Kofoed33 skriver:
Fordi man skal have noget, at sove på, sagde ikke det skulle værre en tremmeseng/vugge. Men hvis børne "skal" på lejreskole, må det være på familiens egen regning, for kom ikke og sig det er en nødvendighed, at kunne komme på lejretur, det er det at sove.
Bukser koster 100-200 kr stykket i bilka, venter i til det er sildt og ikke kan lappes/redes, så skal man ikke købe mere end 3-4 par om året. bluser holder endnu bedre og er tit billige. Sko holder ved ordenlig brug mindst et halvt år. Jakker holder mange år (kommer an på hvor meget de vokser). Så tror ikke på, hvis man kun køber det nødvendige, at tøjet bliver dyre med alderen.
At de går ofter i bad, ja det er rigtig nok, men på års basis er det ikke så dyrt igen. Strømmen, jamen så skal lære og slukke på kontakten og alle de andre fif der findes, så igen er det max en plovmand mere på års basis.
Maden bliver måske dyre, men med et flaske barn er det dyrt i MME, så tror jeg ikke det bliver så meget billigere med en på 14.
Men jeg synes godt beløbet kunne sænkes lidt, under barselen, så længe mor stadig for sin løn, det er bare svært, hvordan det skal gøres og holdes styr på, så heller et fast beløb efter alder.
Hvis skolen arrangerer en lejrskole, så er det da en nødvendighed at de skal deltage. Men det er jo ikke om det er mest nødvendigt med en seng eller en lejrskole det handler om.
Der er bare ting som koster mere når man har teenagebørn end når man har mindre børn. Jeg har begge dele - og jeg mærker tydeligt forskellen.