Det smerter mit hjerte, men der er også glæde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2011

signe.

Kan kun følge dig i at ja han er tynd, men hvor ser han skøn ud, og har bare nogle fantastiske glimt i sine øjne

Vi står selv med en dreng som virkelig er småtspiser, de mener det er pga den for tidlige fødsel, og at vi nok heller aldrig får en "sumo-dreng", men jeg må da indrømme at jeg frygter da også lidt at han bliver ved at være så tynd.. lige nu er hans hoved enormt i forhold til hans tændstikstynded arme og ben(altså min søn) og der er mange ting han ikke vil spise, han rører kun købegrød til 6 mdrs alderen og frugtmos.. kartofler kød og andet spytter han ligeså pænt ud igen, og så er det helt slut med at spise til dette måltid selvom jeg henter noget af det mad jeg evd han kan lide..

Men hvor jeg håber at I kommer ud på den anden side, hvor han bare tager pokker i det hele og bare spiser, spiser og spiser.. måske en masse is heer til sommer... kan desværre ikke komme med råd, da jeg selv står i det samme, men vil i hvert fald ønske jer al held og lykke med spisningen femover, så i alle kan få lidt ro på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

Mor til Frederic og Freya

JustAnotherName skriver:

Han er en fantastisk dreng, med et altoverskyggende glimt i øjet.

Jeg forstår godt, at det er svært og hårdt, og at I som forældre ind imellem mister troen på, at det vil blive bedre.

Men jeg tror på det! Og det allervigtigste over ALT andet er, at Jeres smukke søn er glad og har gode oplevelser. Så må alt det triste stå i skyggen af det.......og forhåbentligt helt forsvinde.

Sender et knus
Kh. Katrine.

Hej katrine

tak for dit indput...

Det er også det vi hviler meget i - at han er så livsglad evig og altid. Han har aldrig været morgensur eller sur/vred som sådan. Ingen hysteriske anfald osv. da han ved at han bare skal bede om hjælp og vi hjælper ham. 

Så heldigvis er det sjælendt jeg går ned med flaget, da hans smil og charme overskygger hans tal i vækst. 

Anmeld

25. april 2011

myr81 skriver:

Er 100 % enig, vil heller ikke bare kun kigge, men give dig et stort kram Dejlig dreng du har Kan godt forstå det gør ondt på dig!

tak myr81 - kram varmer...

Anmeld

25. april 2011

Christina.78 skriver:

Og Freder måtte gerne stå i min dør om et par år som kommende svigersøn...han har da de dejligste øjne og frække smil

tak... 

Anmeld

25. april 2011

signe.

Mor til Frederic skriver:

Det smerte mit hjerte at se vores skønne dreng i dumme perioder at svinde ind til næsten ingenting..

At se ham rende rundt stort set uden tøj, i de her dage og ligne et hel andet barn (fysisk) - end det hans sind og varme smil fortæller..

Det er så modstridene og peder hårdt at være en del af. At vide at vi gør alt det rigtige, uden at se en  bedring hos ham. Jo der er gode perioder - men også dårlige perioder...

Han har siden fredag også klaget over av mave lige inden han har lavet stort i ble'en. Hvor han også kan stoppe op midt i leg, tager sig til maven og kommer hen og skal nusses ( kan som regl nusses/ trykkes/massageres væk) Og hans aff er meget tynd, vi ved han ikke har fået noget han ikke kan tåle - da vi jo har haft ham hjemme alle de her dage. 

Der udover er han begyndt at være bange for sin gaffel - kniv- pasta skrue osv. Vi ignorer ham blot og tager det væk han mener han er bange for. Det samme med at tygge på lidt mad og så spytte det ud igen.. 

Aner ikke hvad jeg vil med dette indlæg, andet end at få luft og få det sagt...

Kan kun følge dig i at ja han er tynd, men hvor ser han skøn ud, og har bare nogle fantastiske glimt i sine øjne

Vi står selv med en dreng som virkelig er småtspiser, de mener det er pga den for tidlige fødsel, og at vi nok heller aldrig får en "sumo-dreng", men jeg må da indrømme at jeg frygter da også lidt at han bliver ved at være så tynd.. lige nu er hans hoved enormt i forhold til hans tændstikstynded arme og ben(altså min søn) og der er mange ting han ikke vil spise, han rører kun købegrød til 6 mdrs alderen og frugtmos.. kartofler kød og andet spytter han ligeså pænt ud igen, og så er det helt slut med at spise til dette måltid selvom jeg henter noget af det mad jeg evd han kan lide..

Men hvor jeg håber at I kommer ud på den anden side, hvor han bare tager pokker i det hele og bare spiser, spiser og spiser.. måske en masse is heer til sommer... kan desværre ikke komme med råd, da jeg selv står i det samme, men vil i hvert fald ønske jer al held og lykke med spisningen femover, så i alle kan få lidt ro på

Anmeld

25. april 2011

twinboys skriver:

vi kan finde på at give dem i stedet for mælk...

Tror ikke bare du flytter problemet...

Du fjerner fokus på spisningen... så det hjalp da Alexander som 2 årig intet spiste... Han fik lagt en mavesonde og fik intet mad, jo tilbudt men legede kun med det...Min tanke var også den gang guuuuuuuuuuuud han lærer aldrig at spise, men derimod 1år efter begyndte han at spise normal og det gør han stadig...

Majbritt

Her får han jo lige mad nok til at holde sig selv kørende.

Men håber da at han fredag d. 13 sparker vægten væk og lader sin mor stå måbende tilbage...

Kan bare ikke lide at han før han skal lave stort i ble/toilet klager over ondt i maven. det har han gjort siden fredag og det er kun når der skal laves det store... 

