Kan sagtens forstå det er svært at sætte sig ind i, at folk får betalt den fedmeoperation, men som så mange andre skriver, så tror jeg også at det koster meget mindre, end behandling for diverse sygdomme gør, på lang sigt. Både psykisk og fysisk.
Mht. de kosmetiske behandlinger, synes jeg det er fint at nogle kan få betalt dem. Kender så et eksempel, på en pige jeg kender, der altid har haft små bryster. Ikke voldsomt små, men små. Hun fik betalt en brystforstørring af det offentlige, og bagefter pralede hun nærmest med det. Dér blev jeg forarget.
Men min mor har f.eks. fået løftet hendes øverste øjenlåg, og fået fjernet poser under øjnene, fordi poserne trak hendes øjne ned, og de øverste øjenlåg hang så meget, at hun til sidst kun iunne se ca. 40 procent af det hun skulle kunne se. Dér synes jeg det er fint.
Jeg ville da også gerne selv ha løftet mine bryster, og gjort dem mindre, fordi de er (undskyld mig) meget tunge at bære rundt på. Så er der måske nogle der mener det er et "luksusproblem", men jeg får decideret rygsmerter af dem. Men for mit vedkommende, er det lidt et tabu at skulle gå til lægen og fortælle det, bla. fordi jeg ikke bryder mig om min egen læge.
Synes det er frygteligt at barnløse selv skal betale deres behandling, fordi de ikke selv er herre over, eller skyld i, at de og deres livs kærlighed ikke kan få børn, og der må da næsten ikke være noget der slider mere på et parforhold end det.
Mine forældre kæmpede 5 år, for at få mig. Derefter kæmpede de yderligere 5 år for at få min ældste lillebror (og så blev hun så gravid igen da min lillebror var 3 måneder, og fik min mindste lillebror) Og jeg kan huske, både fået fortalt, men kan også huske, hvor dårligt mine forældres forhold var inden de fik min lillebror.
Til sidst vil jeg også lige tilføje, at der er mange andre ting, jeg personligt synes var vigtigere at få betalt af det offentlige, f.eks. øjenoperationer så folk slipper for briller/kontaktlinser, og tandsygdomme. 
Puha, det blev et langt indlæg