kiwilouise skriver:
en jeg kender har lige fået godkendt sin maveoperation - hun vejer alt for meget og jeg er da glad på hendes vegne at staten vil hjælpe hende.
men jeg bliver også bare lidt forarget for hvorfor skal hun have betalt en dyr operation når der er folk der ikke kan få børn pludselig står med regningen selv
det er jo ikke deres skyld at de ikke kan få børn.
det er jo ikke kun fedmeoperationer... det er faktisk alt kosmetisk du kan få betalt af staten så længe du har det dårligt med dig selv.
jeg tænker bare at de operationer burde være på egen regning da det er er selvforskyldt at man har spist for meget igennem flere år. jeg er selv overvægtig og jeg er da fuldstændig klar over at det er da min egen skyld.
vi er en finanskrise og der skal jo spares nogen penge - jeg synes bare at det er de forkerte steder de sparer 
er jeg alene med den tanke?
Kan sagtens forstå det du siger, jeg synes bare den er hård at sætte op mod hinanden... for det er egentlig to forskellige slags ting..
Fedme kan være direkte livstruende, det kan det ikke at kunne få børn ikke, det er der forskellen er - tænker jeg.....
Jeg synes absolut også det er møghamrende uretfærdigt at man selv skal betale for hjælp til at få børn idag, og det er det mest åndssvageste de har lavet der... og håber det bliver lavet om igen..
Men derimod ved jeg også godt hvad en fedme operation koster.. og vi snakker samlet over 100.000 kr. dertil synes jeg altså der er forskel på prisen mht. at få hjælp til børn og fedmeoperation ... IGEN siger jeg dette med at derfor skal man ikke sætte det op mod hinanden...
Synes kun det er GODT at man kan hjælpe MANGE mennesker med den her operation, så de kan få bedre livskvalitet, livssyn, kan komme på arbejdsmarkedet og deltage og give igen til samfundet og få børn - hvilket mange fede ikke kan....
Håber du forstår mit indlæg rigtigt 
Anmeld