jeg forstår ikke at fedmeoperationer kan være gratis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

eElak

fru-nielsen skriver:

EJ, det er da topmålet af mangel på forståelse.

Skal vi så ikke bede folk om at holde op med at tage på skiferie og falde og brække benene? Eller bede fodbold- og håndbold landsholdene om lige at passe lidt på de ikke får skader?

Nu vi er i gang kunne vi da også bare fjerne alle de fostre hvor vi kan se at de som voksne udvikler allergi? får huller i tænderne? eller endnu værre lad os da aflive alle bistandsklienterne og dem på efterløn og pension

Bedst af det hele ville være om vi også lige aflivede den fyr der voldtog mig og gjorde at jeg tilbragte en stor del af min ungdom hjemme foran tv og køleskab af frygt for at det skulle ske igen! Jeg er blevet overvægtig og hver gang jeg har tabt mig dukker frygten op igen... Efter voldtægten fik jeg 5! timers hjælphos en psykolog og kunne så ellers møde min voldtægtsmand mange gange på gaden.

Men ja, du har da ret så langt at kunne han styre sit behov var jeg nok ikke blevet overvægtig!

og  godt skrevet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

kiwilouise

Michelle&Michael skriver:

ja den hjælp man kan få igennem egen læge

der er selvfølgelig forskel på om man er syg eller om man bare er ligeglad med sin krop

jeg tror ikke på at der er nogen der er ligeglad med sin krop og det kan være utrolig svært at søge hjælp når man selv er helt nede i kulkælderen.

Anmeld

28. april 2011

Aves.

AnneH skriver:

Jeg er slet ikke uenig med dig i at der selvfølgelig er forskel på hvem man behandler først. Det tror jeg sådan set ikke nogen er.

Men hvis man vil spare penge og lave brugebetaling på ikke livstruende sygdomme, skulle det så ikke gælde alle behandlinger??  

Det har jeg ikke taget stilling til.

Anmeld

28. april 2011

Mischa

Secrets skriver:

Hvorfor i alverden involverer du dig så i en debat, hvis du ikke en gang vil bruge tid på de ting, som folk skriver til dig?

fordi jeg er blevet misforstået og nu bliver jeg angribet. gider ikke bruge tid på det

Anmeld

28. april 2011

eElak

gider slet ikke læse det du har skrevet.

vil bare sige at selvfølgelig er der forskel på om man er syg eller om man bare er ligeglad med sin krop

og der er forskel på om man bare er dum at høre på når man ikke har sat sig ind i tingene eller bare en "kold skid"

Anmeld

28. april 2011

Frøken J.

læs nu hvad jeg skriver. hold op nogle grippe.!

er træt af overvægtige der sagtens kan ændre kost vaner og dyrke motion og styre sit behov. men ikke gør det. slap nu af

Det var jo ikke det, du oprindeligt skrev. Og vi kan kun forholde os til det, du skriver. Og man er ikke en grib, fordi man modargumentere og forsøger at udvide din horisont. Det er vel derfor, man debatterer?

Anmeld

28. april 2011

Kongmulle

KaLee skriver:

og der er forskel på om man bare er dum at høre på når man ikke har sat sig ind i tingene eller bare en "kold skid"

U go girl

Anmeld

28. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

KittyGirl skriver:

Det var absolut heller ikke for at træde ind i et område som jeg ikke ved særlig meget om.... For jeg ved godt det koster penge... har bare set beløb som 15000-50000 herinde mht. det område.. så jeg gik lidt ud fra det var der det lå.. og som jeg skriver.. så er det hamrende uretfærdigt man ikke kan få hjælp til det mere!

Men det er jo ikke livstruende ikke at kunne få børn i form af blodpropper, hjertestof, hjerte-kar sygdomme, kropsbesvær osv.

Nej jeg er heller ik sur  Jeg er bare lidt uenig. Og nej, det er ikke fysisk livstruende. Men folk som går ned med en dyb depression pga. barnløshed og tænker lidt af hvert. Jo de findes og deres psykiske lidelser skal der helt sikkert tages hånd om. 

I øvrigt synes jeg ideelt at alt der har med sundhed etc. at gøre skulle betales gennem det offentlige. Jeg synes det er sørgerligt og ulækkert at man er begyndt at lav grupper og opdeling efter hvad man mener må være egnebetaling. Med det skattetryk vi har her i landet synes jeg det er forargende at det skal komme på tale at hive kreditkortet frem i det offentlige. Synes godt nok den økonomiske krise er bleve en dårlig undskyldning for lidt af hvert 

Anmeld

28. april 2011

Mischa

KaLee skriver:

Man kan da tydeligt høre at du aldrig har været ude for lign. ting i dit liv...

Jeg tilslutter mig Secrets meget udmærkede beskrivelse.. og så vil jeg da et eller andet sted håbe for dig at du aldrig ender ud i at have en lidelse eller sygdom, som lever op til din egen fordom..

For så måtte du virkelig komme til at hade dig selv..

Jeg har været nede mange gange! det behøver jeg ikke forklarer eller bevise for at kunne have en mening

Anmeld

28. april 2011

Frøken J.

fordi jeg er blevet misforstået og nu bliver jeg angribet. gider ikke bruge tid på det

Så må du jo forklare dig ordentligt. Da jeg forklarede dig om de bagvedliggende psykiske årsager var dit svar:

"Ja så kan man jo så få noget hjælp inden det går galt

hvis man har respekt for sin krop"

Hermed giver du altså stærkt udtryk for - igen - at det handler om at tage sig sammen, også hvis man har svære psykiske problemer. Hvis det ikke er det, du mener, så må du jo lade være at skrive det Men jeg er MEGET glad for, hvis du rent faktisk har forståelse for psykiske sygdomme. Alt andet ville være for langt ude.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.