jeg forstår ikke at fedmeoperationer kan være gratis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

Frøken J.

Michelle&Michael skriver:

SOM VIKSEN MENNESKE HAR MAN ALTID ET VALG!

Men så modsiger du jo dig selv. Du havde jo lige sagt, at du har forståelse for psykiske sygdomme. Men det har du så ikke alligevel, eller hvordan skal jeg forstå det? Nu beder jeg dig uddybe, så du ikke igen skal føle dig misforstået. Jeg kan godt starte forfra med at fortælle, hvorfor man i princippet ikke har et valg, da psyken kan påvirke det fysiske og kroppen på helt vanvittige måder, men så skal jeg til at henvise dig til en masse fagstof. Der er blandt andet et rigtig godt kapitel i bogen "Biological Psychologi" af Breedlove, som jeg vil anbefale dig. Som forklarer om alle de har kemiske ting i kroppen og hjernen. Jeg tror, at du ville få en meget bedre forståelse, hvis du prøvede at sætte dig ind i de ting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Ryberg

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Præcis! Har stadig ikke forstået hvorfor paradentose patienter selv skal betale for behandling  Det er jo en forfærdelig lidelse og ikke en man nødvendigvis er selvforskyld i!

Nej det er vanvittigt.. hvorfor kan kommunerne ikke få genbrugsmøbler og politikerne mindre i løn... så kan vi få mere sundhed ind på banen!

Anmeld

28. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

KittyGirl skriver:

Nej det er vanvittigt.. hvorfor kan kommunerne ikke få genbrugsmøbler og politikerne mindre i løn... så kan vi få mere sundhed ind på banen!

Ja tak- HØRT!!! 

Anmeld

28. april 2011

lykkekevin

Michelle&Michael skriver:

fordi jeg er blevet misforstået og nu bliver jeg angribet. gider ikke bruge tid på det

jeg vil lige sige der er rigtig mange grund for overvægt jeg har skrevet et indlæg her ind ligger på side 3...

ja jeg bliver da lidt øv for ved godt at det at spise meget er forkert jeg kender til alt jeg ved hvad der skal til for at tabe sig...

jeg er også startet i motions center og kan så lige sige fra igår til i dag er der smit 2,3 kilo mit problem er ikke i jeg spiser forkert som sådan men forde jeg ALDRIG føler mig mæt jeg kæmper en daglig kamp og det er rigtig hårdt men ikke at spise men det er sværet når jeg aldrig er mæt og konstandt sulten... håber du gider læse mit andet indlæg også så vil du måske kunne forstå eks mig lidt mere

Anmeld

28. april 2011

Mischa

lykkekevin skriver:

jeg vil lige sige der er rigtig mange grund for overvægt jeg har skrevet et indlæg her ind ligger på side 3...

ja jeg bliver da lidt øv for ved godt at det at spise meget er forkert jeg kender til alt jeg ved hvad der skal til for at tabe sig...

jeg er også startet i motions center og kan så lige sige fra igår til i dag er der smit 2,3 kilo mit problem er ikke i jeg spiser forkert som sådan men forde jeg ALDRIG føler mig mæt jeg kæmper en daglig kamp og det er rigtig hårdt men ikke at spise men det er sværet når jeg aldrig er mæt og konstandt sulten... håber du gider læse mit andet indlæg også så vil du måske kunne forstå eks mig lidt mere

Forstår fuldstændig

jeg kom med et uheldigt indlæg. ang min vrede til de mennesker som sagtens kunne gøre noget feks mine søstre er meget overvægtige og har tabt sig mange gange og taget på igen, forstår ikke hvorfor de ikke styrer sig.

Anmeld

28. april 2011

kiwilouise

Eva. skriver:

Hvordan kan du skrive det er selvforskyldt....? jeg forstår det ikke...har du overvejet hvad der ligger til grund for at mange mennesker bliver så fede at de er ved at dø af det...jeg jan nævne to piger som jeg kender....den ene har en søster der er lige så fed og begge de piger er vokset op med svigt i form af vold og manglende anerkendelse og positiv kontakt, hvad tror du det gør ved mennesker, hvor finder man trøst, hvordan opbygger man et filter og en måde at skjule sig på?

