jeg forstår ikke at fedmeoperationer kan være gratis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

Mi

Jeg er tidligere barnløs og bliver også provokeret af, at folk kan leve et liv som medfører mange følgesygdomme, som de så får 1. klasses behandlig for, når dem som har en sygdom, som gør at de ikke kan få børn nu må betale ved kasse et.

Men egentlig syntes jeg at fedmeoperationer giver samfundsøkonomisk mening, men bliver også harm over at man kan få betalt kosmetiske operationer. Det mener jeg KUN skal være muligt i ekstreme tilfælde. Fx har et barn i vores lokalområde været udsat for brand og har fået voldsomme skader på huden. Det skal selvfølgelig ordnes og betales af staten. Men at man har det slemt med at ens øjenlåg er tunge (som en skev herinde) det bør på ingen måder blive betalt af staten. I det hele taget bør man slet ikke betale kosmetiske operationer ved voksne, syntes jeg, uanset hvor dårligt de voksne har det med deres udseende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

lykkekevin

Michelle&Michael skriver:

Forstår fuldstændig

jeg kom med et uheldigt indlæg. ang min vrede til de mennesker som sagtens kunne gøre noget feks mine søstre er meget overvægtige og har tabt sig mange gange og taget på igen, forstår ikke hvorfor de ikke styrer sig.

jeg tror det med at man tager på igen er det psykiske der spilder ind det har meget at gøre med tror jeg det med at hvorfor kan de bare sipse alt altså jeg kan da godt være ærlig jeg er da mega træt af jeg bare skal kigge på 1 stk slik og jeg så tager 2 kilo på og der så er andre der rendt ud sagt bare kan spist alt hvad de vild og ikke tage et gram på...

jeg er stoppet med at spise slik og drikker kun sodavand når jeg er ud i byen eller noget... men det er virkelig ikke sjovt  jeg har måtte akende at min krop ikke er den samme mere og hvad slik for mig så er det enten alt eller intet...

jeg gider ikke den kamp at skille løbe hvad 20 km for at have tabt det en stykke slik mere det er slut....

men det indlæg du er kommet med så ville jeg da heller sige med alle dem der enlig får fortaget abort og sådan jeg syntes man skal beskytte sig noget mere for det koster penge af få abort så heller bruge dem på dem der virkelig ønsker at få børn   ( siger ikke at abort skulle være total udelukket) for stå selv med to børn der er lavet på p-ring og har spiral nu men skulle der komme en lille en i maven på mig ind for 4 år skal det være en abort for mit helbred

Anmeld

28. april 2011

kiwilouise

Secrets skriver:

Jamen psykisk påvirkning er da også en vigtig faktor! Det handler jo igen ikke om "ej, jeg vil bare være pænere", hvilket var min pointe. det er jo på lige fod med andre psykiske problemer, som skal tages alvorligt og behandles. Og hvis man påvirkes virkelig forfærdeligt psykisk af fx sine øjenlåg, kan man jo ikke rigtig bare symptombehandle, for øjenlågene vil stadig være der, med mindre de fjernes

det kan jeg kun være enig med dig i, men spørgsmålet er om det er fair at de har gjort barnløshed til en selvbetalende behandling og ikke de kosmetiske???+

Anmeld

28. april 2011

twinny

Melder mig altså enig med TS.... Og jeg sad og så go morgen danmark... Tænk de har sat grænsen op for sådan en operation også æder folk bare mere, for at få det...  

Anmeld

28. april 2011

Frøken J.

kiwilouise skriver:

det kan jeg kun være enig med dig i, men spørgsmålet er om det er fair at de har gjort barnløshed til en selvbetalende behandling og ikke de kosmetiske???+

Nej, jeg synes som sagt begge dele skal betales af staten. Og jeg synes ikke, at overvægtige skal straffes pga. de barnløses ulempe Synes ikke man vinder noget ved at straffe alle.

Anmeld

28. april 2011

kiwilouise

Baby-støv skriver:

Melder mig altså enig med TS.... Og jeg sad og så go morgen danmark... Tænk de har sat grænsen op for sådan en operation også æder folk bare mere, for at få det...  

det har jeg slet ikke hørt om... er det rigtigt at de spiser mere for at få operationen

Anmeld

28. april 2011

kiwilouise

Secrets skriver:

Nej, jeg synes som sagt begge dele skal betales af staten. Og jeg synes ikke, at overvægtige skal straffes pga. de barnløses ulempe Synes ikke man vinder noget ved at straffe alle.

alle er enige om at det burde være staten men nu hvor der skal spares så burde alle vel også være med til at betale

Anmeld

28. april 2011

lykkekevin

Mi skriver:

Jeg er tidligere barnløs og bliver også provokeret af, at folk kan leve et liv som medfører mange følgesygdomme, som de så får 1. klasses behandlig for, når dem som har en sygdom, som gør at de ikke kan få børn nu må betale ved kasse et.

Men egentlig syntes jeg at fedmeoperationer giver samfundsøkonomisk mening, men bliver også harm over at man kan få betalt kosmetiske operationer. Det mener jeg KUN skal være muligt i ekstreme tilfælde. Fx har et barn i vores lokalområde været udsat for brand og har fået voldsomme skader på huden. Det skal selvfølgelig ordnes og betales af staten. Men at man har det slemt med at ens øjenlåg er tunge (som en skev herinde) det bør på ingen måder blive betalt af staten. I det hele taget bør man slet ikke betale kosmetiske operationer ved voksne, syntes jeg, uanset hvor dårligt de voksne har det med deres udseende.

jeg forstår dig tydelig men må da ærlig sige jeg er super glad for jeg kan få lidt hjælp når jeg er kommet ned i vægt jeg gør alt for at stramme mit med at selv men har fået at vide at jeg nu er så stor at mit hud aldrig ville kunne komme med ind af sig selv.mit bryst er også stort og der vil jeg tabe mig og der vil jo så også være ekstre hud....

jeg har dog kun snakket med lægen om tilskud til det når jeg har tabt mig..

for tror et eller andet sted man måske tænker lidt mere over det hvis man har en egen betaling på det men at få maveskind strammet ind og bryster løftet og strækmærker væk

Anmeld

28. april 2011

Frøken J.

kiwilouise skriver:

alle er enige om at det burde være staten men nu hvor der skal spares så burde alle vel også være med til at betale

Der bliver vi så ikke enige Synes ikke at fordi én straffes, så skal alle straffes. Det er jo lidt ligesom fælles afstraffelse af en skoleklasse, fordi en enkelt ikke opfører sig ordentligt. Hvis du kan følge mig.. (Forstå mig ret, mener ikke barnløse har gjort noget forkert)

Anmeld

28. april 2011

twinny

kiwilouise skriver:

det har jeg slet ikke hørt om... er det rigtigt at de spiser mere for at få operationen

Det sagde de i go morgen danmark her til morgen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.