Han får stadig det ene brev moxalole om dagen, det svarer til 2 breve movicol. han virker også oppustet og meget kuglerund udstående mave - som dog forsvinder..

Så vil prøve at snakke med hans aff sygeplejeske i morgen og høre hende ad...

Anmeld

25. april 2011

Sitrani

Nu har jeg ikke lige læst hele tråden, men du får i hvert fald et kram

Umiddelbart synes jeg ikke han ser usund tynd ud.. Men nu ved jeg heller ikke hvor gammel han er... Har en bror, som altid har været utrolig spinkel, men tror da han spiste meget okay, da han var lille.. så din bekymring går måske mest på, at han ikke får nok næring gennem det meget lidt mad han spiser..? Hvad siger sundhedsplejerske, læge osv.?

Håber I hvert fald det bliver bedre med ham  

Anmeld

25. april 2011

signe. skriver:

ja det virker ikke altid lige til at hoved og krop passer sammen, det slår også mig nogle gange når jeg ser på frederic. 

Håber da at din hasse vil følge sin helt egen kurve, så hans mor ikke skal have den bekymring også...

Frederic kunne også springe 5-6 cm på 1 mdr, men glemte lidt vægten. Men sådan var han, kunne stige i vægt uden at vokse det store - vokse en masse cm og glemme vægten - vokse normalt og tage 50-100 g på... 

det eneste sted hvor vi kan få en hel is i ham er ude på mit arbejde, men det er også fordi min chef i vinters sagde at hun savned ham og om han ikke kom ud fik is  - da hun godt kunne bruge hjælp til at få tømt lidt ud i fryser, så der var plads til nye hjemis is... Men det skal også være de små runde flødeis med chokolade overtræk, alle de andre er ham for store og han spiser blot nogle bidder og sender den videre. 

Her han aldrig vist tegn på sult, så glæden ved mad og selv amningen i sin tid - var svær for ham.

Anmeld

25. april 2011

STN skriver:

Nu har jeg ikke lige læst hele tråden, men du får i hvert fald et kram

Umiddelbart synes jeg ikke han ser usund tynd ud.. Men nu ved jeg heller ikke hvor gammel han er... Har en bror, som altid har været utrolig spinkel, men tror da han spiste meget okay, da han var lille.. så din bekymring går måske mest på, at han ikke får nok næring gennem det meget lidt mad han spiser..? Hvad siger sundhedsplejerske, læge osv.?

Håber I hvert fald det bliver bedre med ham  

tak for kram...

Han bliver snart 2 år og 8 mdr.

Vi er meget afklaret med at sådan er frederic, da vi ikke har oplevet ham anderledes på mad punktet og han altid har været sådan. 

Men det børnelægen og de andre han er tilknyttet mest er bekymret for er at han ikke rigtig har vokset siden han var 1 år. Da han det 1 år voksed 31 cm (normal'en siger ca 25 cm) og på de sidste snart 20 mdr blot er vokset 6 cm (normal'en siger ca 12 cm det 2. leveår) 

Så de mener at han ikke spiser nok til at der er noget tilbage hans krop kan vokse af... 

Sp; ser ham som et spændene tilfælde da han ikke er som andre problem spisere. hvor det som oftes er forælderne der hindre og hæmmer deres børn ubevidst i at lære at spise mm.

Det samme mener spisepædagog'en... Hun studered jo os forældre + frederic ved måltider i de 5 dage han var indlagt i dec - uden at finde fejl på at det er os forældre der hindre ham eller lign. At vi tackler de forskellige senarier til ug. Så hun har taget ham med op på deres spise team's konferance for at se om der var nogle der havde en ide til et eller andet. Hende kan vi også altid ringe til og hvis det ikke kan tages over tlf længere - mødes vi på børne afd. 

De har snart testet ham for snart det meste, tror jeg. Både blod - aff - urin mm er test'et. 

Anmeld

25. april 2011

Sitrani

Mor til Frederic skriver:

tak for kram...

Han bliver snart 2 år og 8 mdr.

Vi er meget afklaret med at sådan er frederic, da vi ikke har oplevet ham anderledes på mad punktet og han altid har været sådan. 

Men det børnelægen og de andre han er tilknyttet mest er bekymret for er at han ikke rigtig har vokset siden han var 1 år. Da han det 1 år voksed 31 cm (normal'en siger ca 25 cm) og på de sidste snart 20 mdr blot er vokset 6 cm (normal'en siger ca 12 cm det 2. leveår) 

Så de mener at han ikke spiser nok til at der er noget tilbage hans krop kan vokse af... 

Sp; ser ham som et spændene tilfælde da han ikke er som andre problem spisere. hvor det som oftes er forælderne der hindre og hæmmer deres børn ubevidst i at lære at spise mm.

Det samme mener spisepædagog'en... Hun studered jo os forældre + frederic ved måltider i de 5 dage han var indlagt i dec - uden at finde fejl på at det er os forældre der hindre ham eller lign. At vi tackler de forskellige senarier til ug. Så hun har taget ham med op på deres spise team's konferance for at se om der var nogle der havde en ide til et eller andet. Hende kan vi også altid ringe til og hvis det ikke kan tages over tlf længere - mødes vi på børne afd. 

De har snart testet ham for snart det meste, tror jeg. Både blod - aff - urin mm er test'et. 

hmmm... okay! Det lyder da også som en speciel situation...

For ja, normalt kigger man på forældrene, da det tit er dem der ubevidst påvirker deres børn.... men eftersom I ikke gør det, er det da bare underligt, at han ikke spiser nok.... der må da næsten være noget galt... spørgsmålet er bare HVAD.... Håber I (og de kloge hoveder på sygehuset) snart finder en løsning eller en diagnose - så er det lidt nemmere at håndtere og komme videre, hvis man ved hvad der er i vejen....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.