jeg forstår ikke at fedmeoperationer kan være gratis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

kiwilouise

Secrets skriver:

Der bliver vi så ikke enige Synes ikke at fordi én straffes, så skal alle straffes. Det er jo lidt ligesom fælles afstraffelse af en skoleklasse, fordi en enkelt ikke opfører sig ordentligt. Hvis du kan følge mig.. (Forstå mig ret, mener ikke barnløse har gjort noget forkert)

nej der bliver vi bestemt ikke enige så lad os bare stoppe den her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

kiwilouise

Baby-støv skriver:

Det sagde de i go morgen danmark her til morgen...

det er noget svineri det der synes jeg

Anmeld

28. april 2011

Mischa

lykkekevin skriver:

jeg tror det med at man tager på igen er det psykiske der spilder ind det har meget at gøre med tror jeg det med at hvorfor kan de bare sipse alt altså jeg kan da godt være ærlig jeg er da mega træt af jeg bare skal kigge på 1 stk slik og jeg så tager 2 kilo på og der så er andre der rendt ud sagt bare kan spist alt hvad de vild og ikke tage et gram på...

jeg er stoppet med at spise slik og drikker kun sodavand når jeg er ud i byen eller noget... men det er virkelig ikke sjovt  jeg har måtte akende at min krop ikke er den samme mere og hvad slik for mig så er det enten alt eller intet...

jeg gider ikke den kamp at skille løbe hvad 20 km for at have tabt det en stykke slik mere det er slut....

men det indlæg du er kommet med så ville jeg da heller sige med alle dem der enlig får fortaget abort og sådan jeg syntes man skal beskytte sig noget mere for det koster penge af få abort så heller bruge dem på dem der virkelig ønsker at få børn   ( siger ikke at abort skulle være total udelukket) for stå selv med to børn der er lavet på p-ring og har spiral nu men skulle der komme en lille en i maven på mig ind for 4 år skal det være en abort for mit helbred

Jeg kan godt forstå at det er meget svørt for nogle. men nu har jeg set mine søstre og den enes fatter ikke at hun ikke kan æde det hun vil selvom hun træner det handler altså også om hvad man putter i munden

Jeg hentydede til de mennesker som er som mine søstre. den ene har tabt sig igen og er blevet der. synes jeg er flot men den anden har aldrig været større.

ja jeg kan spise hvad jeg vil, uden at tage på, og det er et problem for mig, jeg har altid fået afvide åhh hvor er du tynd, får aldrig afvide at jeg er slank men TYND min søster kaldte mig for stankelben da jeg var yngre. det var også hårdt at blive mobbet fordi man var tynd men jeg har aldrig været for tynd, men normal vægt, men jeg har det rigtig dårligt med mig selv når folk omtaler min vægt. jeg træner og spiser varieret og flere gange om dagen så jeg også får muskelmasse. forstår godt dem der kæmper. og føler med dem men dem hvor vægten kan ændre sig ved at de ændre på dagligdagen via kost og motion burde ikke få denne operation, de tager bare på igen, hvis de ikke kan nu kan de da heller ikke senere.

tror ikke jeg vil kører videre i denne debat.

mht narkomaner mm så vælger man altså at stikke sig selv og drikke endnu en flaske vodka. passede mig selv fra jeg var 9 år gammel fordi mine forældre ikke ville have mig de ville hellere drikke hver dag. jeg hjalp min mor og fik hende ud af det da jeg var 18 år. før kunne jeg ikke få det ind i hovedet på hende, nu er hun også gået igang med rygestop.

Men man har altid et valg, ligemeget hvor langt nede man er mener jeg at man er altid i stand til at vælge. hvis man er i stand til at tage en sprøjte eller drikke hver dag eller æde sig mæt i chokolade eller andet så kan man også godt bede om hjælp fra andre mennesker. det handler om at indse at man er langt ude. det er bare min mening.

Anmeld

28. april 2011

twinny

kiwilouise skriver:

det er noget svineri det der synes jeg

Jaa det er det fandme.... Men udover det er jeg enig med dig....

