Det smerter mit hjerte, men der er også glæde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2011

Mor til Frederic og Freya

Shibby skriver:

Han ser altså normal ud vægtmæssig..Børn er jo forskellige..Den ene vi har bruger str 25 (!!!) i sko,-han er 6½- og bruger str 104-110 i tøj! Den anden er 5½ og bruger str 30 i sko-bruger str 110-128 i tøj..

Men hvertfald, god bedring med din søn..skønne billeder 

Tak, det håber vi også, da har stået på de sidste 31 mdr.

kan så sige at det er han langt fra, tal fra hans kontrol'er hver 2 mdr de sidste 20 mdr taler sit eget sprog... 

han har vejet de samme kg ved både 1 og 2 års undersøgelsen, begge under 10 kg. 

I følge egen kurve skulle han have vokset mere end de ca. 12 cm de skal på 2. leve år - da han det 1. leveår voksed 31 cm, hvor normal'en er ca 25 cm. 

Han er blot vokset 6 cm på 20 mdr. så han er gået stort set i stå i hans vækst - ifølge børnelægen, da han ikke følger nogen kurver mere. 

Bukser er en by i rusland, så vi har siden sidste forår brugt baggy bukser i str 68 som knickers med strømpebukser under. Han har en talje på små 36 cm . 

Ang sko... Her i familien fik vi alle dreng børn i år '08, den store fætter fra januar bruger str 28/29 i sko. Lille fætter fra nov bruger 25 og frederic har brugt str 23 siden nov '10

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

twinboys

Hvor meget vejer han egentlig søde???

Anmeld

25. april 2011

SussieThyssen skriver:

Det er noget mærkeligt noget ja.
Tanker og ideer, samt en masse grublen er der jo nok af.
Men jeg håber da, at de også snart kan komme frem til nogle resultater.

hvor finder man brugermanual til drenge mellem 2 og 3 år?

Ej, kan bare ikke finde hoved og hale i dem og deres kontrol' er osv.. 

Anmeld

25. april 2011

Shibby

Mor til Frederic skriver:

Tak, det håber vi også, da har stået på de sidste 31 mdr.

kan så sige at det er han langt fra, tal fra hans kontrol'er hver 2 mdr de sidste 20 mdr taler sit eget sprog... 

han har vejet de samme kg ved både 1 og 2 års undersøgelsen, begge under 10 kg. 

I følge egen kurve skulle han have vokset mere end de ca. 12 cm de skal på 2. leve år - da han det 1. leveår voksed 31 cm, hvor normal'en er ca 25 cm. 

Han er blot vokset 6 cm på 20 mdr. så han er gået stort set i stå i hans vækst - ifølge børnelægen, da han ikke følger nogen kurver mere. 

Bukser er en by i rusland, så vi har siden sidste forår brugt baggy bukser i str 68 som knickers med strømpebukser under. Han har en talje på små 36 cm . 

Ang sko... Her i familien fik vi alle dreng børn i år '08, den store fætter fra januar bruger str 28/29 i sko. Lille fætter fra nov bruger 25 og frederic har brugt str 23 siden nov '10

Altså,vores den ældste-som er den mindste -er bare lille af natur. Han er lav,ranglet,benet,har svært ved at spise. Sådan har det alle dage været-siger min kæreste. Men han er sgu sund og rask ifølge lægen selvom han vægt og længde mæssigt er som en meget lille dreng af kropsbygning. Hvem ved..Måske bliver han højere og tykkere end sin far en dag  Vi ved bare at han har det godt..lige med undtagelsen af at han hader at være "den lille".. Går udfra han tager på og vokser fra det med tiden

Anmeld

25. april 2011

twinboys skriver:

Hvor meget vejer han egentlig søde???

At veje ham herhjemme gør vi ikke, hvad skal vi bruge de tal til - de vil blot give endnu flere bekymringer og rutsje ture på følelses register't..

