jeg forstår ikke at fedmeoperationer kan være gratis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

Najsen86

Mischa skriver:

Hvis man har respekt for sin krop og ikke kan styre det selv må man søge hjælp inden det går galt. se realistisk på det

Prøv lige at kig på det du selv skriver, inder du siger til andre de

skal se realistisk på det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

eElak

Eva. skriver:

Men der er altså også det faktum at fedtceller forbliver i kroppen og gør at du mister mæthedsfornemmelsen og meget meget nemt tager på...dette er nærmet umuligt at overvinde...så selvom vægtøgningen skyldes noget psykisk som kan komme på plads, så er det stadig en ulige kamp mod kroppen og det der er sket medd en efter man har været fed... altså du tager let på og mærker ikke du er mæt...

Jeg tror ikke på at operationer hjælper alle og jeg tror heller ikke på at kun psyk. og diætist kan hjælpe alle....jeg ville selv på en måde ønske jeg havde fået lavet min mavesæk mindre, jeg kæmper dagligt for ikke at blive fed og har lige taget 5 kg!!! på på en måned.

For det du skriver er rigtigt, selvom det er møgærgelige facts....

Anmeld

28. april 2011

marollemarie

Jeg er meget enig. Og jeg vil faktisk gå så langt som, at hvis du er ryger, skal du også betale hvis det kan bevises at du er syg på grund af det. Det er dit eget ansvar at passe på din krop.

Anmeld

28. april 2011

twinny

marollemarie skriver:

Jeg er meget enig. Og jeg vil faktisk gå så langt som, at hvis du er ryger, skal du også betale hvis det kan bevises at du er syg på grund af det. Det er dit eget ansvar at passe på din krop.

enig her.... jeg er eks ryger.... men synes faktisk du har ret...

Anmeld

28. april 2011

wamse

Nu kommenterer jeg uden at have læst alle svar igennem, så aner, om det er blevet skrevet.

Men den holdning at de selv skal betale, rygere selv skal betale, aov er så langt fra min ideologi, som det kan være. Så kan de rige købe sig til behandling, og de fattige kan få lov til at dø af deres sygdomme. Jeg kan undre mig over, at man på nogen måde kan se det humane i dette menneskesyn. 

Jeg undre mig over at man stiller det at fede kan gratis få en operation, overfor barnløses behandling. Så man konkluderer at fordi nogle ikke kan få, så skal andre heller ikke 

Det er så langt fra alle fede, der kan få en gratis operation!

Anmeld

28. april 2011

kiwilouise

Polkaprik skriver:

Jeg har ikke læst hele debatten men jeg må sige til dig TS at jeg synes det er en rigtig æregerlig måde du anskuer tingene. 

Hvorfor er det at det er folks egen skyld at de er fede???? Der er rigtig rigtig mange der har en spiseforstyrrelse der hedder overspisning (binge eating)! Skulle folk med anoreksi, bulemi, alkoholisme osv osv heller ikke have hjælp fra staten?? 

Hvorfor er det at der stadig er så mange med den indstilling at fede mennesker bare kan tage sig sammen og lade være med at æde så meget?? Øvøv

Og så ligefrem at du sammenligner det med kosmetiske operationer!! Say what! Du får sgu da ikke en gastric bypass pga af forfængelighed! Man får det fordi du er livstruende overvægtig!!! Uh jeg kan mærke jeg bliver enorm stødt over din holdning, men mest af alt rigtig trist for jeg synes det er meget sørgeligt.

Nej jeg synes heller ikke at det er rimeligt at barnløse skal betale selv, men igen at sammenligne de 2 ting det fatter jeg ikke.

Tror bare jeg stopper her så jeg kan holde en ordenlig tone.

Michelle

jeg startede denne her debat fordi vi er i en finanskrise hvor der skal spares nogen penge. jeg er bare blevet lidt stødt over at folk kan få den ene operation efter den anden (inden for min vennekreds) mens andre skal betale regningen. jeg har nævnt tidligere i debatten om en klassekammerat der fik ordnet øjenlåg fik hun følte sig grim og bagefter fik en brystforstørrende operation. nu nævner jeg så en veninde med fedmeoperation fordi jeg ved at det kun er dovenskab der gør at hun ikke har tabt sig endnu.

det var bestemt ikke for at støde nogen og jeg har hele tiden ment at det er staten der har skulle betale det hele men når vi nu er i en finanskrise synes jeg ikke det er iorden at det kun er en gruppe der bliver ramt - især dem som ikke selv kan gøre for det.

gir det mening?

Anmeld

28. april 2011

Lullaby

Jeg har den holdning at:

1. Hvis man skal have den operation skal man samtidig binde sig til, at vedligeholde sin krop bagefter ved hjælp af en diætist så man ikke tager på igen (altså massivt).

2. Hvis man bagefter tager på igen massivt, skal man have en regning for den operation man fik på statens regning.

3. At alle hospitaler der udfører denne operation skulle have ens retningslinjer for jeg kender et par stykker der udnytter det at de ikke har og bliver henvist til de hospitaler der er mere behjælpsomme både før og efter. Her snakker vi om silikonebryster hvis man vælger det rigtige sygehus. Og DET synes jeg er idiotisk.

Anmeld

28. april 2011

B&J

kiwilouise skriver:

du må ikke tro det er et angreb på overvægtige for det er det bestemt ikke - jeg vejer selv alt for meget

jeg har altid syntes at det var fantastisk at staten ville betale for at vi alle kunne få det bedre - men nu under en finanskrise så kan jeg ikek forstå hvorfor at det kun er en gruppe der skal rammes? at hvis den ene del bliver brugerbetalt, hvorfor skal det andet så ikke... ikke kun fedmeoperationer men også brystforstørrende osv..

gir det mening?

Ja jeg forstår dig også godt men de skære jo en smule ned ved af sige det ikke bare er alle der kan men skære meget ned ved af sige det er kun folk på en bmi på 50 men ja der er sikker så mange ting man kunne gøre i dette land men det er bare svært vi har jo ikke så stor en ret desværre ellers skulle der ske en masse

Anmeld

28. april 2011

AndreasMor84

Undskyld mig, men dem som er barnløse er jo også født. Det var da en underlig bemærkning.

Alle burde i Danmark få den hjælp de har behov for uden selv at skulle betale for det. Lige meget hvilken form for behandling man har behov for.

Enig enig Kan ikke forstå, at der skal være forskel på hvad man fejler og hvad man kan få hjælp til. Vi betaler sgu alle skat, så hvorfor skal nogle forrest i rækken. Hvis vi holder os til de barnløse, så skal de kvinder trods alt føde vores kommende befolkning og hvis ALLE barnløse i DK ikke fik hjælp til at få børn, ville børnetallet falde drastisk.

Men igen, jeg synes det burde være lige for alle uanset om man er ryger, barnløs, overvægtig eller hvad man er..

Anmeld

28. april 2011

katrine7

Solstråle2011 skriver:

Enig enig Kan ikke forstå, at der skal være forskel på hvad man fejler og hvad man kan få hjælp til. Vi betaler sgu alle skat, så hvorfor skal nogle forrest i rækken. De barnløse skal trods alt føde vores kommende befolkning og hvis ALLE barnløse i DK ikke fik hjælp til at få børn, ville børnetallet falde drastisk.

Tror hende der skrev den kommentar til at starte  med, mente at et ufødt barn jo netop er ufødt, og at hun mente at vi skulle hjælpe dem først, som ER kommet til verden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.