jeg forstår ikke at fedmeoperationer kan være gratis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

Mischa

Secrets skriver:

Det var jo ikke det, du oprindeligt skrev. Og vi kan kun forholde os til det, du skriver. Og man er ikke en grib, fordi man modargumentere og forsøger at udvide din horisont. Det er vel derfor, man debatterer?

Lige lovlig voldsomt debat for at sige sin mening. ytringfrihed er ikke blandt kvinder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Frøken J.

Michelle&Michael skriver:

Lige lovlig voldsomt debat for at sige sin mening. ytringfrihed er ikke blandt kvinder

Voldsom debat? Jeg ser ikke nogen, der har svinet dig til eller talt ned til dig. Jeg har i hvert fald ikke. Jeg har blot taget dine pointer og svaret på dem med modargumenter. Netop pointen i en debat.

Anmeld

28. april 2011

Aves.

kiwilouise skriver:

en jeg kender har lige fået godkendt sin maveoperation - hun vejer alt for meget og jeg er da glad på hendes vegne at staten vil hjælpe hende.

men jeg bliver også bare lidt forarget for hvorfor skal hun have betalt en dyr operation når der er folk der ikke kan få børn pludselig står med regningen selv   det er jo ikke deres skyld at de ikke kan få børn.

det er jo ikke kun fedmeoperationer... det er faktisk alt kosmetisk du kan få betalt af staten så længe du har det dårligt med dig selv.

jeg tænker bare at de operationer burde være på egen regning da det er er selvforskyldt at man har spist for meget igennem flere år. jeg er selv overvægtig og jeg er da fuldstændig klar over at det er da min egen skyld.

vi er en finanskrise og der skal jo spares nogen penge - jeg synes bare at det er de forkerte steder de sparer

er jeg alene med den tanke?

Hvordan kan du skrive det er selvforskyldt....? jeg forstår det ikke...har du overvejet hvad der ligger til grund for at mange mennesker bliver så fede at de er ved at dø af det...jeg jan nævne to piger som jeg kender....den ene har en søster der er lige så fed og begge de piger er vokset op med svigt i form af vold og manglende anerkendelse og positiv kontakt, hvad tror du det gør ved mennesker, hvor finder man trøst, hvordan opbygger man et filter og en måde at skjule sig på?

Den anden jeg kender oplevede mobning i skolen, omkring hendes vægt..der var hun ikke overvægtig men blev drillet fordi hun var en robust pige...hun blev hvad de drillede hende med...gemte sig og spiste på følelser...

Dette er bare et par eksempler, som jeg ikke tror er enestående...det er så trist bare at sige at de kan lade være...ingen mennesker vælger at ende som fede mennesker der i samfundet på alle områder blivers et ned på eller dømt, ingen vælger at ende som alkoholiker eller anden misbruger...omstændigheder gør at det for mange bliver en flugt en udvej, en måde at overleve, når det er svært at leve.

Anmeld

28. april 2011

Mischa

Secrets skriver:

Så må du jo forklare dig ordentligt. Da jeg forklarede dig om de bagvedliggende psykiske årsager var dit svar:

"Ja så kan man jo så få noget hjælp inden det går galt

hvis man har respekt for sin krop"

Hermed giver du altså stærkt udtryk for - igen - at det handler om at tage sig sammen, også hvis man har svære psykiske problemer. Hvis det ikke er det, du mener, så må du jo lade være at skrive det Men jeg er MEGET glad for, hvis du rent faktisk har forståelse for psykiske sygdomme. Alt andet ville være for langt ude.

SOM VIKSEN MENNESKE HAR MAN ALTID ET VALG!

