstå, at jeg ikke bare flyttede i en lejlighed for mig selv, for man kunne da godt få en lejlighed, der kostede ca. 2000 om måneden. Ja, men så havede de bare lige glemt, at man nok også gerne vil have noget at spise og noget at tørre r*v i efter et toilet besøg

I øvrigt har jeg også altid haft faste pligter som at gøre rent på toilettet hver weekend og en fast mad dag fra jeg var ca. 11-12 år. Det fik jeg altså ikke lommepenge for. Det er sådan man hjælper hinanden når man bor sammen Hvis jeg ville have "lommepenge" efter jeg blev 13 kunne jeg jo bare gå med reklamer! Så det gjorde jeg

Men altså, det er i hvert fald også sådan jeg regner med, at det skal foregå her hjemme, når sønnemand og evt. andre børn bliver større. Jeg har da lært hvordan man får både husholdnong og økonomi til at hænge sammen

mvh Line

Anmeld

4. maj 2011

Diana...

Fra da vi blev 18 skulle vi betale 1000. Jeg flyttet hjemmefra da jeg blev 18 så jeg har ikke selv betalt. Min søster er 24 og flytter hjemmefra i næste måned og har så selv betalt. Men her går det til vores forældre og ikke på en opsparing og det kan jeg godt forstå det jo ikke billigt at have en voksen boende. Det bliver på samme måde her går jeg ud fra. 

Anmeld

4. maj 2011

samantha1986

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

Hvad enten mine børn er studerende eller har job så skal de betale for at bo hjemme når de fylder 18. og jeg mener også at hvis de vil have dyrt tøj til den tid eller dyre ting så må de få et job for at have råd til det. Det fik vi at vide dengang og vi har ikke taget skade. Min lillebror og jeg var dog lidt dovne så vi gad ikke have noget dyrt når vi skulle arbejde for det ;-)

Jeg flyttede selv hjemmefra før jeg blev 18 så jeg har ikke betalt for at bo hjemme. men må indrømme at jeg kan blive lidt harm over at min søster og hendes kæreste i en periode boede hos min mor uden at betale noget som helst. det synes jeg ikke er i orden da de begge tjente penge. Der havde jeg nok været mere hård.

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Dinna88 skriver:

Ja, det var det vel - men jeg havde jo kun det beløb. Jeg kunne ikke bare gå hjem og sige "jeg har fundet et par bukser til 1500" og så fik jeg dem. Niksen biksen Er jeg ret taknemmelig for i dag.

Tja, det ved jeg ikke

Sådan fik jeg også pengene som ung...men altså, som barn af en enlig der kan man jo ikke bare få og få så de lever med begrænsninger på alle områder, altid jo..

Anmeld

4. maj 2011

2babygirls

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

Ja jeg betalte for at bo hjemme, men flyttede en måned inden jeg blev 19, så det var en kort fornøjelse

Madeleine kommer også til at betale, og de penge gemmer vi på en hemmelig konto som så skal gå til et indskud eller andet praktisk når hun flytter hjemmefra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.