Betalte I for at bo hjemme...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

Fenja09

Jeg betalte en lille del af min SU for at bo hjemme, mener det var 600 kr - fik 2200 kr i SU, men jeg betalte også alt mit tøj, alt til hygiejne osv

Jeg vil gerne at vores børn betaler for at bo hjemme når de engang er nået den alder. Ikke for at tage deres penge, men tror det er rigtig sundt for unge at lære at alt koster penge - og så undgår de måske også at få et kæmpe chok når de skal ud og have deres egen lejlighed etc.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Ciss

Har siddet og læst igennem hele denne debat nu, og det ser ud til at det er fuldt muligt at have god styr på økonomien og forståelse for pengenes værdi uanset, om man har betalt husleje hos sine forældrer eller ikke. Det tyder vel på, at det ikke er det alene som afgør, hvad slags forhold man har til penge som voksen....

Betryggende egentlig.

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Ciss skriver:

Har siddet og læst igennem hele denne debat nu, og det ser ud til at det er fuldt muligt at have god styr på økonomien og forståelse for pengenes værdi uanset, om man har betalt husleje hos sine forældrer eller ikke. Det tyder vel på, at det ikke er det alene som afgør, hvad slags forhold man har til penge som voksen....

Betryggende egentlig.

Det er ikke det vi siger, men det vi gør...

http://www.bt.dk/penge/boern-arver-foraeldres-oekonomiske-sans

Jeg har aldrig betalt for at bo hjemme, jeg skylder ikke en krone og er vokset op med meget fornuftige forældre....og jeg har bestemt arvet deres økonomiske sans og fornuftige indgang til at bruge penge.

Men jeg tror nu stadig på at det er en god idé at mine børn betaler et beløb der sættes ind på en konto og det havde jeg også skule hjemme hvis jeg havde tjent penge.

Anmeld

6. maj 2011

Maddox

Eva. skriver:

da I begyndte at tjene penge/få su eller boede i bare gratis? Og hvad med jeres børn, skal de betale når den tid kommer?

Jeg er helt klart af den holdning at mine skal give noget, en vis del af deres indkomst for at bo hjemme, når eller hvis de får en indkomst, det koster jo at have voksne mennesker boende...så vil den ene halvdel går til mig og den anden ind på en konto.

Jeg selv flyttede hjemmefra som 18 årig så har ikke betalt for at bo hjemme, min søster skulle bare give 1000kr som alle røg ind på en konto...hun boede hjemme til hun var 24 år...god opsparing...

Hvad gjorde I og hvad tænker I om egne unger..?

Jeg flyttede hjemmefra lige inden jeg blev 18, så har ikke betalt for at bo hjemme. Tror nu heller ikke jeg var kommet til det, hvis jeg var blevet boende hjemme

Jeg kunne godt forestille mig, at mine børn skulle betale 1000 kr, eller noget, for ligesom dine forældre at lave en opsparing til når de så skal flytte hjemmefra. Jeg kunne ikke finde på, at tage imod penge fra mine børn for at bo hjemme, for bare at bruge dem selv

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Solajma skriver:

Jeg flyttede hjemmefra lige inden jeg blev 18, så har ikke betalt for at bo hjemme. Tror nu heller ikke jeg var kommet til det, hvis jeg var blevet boende hjemme

Jeg kunne godt forestille mig, at mine børn skulle betale 1000 kr, eller noget, for ligesom dine forældre at lave en opsparing til når de så skal flytte hjemmefra. Jeg kunne ikke finde på, at tage imod penge fra mine børn for at bo hjemme, for bare at bruge dem selv

Jeg synes også den med opsparingen er god...men jeg må tilstå at som enlig mor, der kommer det til at koste mig mange penge når min søn bliuver 18 år...jeg mister de der penge fra faderen. jeg mister 900kr om måneden i børnefamilieydelse, jeg mister 1200kr hver tredje måned i ekstra børnetilskud, jeg mister 1100kr som give pga hans sygdom hver måned og så mister jeg en del boligsikring, begynder han at tjene penge, soå mister jeg endnu mere i boligsikring...så alt i alt vil det koste mig 3700kr hver måned når han bliver 18 år og så lige det jeg mister i boligsikring som i hvert fald vil løbe op i 1000kr og mere hvis han har en indkomst...så omkring 5000kr lige i hånden hver eneste måned...og så koster det jo altså penge at have et voksent menneske boende...så jeg ville ikke have et valg, han var nød til at bidrage...sådan er virkeligheden for enlige mødre jo desværre...tror dog bare han flytter adresse til min mor, så bliver jeg ikke trukket for de penge han tjener, men det er da skidt man skal snyde, ikke..

Anmeld

6. maj 2011

SSL

sne190810 skriver:

Ja, sådan har jeg det også. Kan ikke sidde og tage stilling til hvad jeg vil kræve af min datter om 18år. Der er tingene højest sansyneligt ændret i mere end en forstand.

Ja, der har de flyvende knallerter og robotter til lektielæsningen hehe.. Vi må se, hvad der sker

Anmeld

6. maj 2011

Sitrani

Jeg betalte ikke for at bo hjemme, da jeg gjorde det...... og mine børn skal i hvert fald heller ikke betale noget som helst... Kun hvis de ikke er flyttet hjemmefra i en sen alder....Men ikke bare fordi de får SU.. Synes ikke rigtig man kan kræve penge af sine børn, de har jo ikke valgt at bo dér hvor de bor, og man har jo selv valgt at få dem, og dermed også sørge for tag over hovedet på dem så længe de bor hjemme - selvfølgelig skal et "barn" på 25 ikke bo gratis, da jeg så ville synes det var på tide at finde sit eget, men nu har jeg heller aldrig mødt nogen der bor hjemme i den alder.....

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

STN skriver:

Jeg betalte ikke for at bo hjemme, da jeg gjorde det...... og mine børn skal i hvert fald heller ikke betale noget som helst... Kun hvis de ikke er flyttet hjemmefra i en sen alder....Men ikke bare fordi de får SU.. Synes ikke rigtig man kan kræve penge af sine børn, de har jo ikke valgt at bo dér hvor de bor, og man har jo selv valgt at få dem, og dermed også sørge for tag over hovedet på dem så længe de bor hjemme - selvfølgelig skal et "barn" på 25 ikke bo gratis, da jeg så ville synes det var på tide at finde sit eget, men nu har jeg heller aldrig mødt nogen der bor hjemme i den alder.....

Men jeg synes jo altså også man skal behandle sine børn på en måde og se sine børn som selvstændige mennesker,,,...det er voksne mennesker ikke børn vi taler om her...

Anmeld

6. maj 2011

Sitrani

Eva. skriver:

Men jeg synes jo altså også man skal behandle sine børn på en måde og se sine børn som selvstændige mennesker,,,...det er voksne mennesker ikke børn vi taler om her...

derfor synes jeg nu alligevel ikke at man børn behøver betale før at bo hjemme som 18årige...... det betyder vel ikke at man ikke ser dem som selvstændige mennesker?? Det har jo intet med det at gøre egentlig....

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

STN skriver:

derfor synes jeg nu alligevel ikke at man børn behøver betale før at bo hjemme som 18årige...... det betyder vel ikke at man ikke ser dem som selvstændige mennesker?? Det har jo intet med det at gøre egentlig....

DEt var som mere det du skrev jeg svarede på...tag den som du vil..jeg vil gerne at mine børn er meget mere selvstændige end en del af de forkælede 18-20 årige som jeg oplever...det er en skræk for mig og heldigvis er min 14 prige allerede moden og firnuftig end mange på 18..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.