Den anden jeg kender oplevede mobning i skolen, omkring hendes vægt..der var hun ikke overvægtig men blev drillet fordi hun var en robust pige...hun blev hvad de drillede hende med...gemte sig og spiste på følelser...

Dette er bare et par eksempler, som jeg ikke tror er enestående...det er så trist bare at sige at de kan lade være...ingen mennesker vælger at ende som fede mennesker der i samfundet på alle områder blivers et ned på eller dømt, ingen vælger at ende som alkoholiker eller anden misbruger...omstændigheder gør at det for mange bliver en flugt en udvej, en måde at overleve, når det er svært at leve.

jeg ved godt hvad grunden er da jeg selv er overvægtig  og det var måske en forkert måde og stille det op på for jeg snakker ikke kun om fedmeoperationer men også de kosmetiske.

nu blev det bare om min venindes fedmeoperation og grunden til at jeg bliver forarget er fordi jeg ved at jeg har prøvet så mange gange og få hende med ud at gå en tur, lave noget mad sammen osv men at hun hellere vil have den lette løsning. hun har så tabt 20 kg op til operatonen hvor jeg tænker at hvis hun kan det stykke af vejen så burde den rette hjælp også kunne gøre resten (psykolog, diætist, motion osv)

Anmeld

28. april 2011

kiwilouise

Secrets skriver:

Men så ville det måske være bedre at sige:
Jeg synes at både barnløsbehandling og fedmeoperationer skal betales af staten.

I stedet for: Jeg synes IKKE at fedmeoperationer skal betales, når barnløshed ikke betales.

Det er jo ikke de fedes skyld, at de barnløse selv skal betale, så jeg tror ikke helt jeg forstår, hvorfor de fede skal straffes for den nye brugerbetaling  

det er min fejl at jeg har sat det forkert op - jeg har bare gået og tænkt over den efter hun fortalte at hun var blevet godkendt og skal faktisk opereres idag  for det er ikke kun fedmeoperationer men også alle de kosmetiske jeg tænker på. for selvøflgelig vil jeg da helst have at alle skal have den hjælp de har brug for men hvis der virkelig skal spares så burde det vil være på alle områder

Anmeld

28. april 2011

Frøken J.

kiwilouise skriver:

det er min fejl at jeg har sat det forkert op - jeg har bare gået og tænkt over den efter hun fortalte at hun var blevet godkendt og skal faktisk opereres idag  for det er ikke kun fedmeoperationer men også alle de kosmetiske jeg tænker på. for selvøflgelig vil jeg da helst have at alle skal have den hjælp de har brug for men hvis der virkelig skal spares så burde det vil være på alle områder

Men lige angående kosmetiske operationer kan du ikke få dem betalt, bare fordi du ikke synes det er kønt Der er MANGE kriterier. Fx løst maveskind: Der skal være et vidst udhæng, som kan give anledning til fx svamp og irriteret hud

Anmeld

28. april 2011

kiwilouise

Secrets skriver:

Men lige angående kosmetiske operationer kan du ikke få dem betalt, bare fordi du ikke synes det er kønt Der er MANGE kriterier. Fx løst maveskind: Der skal være et vidst udhæng, som kan give anledning til fx svamp og irriteret hud

det passer ikke helt det du skriver.

en fra min klasse ved ked af sine øjenlåg og fik operationen betlat igennem staten fordi det påvirkede hende psykisk. året efter fik hun lavet sine bryster større på statens regning

Anmeld

28. april 2011

Frøken J.

kiwilouise skriver:

det passer ikke helt det du skriver.

en fra min klasse ved ked af sine øjenlåg og fik operationen betlat igennem staten fordi det påvirkede hende psykisk. året efter fik hun lavet sine bryster større på statens regning

Jamen psykisk påvirkning er da også en vigtig faktor! Det handler jo igen ikke om "ej, jeg vil bare være pænere", hvilket var min pointe. det er jo på lige fod med andre psykiske problemer, som skal tages alvorligt og behandles. Og hvis man påvirkes virkelig forfærdeligt psykisk af fx sine øjenlåg, kan man jo ikke rigtig bare symptombehandle, for øjenlågene vil stadig være der, med mindre de fjernes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.