jeg forstår ikke at fedmeoperationer kan være gratis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

Frøken J.

Michelle&Michael skriver:

Ja så kan man jo så få noget hjælp inden det går galt

hvis man har respekt for sin krop

Hold da op, jeg er direkte i chok over, at du bare kan tænke sådan. Det handler da ikke om manglende respekt for sin krop, og få hjælp inden det går galt? Depression skyldes jo ofte uforudsigelige livsomstændigheder. Hvordan kan man på forhånd værne sig mod dødsfald af nærtstående familiemedlemmer, at miste en flok venner, at blive groft udnyttet af sit livs kærlighed og lignende omstændigheder? Vi reagerer alle på forskellige måder, og nogen går i dyb sorg, og kan kun finde glæde på madfronten. For slet ikke at tale om det kemiske i en depression. Må man så hellere ikke tage medicin mod depression, som kan være direkte nødvendigt, fordi der er noget galt med de kemiske forbindelser i hjernen? Medicin mod depression har mange svære og alvorlige bivirkninger for kroppen. Så har man vel heller ikke respekt for sin krop? Må man så heller ikke gå til psykolog? At gå til psykolog og rive op i alle de svære emner, kan give rigtig mange ubehagelige psykosomatiske symptomer, og det er jo heller ikke godt for ens krop. Og sådan kunne jeg blive ved.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Mischa

Secrets skriver:

Hold da op, jeg er direkte i chok over, at du bare kan tænke sådan. Det handler da ikke om manglende respekt for sin krop, og få hjælp inden det går galt? Depression skyldes jo ofte uforudsigelige livsomstændigheder. Hvordan kan man på forhånd værne sig mod dødsfald af nærtstående familiemedlemmer, at miste en flok venner, at blive groft udnyttet af sit livs kærlighed og lignende omstændigheder? Vi reagerer alle på forskellige måder, og nogen går i dyb sorg, og kan kun finde glæde på madfronten. For slet ikke at tale om det kemiske i en depression. Må man så hellere ikke tage medicin mod depression, som kan være direkte nødvendigt, fordi der er noget galt med de kemiske forbindelser i hjernen? Medicin mod depression har mange svære og alvorlige bivirkninger for kroppen. Så har man vel heller ikke respekt for sin krop? Må man så heller ikke gå til psykolog? At gå til psykolog og rive op i alle de svære emner, kan give rigtig mange ubehagelige psykosomatiske symptomer, og det er jo heller ikke godt for ens krop. Og sådan kunne jeg blive ved.

gider slet ikke læse det du har skrevet.

vil bare sige at selvfølgelig er der forskel på om man er syg eller om man bare er ligeglad med sin krop

Anmeld

28. april 2011

Dinna88

merethe skriver:

Det er nemlig rigtigt

Men jeg mener dog ikke at det er vejen frem. Jeg mener at vejledning og oplysning kunne være mere forbyggende. 

Anmeld

28. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Man burde satse mere på at den psykiske del hos den overvægtige også bliver taget hånd om. Min viden fra dem jeg kender som har fået den slags operation er, at de mangler terapien. En operation kan gøre meget, men uden hjælp til problemets kerne tror jeg ikke det er en gylden udvej.

Synes da bestemt vi skal kunne få den slags betalt når det er livsnødvendigt, men synes alle offentlige ting skulle være betalt gennem vores skat, og synes problemet ligger i, at man begynder at være selektive og bedømme hvornår man skal have sit kreditkort frem eller ej. Det synes jeg er ulækkert i et land med så højt et skattepres.

Anmeld

28. april 2011

Aves.

ja den hjælp man kan få igennem egen læge

der er selvfølgelig forskel på om man er syg eller om man bare er ligeglad med sin krop

Tror du det?

Anmeld

28. april 2011

Frøken J.

gider slet ikke læse det du har skrevet.

vil bare sige at selvfølgelig er der forskel på om man er syg eller om man bare er ligeglad med sin krop

Hvorfor i alverden involverer du dig så i en debat, hvis du ikke en gang vil bruge tid på de ting, som folk skriver til dig?

Anmeld

28. april 2011

Fru Hansen

Slet ikke! jeg er også forarget! Spild af penge på noget der kunne ha været undgået hvis folk bare kunne styre sine behov!

EJ, det er da topmålet af mangel på forståelse.

Skal vi så ikke bede folk om at holde op med at tage på skiferie og falde og brække benene? Eller bede fodbold- og håndbold landsholdene om lige at passe lidt på de ikke får skader?

Nu vi er i gang kunne vi da også bare fjerne alle de fostre hvor vi kan se at de som voksne udvikler allergi? får huller i tænderne? eller endnu værre lad os da aflive alle bistandsklienterne og dem på efterløn og pension

Bedst af det hele ville være om vi også lige aflivede den fyr der voldtog mig og gjorde at jeg tilbragte en stor del af min ungdom hjemme foran tv og køleskab af frygt for at det skulle ske igen! Jeg er blevet overvægtig og hver gang jeg har tabt mig dukker frygten op igen... Efter voldtægten fik jeg 5! timers hjælphos en psykolog og kunne så ellers møde min voldtægtsmand mange gange på gaden.

Men ja, du har da ret så langt at kunne han styre sit behov var jeg nok ikke blevet overvægtig!

Anmeld

28. april 2011

AnneH

Eva. skriver:

Jeg forholder mig til at der findes mennesker som er i livsfare og dem mener jeg man skal hjælpe først...hvis du sad med et barn der var ved at dæ og en kvinde der ville være gravid, hvem skal så have hjælp først...og ja, det er groft sat op men er der ikek penge, så må man altså hjælpe de svage først.

Og ja, jeg har været barnløs og ja, jeg har sympati for de mennesker.

Så undskyld selv...

Jeg er slet ikke uenig med dig i at der selvfølgelig er forskel på hvem man behandler først. Det tror jeg sådan set ikke nogen er.

Men hvis man vil spare penge og lave brugebetaling på ikke livstruende sygdomme, skulle det så ikke gælde alle behandlinger??  

Anmeld

28. april 2011

B&J

Jeg kan godt følge dig haldt om haldt, det koster mange penge fordi der ikke er nogle der har lært os af spise rigtigt og jeg er en af dem, min mor og bedste den gang var alt for gode til af give mig søde sager og når man bliver ældre handler det om tryst lige som mange andre ting man kan bruge, nogle har rygning, alkohol, shopping, osv. og jeg har mad jeg er led og ked af det og nu vil jeg også gøre en ende på det jeg skal have den operation og skal have den om 3kg det er det største i min verden og jeg er så super glad. men reglerne er strammet meget op nu skal du have en bmi på over 50 og du skal være min. 25år og det syntes jeg er godt for da jeg også var til det møde var der nogle imellem der bare sikker kunne gøre det selv de vejede kun 20-30kg for meget hvor os andre er meget mere 

Anmeld

28. april 2011

Mischa

læs nu hvad jeg skriver. hold op nogle grippe.!

er træt af overvægtige der sagtens kan ændre kost vaner og dyrke motion og styre sit behov. men ikke gør det. slap nu af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.