Anmeld

28. april 2011

kiwilouise

B&J skriver:

Jeg kan godt følge dig haldt om haldt, det koster mange penge fordi der ikke er nogle der har lært os af spise rigtigt og jeg er en af dem, min mor og bedste den gang var alt for gode til af give mig søde sager og når man bliver ældre handler det om tryst lige som mange andre ting man kan bruge, nogle har rygning, alkohol, shopping, osv. og jeg har mad jeg er led og ked af det og nu vil jeg også gøre en ende på det jeg skal have den operation og skal have den om 3kg det er det største i min verden og jeg er så super glad. men reglerne er strammet meget op nu skal du have en bmi på over 50 og du skal være min. 25år og det syntes jeg er godt for da jeg også var til det møde var der nogle imellem der bare sikker kunne gøre det selv de vejede kun 20-30kg for meget hvor os andre er meget mere 

du må ikke tro det er et angreb på overvægtige for det er det bestemt ikke - jeg vejer selv alt for meget

jeg har altid syntes at det var fantastisk at staten ville betale for at vi alle kunne få det bedre - men nu under en finanskrise så kan jeg ikek forstå hvorfor at det kun er en gruppe der skal rammes? at hvis den ene del bliver brugerbetalt, hvorfor skal det andet så ikke... ikke kun fedmeoperationer men også brystforstørrende osv..

gir det mening?

Anmeld

28. april 2011

Mischa

Secrets skriver:

Voldsom debat? Jeg ser ikke nogen, der har svinet dig til eller talt ned til dig. Jeg har i hvert fald ikke. Jeg har blot taget dine pointer og svaret på dem med modargumenter. Netop pointen i en debat.

Hehe ja ok men det har jeg da.

diskussion slut

Anmeld

28. april 2011

Ryberg

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Nej jeg er heller ik sur  Jeg er bare lidt uenig. Og nej, det er ikke fysisk livstruende. Men folk som går ned med en dyb depression pga. barnløshed og tænker lidt af hvert. Jo de findes og deres psykiske lidelser skal der helt sikkert tages hånd om. 

I øvrigt synes jeg ideelt at alt der har med sundhed etc. at gøre skulle betales gennem det offentlige. Jeg synes det er sørgerligt og ulækkert at man er begyndt at lav grupper og opdeling efter hvad man mener må være egnebetaling. Med det skattetryk vi har her i landet synes jeg det er forargende at det skal komme på tale at hive kreditkortet frem i det offentlige. Synes godt nok den økonomiske krise er bleve en dårlig undskyldning for lidt af hvert 

enig.... Synes de sparer på de forkerte områder... men at sætte fedmeoperation og barnløshed op i en vægtskål ... den er svær.. da for mig ligger de lige højt!

Men ja alt med sundhed burde betales af det offentlige - inkl. TANDLÆGE

Anmeld

28. april 2011

Frøken J.

Michelle&Michael skriver:

Hehe ja ok men det har jeg da.

diskussion slut

Så må du jo anmelde dem, du mener har svinet dig til

Anmeld

28. april 2011

Frøken J.

kiwilouise skriver:

du må ikke tro det er et angreb på overvægtige for det er det bestemt ikke - jeg vejer selv alt for meget

jeg har altid syntes at det var fantastisk at staten ville betale for at vi alle kunne få det bedre - men nu under en finanskrise så kan jeg ikek forstå hvorfor at det kun er en gruppe der skal rammes? at hvis den ene del bliver brugerbetalt, hvorfor skal det andet så ikke... ikke kun fedmeoperationer men også brystforstørrende osv..

gir det mening?

Men så ville det måske være bedre at sige:
Jeg synes at både barnløsbehandling og fedmeoperationer skal betales af staten.

I stedet for: Jeg synes IKKE at fedmeoperationer skal betales, når barnløshed ikke betales.

Det er jo ikke de fedes skyld, at de barnløse selv skal betale, så jeg tror ikke helt jeg forstår, hvorfor de fede skal straffes for den nye brugerbetaling  

Anmeld

28. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

KittyGirl skriver:

enig.... Synes de sparer på de forkerte områder... men at sætte fedmeoperation og barnløshed op i en vægtskål ... den er svær.. da for mig ligger de lige højt!

Men ja alt med sundhed burde betales af det offentlige - inkl. TANDLÆGE

Præcis! Har stadig ikke forstået hvorfor paradentose patienter selv skal betale for behandling  Det er jo en forfærdelig lidelse og ikke en man nødvendigvis er selvforskyld i!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.