Han vej 9,9 kg ved både 1 og 2 års undersøgelsen. Ved udskrivelse i dec sagde den 9,5 kg - så vil gætte på 10 kg...

Ved at farfar på snart 80 kan løfte frederic som det eneste barnebarn ud af 4... Selvom vores lille kusine først fylder 2 her til maj...

Anmeld

25. april 2011

twinboys

Mor til Frederic skriver:

At veje ham herhjemme gør vi ikke, hvad skal vi bruge de tal til - de vil blot give endnu flere bekymringer og rutsje ture på følelses register't..

Han vej 9,9 kg ved både 1 og 2 års undersøgelsen. Ved udskrivelse i dec sagde den 9,5 kg - så vil gætte på 10 kg...

Ved at farfar på snart 80 kan løfte frederic som det eneste barnebarn ud af 4... Selvom vores lille kusine først fylder 2 her til maj...

Det er rigtigt...

Vil han heller ikke tage proteindrik

Majbritt

Anmeld

25. april 2011

Koen.

Åh hvor jeg føler med jer Frederics milde og glade ansigt passer slet ikke til hans lille krop.. med alt det han og i har været igennem burde han jo allerede have rynker og grå hår! Hvor er det uretfærdigt at i skal kæmpe sådan!

Jeg sender jer alle mine gode tanker, tænker tit på jeres kamp og håber han vokser fra det engang

Ang. det med maden, har i prøvet at lege med det?? ja, det er ikke særlig pædagogisk, men i nødes stund ælder alt... Men ja, det har i nok os prøvet, i har jo prøvet alt efterhånden

Anmeld

25. april 2011

Shibby skriver:

Altså,vores den ældste-som er den mindste -er bare lille af natur. Han er lav,ranglet,benet,har svært ved at spise. Sådan har det alle dage været-siger min kæreste. Men han er sgu sund og rask ifølge lægen selvom han vægt og længde mæssigt er som en meget lille dreng af kropsbygning. Hvem ved..Måske bliver han højere og tykkere end sin far en dag  Vi ved bare at han har det godt..lige med undtagelsen af at han hader at være "den lille".. Går udfra han tager på og vokser fra det med tiden

Ja der er nogle der er små af natur. Der er forskel på at være småt spisende og lille af natur og så være lille fordi kroppen ikke får nok mad til vokse.

Her har han altid ligget på over den øverste streg i cm og under normal'en i kg. men de har fulgtes ad, lige til han da han begyndte på grød og gik fra faste amme tider til ny mad.

Han sov allerede 7-9 timer i streg uden at vågne, da vi lå på barsels afd. fordi han ikke mærker og melder sult.

Er afhænig af sit aff. pulver - da han ikke spiser og drikker nok til at hans mave - tarm ikke kan fungere. 

Anmeld

25. april 2011

twinboys skriver:

Det er rigtigt...

Vil han heller ikke tage proteindrik

Majbritt

har det også dan lidt ved at give de der drikke, da han ikke lærer at spise mere mad alm  mad - ved at drikke dem.

men aner det ikke...

Anmeld

25. april 2011

Tanja. skriver:

Åh hvor jeg føler med jer Frederics milde og glade ansigt passer slet ikke til hans lille krop.. med alt det han og i har været igennem burde han jo allerede have rynker og grå hår! Hvor er det uretfærdigt at i skal kæmpe sådan!

Jeg sender jer alle mine gode tanker, tænker tit på jeres kamp og håber han vokser fra det engang

Ang. det med maden, har i prøvet at lege med det?? ja, det er ikke særlig pædagogisk, men i nødes stund ælder alt... Men ja, det har i nok os prøvet, i har jo prøvet alt efterhånden

Tak for dine tanker..

børnelægen joker også med hans str journal efterhånden. Og ved at det ikke er slut endnu, da bl først vil prøve at at pille i hans aff. pulver og tage det sidste astma medicin fra ham når han fylder 3... Det gør han først til sep...

Thi hi... jeps det med at lege med maden gjorde vi helt tilbage ved grød start... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.