Det smerter mit hjerte, men der er også glæde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2011

Dreamer

ja, han ser bare rigtig skøn -og frisk- ud.

Prøv at give ham mælkesyre bakterier, som styrker mavens/ tarmens forsvar (i tarmen sidder næsten hele vores immunforsvar). Det er de bakterier der både er i cultura yogurt, men man kan også købe det i pulverform i helsekost/matas. Bland en lille teske op i et glas vand eller mælk (de fleste børn jeg kender drikker det kun hvis det er i mælk), og lad det stå i 15-20 min og rør rundt med en ske inden han drikker det. Bedst inden morgenmad og før sengetid. Det er også MEGET godt at give (og selv tage) i forbindelse med antibiotika kur, da det genopbygger kroppens (og tarmens) naturlige forsvar igen. Hvem kender ikke til "penicillin mave" efter sådan en kur? ... uanset hvad, er det rigtig godt at give sit barn og også til sig selv :-)

pøj pøj med det og drengen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

serinasmor

ved godt det egentlig bare var et indlæg for at få luft ...

men han ser altså bare altid så kær ud ... så ville ikke hoppe videre uden at fortælle det

Jeg er sikker på i griber det rigtigt an.. i har jo fået jeg ved ikke hvor mange gode råd efterhånden både af prof og ikke prof ... håber bare han snart holder op med at være bange for mad.. så i alle kan nyde livet .. og i kan nyde den dejlige dreng i har ... næsten uden bekymringer

Anmeld

24. april 2011

Kløver

Sender lige en kæmpe krammer

Kan dælme godt forstå dig, for desværre kan man godt se han er meget tynd, og hvor er det synd i må kæmpe sådan, hvor jeg dog håber det snart vender.

Vil dog også sige at han da bare er en skøøøøn dreng, og det er så skønt at se han er glad og ser frisk ud og leger

Anmeld

25. april 2011

twinboys

Mor til Frederic skriver:

ønsker jer medvind i morgen på vægten og håber på at deres vægte er steget med nogle 100 g. 

Lidt fremgang er bedre end tilbage gang..

Takker det håber jeg også

Anmeld

25. april 2011

Mor til Frederic og Freya

Simon's moar <3 skriver:

Hvor føler jeg dog med jer ang. hans madproblemer! Kæmper selv tit en kamp for at få Simon til at spise.. Håber lykken snart vender for jer!
Men hold da op hvor er han dejlig at se på, ham kan man da ikke andet end elske!

Tak og held og lykke til jer også med Simon. 

Anmeld

25. april 2011

Shibby

Han ser altså normal ud vægtmæssig..Børn er jo forskellige..Den ene vi har bruger str 25 (!!!) i sko,-han er 6½- og bruger str 104-110 i tøj! Den anden er 5½ og bruger str 30 i sko-bruger str 110-128 i tøj..

Men hvertfald, god bedring med din søn..skønne billeder 

Anmeld

25. april 2011

Dreamer skriver:

ja, han ser bare rigtig skøn -og frisk- ud.

Prøv at give ham mælkesyre bakterier, som styrker mavens/ tarmens forsvar (i tarmen sidder næsten hele vores immunforsvar). Det er de bakterier der både er i cultura yogurt, men man kan også købe det i pulverform i helsekost/matas. Bland en lille teske op i et glas vand eller mælk (de fleste børn jeg kender drikker det kun hvis det er i mælk), og lad det stå i 15-20 min og rør rundt med en ske inden han drikker det. Bedst inden morgenmad og før sengetid. Det er også MEGET godt at give (og selv tage) i forbindelse med antibiotika kur, da det genopbygger kroppens (og tarmens) naturlige forsvar igen. Hvem kender ikke til "penicillin mave" efter sådan en kur? ... uanset hvad, er det rigtig godt at give sit barn og også til sig selv :-)

pøj pøj med det og drengen

tak for dine råd...

Han får drikke cultura i forvejen, en blanding for både at drikke mere og få mere energi...

Han har aldrig fået pencilin i sit liv endnu og jeg fik noget mod blærebetændelse da jeg vented ham - ellers ikke. Thi hi, så aner ikke om det cultura virker som de siger det gør...

Anmeld

25. april 2011

SussieThyssen

Mor til Frederic skriver:

ved at jeg har jer herinde...

at jeg her tør vise billeder af hans 'anden' side, uden at folk med det samme tænker; mistrivsel - dårlig forældre osv. 

Havde glædet os til lidt fred fra kolding og kun have en kontrol i maj og så ellers fred og ro helt til næste lægetid i sep. hvor vi gerne skulle have fået ham op i vægt og derved også se mere på cm siden. 

Men nej. Var til samtale på b. afd med spisepædagog, da hun mente at nu kunne vi ikke tage den over tlf længer og derfor gerne ville se os alle 3. Alt det vi snakked om, ville hun tage med på deres spise konferance - til hans børnelæge og diætist. Hun ville gerne lige have en mellemvejning også, som blot viste røde tal. Hun vil gerne se os igen efter næste kontrol+diætist den 13 maj og om vi kunne lige komme forbi b. afd til en snak. Og hun ville gerne vi fandt en tid igen sidst i maj.. 

Er da glad for at de vil se ham og følge ham endnu... men aner ikke hvad de skal bruge alle de tal til...

For dem er det mærkeligt at han aldrig er syg, hans alm trivsel er helt i top - men at hans vækst er lig modsat.

Det er noget mærkeligt noget ja.
Tanker og ideer, samt en masse grublen er der jo nok af.
Men jeg håber da, at de også snart kan komme frem til nogle resultater.

Anmeld

25. april 2011

serinasmor skriver:

ved godt det egentlig bare var et indlæg for at få luft ...

men han ser altså bare altid så kær ud ... så ville ikke hoppe videre uden at fortælle det

Jeg er sikker på i griber det rigtigt an.. i har jo fået jeg ved ikke hvor mange gode råd efterhånden både af prof og ikke prof ... håber bare han snart holder op med at være bange for mad.. så i alle kan nyde livet .. og i kan nyde den dejlige dreng i har ... næsten uden bekymringer

tusind tak...

Ja det er helt vildt og der kommer heldigvis stadig gode indput, så vi håber at det vender eller han vokser fra det...

Anmeld

25. april 2011

Maja84 skriver:

Sender lige en kæmpe krammer

Kan dælme godt forstå dig, for desværre kan man godt se han er meget tynd, og hvor er det synd i må kæmpe sådan, hvor jeg dog håber det snart vender.

Vil dog også sige at han da bare er en skøøøøn dreng, og det er så skønt at se han er glad og ser frisk ud og leger

tak maja....

Der er heldigvis også perioder hvor han ikke er nær så benet at se på. Men også andre hvor ble'erne knap nok kan lukkes nok omring hans bette talje og han får gnave/tryk sår på hans små hofter der stikker ud - da både ble, underbukser og bukser jo sidder på dem.

Han er herlig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.