Anmeld

28. april 2011

Aves.

kiwilouise skriver:

jeg ved godt hvad grunden er da jeg selv er overvægtig  og det var måske en forkert måde og stille det op på for jeg snakker ikke kun om fedmeoperationer men også de kosmetiske.

nu blev det bare om min venindes fedmeoperation og grunden til at jeg bliver forarget er fordi jeg ved at jeg har prøvet så mange gange og få hende med ud at gå en tur, lave noget mad sammen osv men at hun hellere vil have den lette løsning. hun har så tabt 20 kg op til operatonen hvor jeg tænker at hvis hun kan det stykke af vejen så burde den rette hjælp også kunne gøre resten (psykolog, diætist, motion osv)

Men problemet er jo ikek at tabe sig men at holde det...

Anmeld

28. april 2011

kiwilouise

Eva. skriver:

Men problemet er jo ikek at tabe sig men at holde det...

derfor siger jeg også med den rette hjælp  for netop at hun skal blive glad for sig selv om hun så vejer 30 kg for meget eller om det er 2 kg for meget -

Anmeld

28. april 2011

Aves.

kiwilouise skriver:

derfor siger jeg også med den rette hjælp  for netop at hun skal blive glad for sig selv om hun så vejer 30 kg for meget eller om det er 2 kg for meget -

Men hvad er så rette hjælp..?

Anmeld

28. april 2011

tinasmor

KittyGirl skriver:

Kan sagtens forstå det du siger, jeg synes bare den er hård at sætte op mod hinanden... for det er egentlig to forskellige slags ting..

Fedme kan være direkte livstruende, det kan det ikke at kunne få børn ikke, det er der forskellen er - tænker jeg.....

Jeg synes absolut også det er møghamrende uretfærdigt at man selv skal betale for hjælp til at få børn idag, og det er det mest åndssvageste de har lavet der... og håber det bliver lavet om igen..

Men derimod ved jeg også godt hvad en fedme operation koster.. og vi snakker samlet over 100.000 kr. dertil synes jeg altså der er forskel på prisen mht. at få hjælp til børn og fedmeoperation ... IGEN siger jeg dette med at derfor skal man ikke sætte det op mod hinanden...

Synes kun det er GODT at man kan hjælpe MANGE mennesker med den her operation, så de kan få bedre livskvalitet, livssyn, kan komme på arbejdsmarkedet og deltage og give igen til samfundet og få børn - hvilket mange fede ikke kan....

Håber du forstår mit indlæg rigtigt

Jeg kan godt forstå hvad du mener. Som en anden så rigtig skriver så  handler det om at fede mennesker kan koste staten mange penge på sigt - og det kan forebygges med en enkelt operation.

men når du skriver:

Fedme kan være direkte livstruende, det kan det ikke at kunne få børn ikke.

Så tænker jeg, at det at få børn jo ikke er noget som man selv har forskyldt hvor i mod en fedme jo for langt de fleste er noget man selv har spist sig til (ved godt at det ikke bare er ligetil og at der er meget psykisk bag) Men tænker at det bare, på mig, virker lidt som den omvendte verden at man skal betale for noget man IKKE kan gøre noget ved, og få betalt en operation man jo når alt kommer til alt GODT kan gøre noget ved.

Du skriver også:

Men derimod ved jeg også godt hvad en fedme operation koster.. og vi snakker samlet over 100.000 kr. dertil synes jeg altså der er forskel på prisen mht. at få hjælp til børn og fedmeoperation

Hvis du f.eks skal have barn nr. 2 og er i det private, så kan det koste 50.000 kr og dette er eksl. medicin. Desværre er det jo ikke alle der er så heldige i de første 3 forsøg og derfor skal have endnu flere end disse.

Personligt ville jeg ønske der var råd til at alt kunne blive betalt. Det ville vi nok alle. Og jeg ved også, at de har skåret ned i fedmeoperationer og at de mennesker der får dem, får et meget bedre liv bagefter også til gavn for samfundet. Det samme vil være gældende for barnløse. Jeg synes det er en spændende debattråd.

Anmeld

28. april 2011

tinasmor

KittyGirl skriver:

Nej det er vanvittigt.. hvorfor kan kommunerne ikke få genbrugsmøbler og politikerne mindre i løn... så kan vi få mere sundhed ind på banen!

Anmeld

28. april 2011

kiwilouise

Eva. skriver:

Men hvad er så rette hjælp..?

psykolog, diætist, træning osv... hvis hun skal holde sit vægttab så skal det psykiske også på plads for ellers stopper den onde cirkel jo ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.