kiwilouise skriver:
en jeg kender har lige fået godkendt sin maveoperation - hun vejer alt for meget og jeg er da glad på hendes vegne at staten vil hjælpe hende.
men jeg bliver også bare lidt forarget for hvorfor skal hun have betalt en dyr operation når der er folk der ikke kan få børn pludselig står med regningen selv
det er jo ikke deres skyld at de ikke kan få børn.
det er jo ikke kun fedmeoperationer... det er faktisk alt kosmetisk du kan få betalt af staten så længe du har det dårligt med dig selv.
jeg tænker bare at de operationer burde være på egen regning da det er er selvforskyldt at man har spist for meget igennem flere år. jeg er selv overvægtig og jeg er da fuldstændig klar over at det er da min egen skyld.
vi er en finanskrise og der skal jo spares nogen penge - jeg synes bare at det er de forkerte steder de sparer 
er jeg alene med den tanke?
Jeg kan sagtens følge dine tanker, men tingene er ikke altid så sort/hvide! Jeg synes også at det er forfærdeligt, at barnløse selv skal betale for deres behandlinger fordi det naturligvis rammer arbejderklassen, som ikke har så mange penge at gøre godt med!
Alligevel synes jeg, at det er fint, at folk kan få lavet fedmeoperationer på statens regning - det er absolut ikke en kosmetisk operation, men snarere et skub på vejen mod en sundere livsstil - denne livsstil vil forhåbentlig gøre, at vi sparer en masse penge i sundhedssystemet, fordi patienten får en bedre livskvalitet og ikke så mange følgesygdomme pga overvægt!
Personligt er jeg ikke tilhænger af disse operationer, fordi jeg tror at der er en mere naturlig vej til vægttab, men hvis det vurderes at være den sidste udvej, så skal man selvfølgelig bare have den - også på Statens regning!
Anmeld