Betalte I for at bo hjemme...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

morethanperfect

Jep . 1000 kr. var også helt i orden . Men det syns jeg selvfølgelig ikke dengang .. Hehe .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

1977

Profilbillede for 1977
Eva. skriver:

Ok..det skal mine dælme.. en procentdel...det koster jo også mig en del af have en boende som tjener penge/su, så det handler om at overleve, men mest om at lære dem at det koster penge at leve...

Hjemmeboende SU er ikke særlig høj, når der også skal betales transport fra hvor vi bor og til uddannelsesstedet. Det er jo så en post der selv skal betales. Sammen med telefon osv.

Og så skal han spare en procentdel op i stedet for bare at bruge dem alle

Anmeld

4. maj 2011

Bavianis

Jeg betalte ikke noget, da jeg flyttede hjemmefra da jeg fyldte 18. Til gengæld fik jeg heller ikke lommepenge, da jeg havde eget arbejde fra jeg var 13. Men det med at "arbejde" huslejen af i form af rengøring, det er klart en tanke jeg kan lide, haha!  

Anmeld

4. maj 2011

Dinna88

Jeg svarer lige set fra en anden synsvinkel.

Fra jeg fik SU skulle jeg betale for at bo hjemme. Eller rette - jeg valgte det. Og jeg giver det jeg maks kan give, nemlig 700 kr. Min mor mistede en del penge da jeg blev 18, så de 700 giver ikke meget, men det er da noget. Jeg får 2700 om måneden, og med husleje har jeg faste udgifter for 1400 kr. Resten går primært til skolerelatered ting, så har meget lidt "til mig selv", så kan kun give de 700 kr. Havde jeg arbejde, ville jeg give mere. Jeg mener at man skal bidrage så meget man kan, og der er min mor enig. Hun vil dog heller ikke have mere end de 700, selvom kunne give 1000 kr, fordi hun ved hvor lidt jeg har at gøre med.

Anmeld

4. maj 2011

LBK

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

Jeg betalte 500 kr om måneden for at bo hjemme da jeg begyndte at få SU. Nåede kun at bo hjemme 3 måneder...

Anmeld

4. maj 2011

Aves.

Dinna88 skriver:

Jeg svarer lige set fra en anden synsvinkel.

Fra jeg fik SU skulle jeg betale for at bo hjemme. Eller rette - jeg valgte det. Og jeg giver det jeg maks kan give, nemlig 700 kr. Min mor mistede en del penge da jeg blev 18, så de 700 giver ikke meget, men det er da noget. Jeg får 2700 om måneden, og med husleje har jeg faste udgifter for 1400 kr. Resten går primært til skolerelatered ting, så har meget lidt "til mig selv", så kan kun give de 700 kr. Havde jeg arbejde, ville jeg give mere. Jeg mener at man skal bidrage så meget man kan, og der er min mor enig. Hun vil dog heller ikke have mere end de 700, selvom kunne give 1000 kr, fordi hun ved hvor lidt jeg har at gøre med.

Netop..og jeg mister jo mange penge når Jeppe bliver 18 år, men så skal han også selv stå for tøj osv...men boligsikringen ryger jo også, så ja, han skal nok betale det som jeg mister, for ellers kan det ikke hænge sammen...måske han bare flytter over til min mor, der er det sikkert gratis at bo..

Anmeld

4. maj 2011

Pia.

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

JA det gjorde jeg da jeg som 18 årig fik et fast job - jeg betalte (ja hvad pokker var det nu) mener jeg betalte 1000,- og min far satte så halv delen ind til opsparing ...

Jeg kan huske at jeg syntes det var død uretfædigt he he - men ikke destomindre kommer mine egne børn også til det en dag...

Knus Pia.

Anmeld

4. maj 2011

louise8723

jeg skulle betale 1500 for at bo hjemme.

Jeg syntes det var lidt meget, taget i betragtning af at min far aldrig sørgede for mad osv.

når Elias når dertil vil jeg sætte et acceptabelt beløb som han skal betale, og de fleste vil så blive sat ind på en "hemmelig" konto som han først vil vide eksistere den dag han skal flytte hjemmefra

Så på den måde vil han lærer at det altså koster at leve, men også blive belønent for det

Anmeld

4. maj 2011

FruHolm <3

puhaa, flyttede hjemmefra da jeg var 16 men ved at min mor skal have 1500 kr når vi bor hjemme, det dækker mad, vand, strøm og det hele

Oscar skal nok også betale for at bo hjemme når han bliver 18, men vi har planlagt at lave en opsparing til ham som han ikk selv for udbetalt, men som vi så tager ham med ud og køber møbler for, og så han kan få indskud og hvis der er til det så får han også kørekort

Anmeld

4. maj 2011

Nadia&Daniel

Jeg betale for at bo hjemme - 1000.- (de gik ikke ind på en konto til mig, men derimod til mine forældre, det var til betaling af mad, husleje og div.)

Min mand betalte 2500.- (de gik heller ikke ind på en konto til ham)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.