KittyGirl skriver:
Kan sagtens forstå det du siger, jeg synes bare den er hård at sætte op mod hinanden... for det er egentlig to forskellige slags ting..
Fedme kan være direkte livstruende, det kan det ikke at kunne få børn ikke, det er der forskellen er - tænker jeg.....
Jeg synes absolut også det er møghamrende uretfærdigt at man selv skal betale for hjælp til at få børn idag, og det er det mest åndssvageste de har lavet der... og håber det bliver lavet om igen..
Men derimod ved jeg også godt hvad en fedme operation koster.. og vi snakker samlet over 100.000 kr. dertil synes jeg altså der er forskel på prisen mht. at få hjælp til børn og fedmeoperation ... IGEN siger jeg dette med at derfor skal man ikke sætte det op mod hinanden...
Synes kun det er GODT at man kan hjælpe MANGE mennesker med den her operation, så de kan få bedre livskvalitet, livssyn, kan komme på arbejdsmarkedet og deltage og give igen til samfundet og få børn - hvilket mange fede ikke kan....
Håber du forstår mit indlæg rigtigt 
Jeg kan godt forstå hvad du mener. Som en anden så rigtig skriver så handler det om at fede mennesker kan koste staten mange penge på sigt - og det kan forebygges med en enkelt operation.
men når du skriver:
Fedme kan være direkte livstruende, det kan det ikke at kunne få børn ikke.
Så tænker jeg, at det at få børn jo ikke er noget som man selv har forskyldt hvor i mod en fedme jo for langt de fleste er noget man selv har spist sig til (ved godt at det ikke bare er ligetil og at der er meget psykisk bag) Men tænker at det bare, på mig, virker lidt som den omvendte verden at man skal betale for noget man IKKE kan gøre noget ved, og få betalt en operation man jo når alt kommer til alt GODT kan gøre noget ved.
Du skriver også:
Men derimod ved jeg også godt hvad en fedme operation koster.. og vi snakker samlet over 100.000 kr. dertil synes jeg altså der er forskel på prisen mht. at få hjælp til børn og fedmeoperation
Hvis du f.eks skal have barn nr. 2 og er i det private, så kan det koste 50.000 kr og dette er eksl. medicin. Desværre er det jo ikke alle der er så heldige i de første 3 forsøg og derfor skal have endnu flere end disse.
Personligt ville jeg ønske der var råd til at alt kunne blive betalt. Det ville vi nok alle. Og jeg ved også, at de har skåret ned i fedmeoperationer og at de mennesker der får dem, får et meget bedre liv bagefter også til gavn for samfundet. Det samme vil være gældende for barnløse. Jeg synes det er en spændende debattråd.