Ja!
Da jeg blev 18 og fik Su samt tjente penge ved siden af, betalte jeg halvdelen af min løn(fritids job), men MAX 2000 kr om måneden. Mange gange tjente jeg ca. 5000 om måneden på mit job, og jeg fik den højeste su, som var ca. 2600 tror jeg nok. Det er jo ret mange penge. Min mor mistede en del, da jeg blev 18, så det synes jeg er helt fair.
Det lærte mig i hvert fald, at det koster noget at leve
En del af mine kammerater fra skolen, kunne ikke forstå, at jeg ikke bare flyttede i en lejlighed for mig selv, for man kunne da godt få en lejlighed, der kostede ca. 2000 om måneden. Ja, men så havede de bare lige glemt, at man nok også gerne vil have noget at spise og noget at tørre r*v i efter et toilet besøg
I øvrigt har jeg også altid haft faste pligter som at gøre rent på toilettet hver weekend og en fast mad dag fra jeg var ca. 11-12 år. Det fik jeg altså ikke lommepenge for. Det er sådan man hjælper hinanden når man bor sammen
Hvis jeg ville have "lommepenge" efter jeg blev 13 kunne jeg jo bare gå med reklamer! Så det gjorde jeg
Men altså, det er i hvert fald også sådan jeg regner med, at det skal foregå her hjemme, når sønnemand og evt. andre børn bliver større. Jeg har da lært hvordan man får både husholdnong og økonomi til at hænge sammen
mvh Line
Anmeld