kiwilouise skriver:
en jeg kender har lige fået godkendt sin maveoperation - hun vejer alt for meget og jeg er da glad på hendes vegne at staten vil hjælpe hende.
men jeg bliver også bare lidt forarget for hvorfor skal hun have betalt en dyr operation når der er folk der ikke kan få børn pludselig står med regningen selv
det er jo ikke deres skyld at de ikke kan få børn.
det er jo ikke kun fedmeoperationer... det er faktisk alt kosmetisk du kan få betalt af staten så længe du har det dårligt med dig selv.
jeg tænker bare at de operationer burde være på egen regning da det er er selvforskyldt at man har spist for meget igennem flere år. jeg er selv overvægtig og jeg er da fuldstændig klar over at det er da min egen skyld.
vi er en finanskrise og der skal jo spares nogen penge - jeg synes bare at det er de forkerte steder de sparer 
er jeg alene med den tanke?
Hvordan kan du skrive det er selvforskyldt....? jeg forstår det ikke...har du overvejet hvad der ligger til grund for at mange mennesker bliver så fede at de er ved at dø af det...jeg jan nævne to piger som jeg kender....den ene har en søster der er lige så fed og begge de piger er vokset op med svigt i form af vold og manglende anerkendelse og positiv kontakt, hvad tror du det gør ved mennesker, hvor finder man trøst, hvordan opbygger man et filter og en måde at skjule sig på?
Den anden jeg kender oplevede mobning i skolen, omkring hendes vægt..der var hun ikke overvægtig men blev drillet fordi hun var en robust pige...hun blev hvad de drillede hende med...gemte sig og spiste på følelser...
Dette er bare et par eksempler, som jeg ikke tror er enestående...det er så trist bare at sige at de kan lade være...ingen mennesker vælger at ende som fede mennesker der i samfundet på alle områder blivers et ned på eller dømt, ingen vælger at ende som alkoholiker eller anden misbruger...omstændigheder gør at det for mange bliver en flugt en udvej, en måde at overleve, når det er svært at leve.
Anmeld