børnepengene og satser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

smokin

Znuzke skriver:

Hvor i landet betaler man 4.000 kr. pr. md for en vuggestue plads??

det koster det da mange steder. 

Bl.a i Ballerup koster det 3650 . Og i hvidovre er det vidst helt oppe i 3900. Her på landet koster en vuggestue 3000 og dagpleje 2500.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

132319

Anonym skriver:

det er altså ikke KUN mærketøj der er dyrt... jakker til teens koster skam også 6-700 kr i H&M nu om dage!

jeg synes det er beundringsværdigt at du ønsker det ene og det andet for dine børn og jeg ville ønske det samme for mine men jeg tror bare min virkelighed ser anderledes ud end din. hvis det bare var så nemt så ville de fleste jo nok gøre det men det er det jo ikke. jeg var som sagt en der gik ud og stjal tøj såå langt vil jeg da ik mit barn kommer ud. det er jo et eksempel på hvor langt man vil gå for at bli accepteret i den alder.

Jeg skal ikke kunne sige hvordan det ser ud om 10 år men jeg håber jeg kan imødekomme det.

Min 17årige kusine går ikke i dyrt mærketøj og er en meget vellidt ung dame, der aldrig er blevet mobbet så det KAN godt lade sig gøre at leve et normalt ungdomsliv uden dyrt mærketøj.

Anmeld

11. april 2011

132319

Znuzke skriver:

Hvor i landet betaler man 4.000 kr. pr. md for en vuggestue plads??

Ok, 4000 var lige i overkanten men her i kommunen koster de 3500 kr.

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Jeg skal ikke kunne sige hvordan det ser ud om 10 år men jeg håber jeg kan imødekomme det.

Min 17årige kusine går ikke i dyrt mærketøj og er en meget vellidt ung dame, der aldrig er blevet mobbet så det KAN godt lade sig gøre at leve et normalt ungdomsliv uden dyrt mærketøj.

ja det kan det selvføli men sådan er det bare ikke allesteder. mon ik du så anderledes på det hvis du selv var blevet mobbet fordi du ik gik i det rigtige tøj?

Anmeld

11. april 2011

ekzunz

Zette skriver:

det koster det da mange steder. 

Bl.a i Ballerup koster det 3650 . Og i hvidovre er det vidst helt oppe i 3900. Her på landet koster en vuggestue 3000 og dagpleje 2500.

På Hvidovre Kommunes hjemmeside står der da at taksten for 0-2 årige er kr. 3.050 kr. i gennemsnit (nok fordi Juli er betalingsfri).

Jeg så en statistik, og der var Aalborg dyrest med . 3.400....

Anmeld

11. april 2011

132319

Anonym skriver:

ja det kan det selvføli men sådan er det bare ikke allesteder. mon ik du så anderledes på det hvis du selv var blevet mobbet fordi du ik gik i det rigtige tøj?

Nej, det tror jeg faktisk ikke.

Igen, må de gerne gå i dyrt tøj men de skal selv være med til at betale det.

Hvis jeg giver dem i hoved og bagdel og de lige pludselig som 18årige ikke har råd til at købe alle de dyre ting fordi de selv skal klare sig på SU, så vil jeg i dén grad gøre dem en bjørnetjeneste.

Anmeld

11. april 2011

132319

Znuzke skriver:

På Hvidovre Kommunes hjemmeside står der da at taksten for 0-2 årige er kr. 3.050 kr. i gennemsnit (nok fordi Juli er betalingsfri).

Det har nok været uden madordning.

Har lige tjekket min kommunes hjemmeside: 3440 kr.

Anmeld

11. april 2011

smokin

Znuzke skriver:

Jeg har lige slået det op og kan se at det "kun" er 3056 kr. 

Anmeld

11. april 2011

Kofoed.

Znuzke skriver:

Hvis skolen arrangerer en lejrskole, så er det da en nødvendighed at de skal deltage. Men det er jo ikke om det er mest nødvendigt med en seng eller en lejrskole det handler om.

Der er bare ting som koster mere når man har teenagebørn end når man har mindre børn. Jeg har begge dele - og jeg mærker tydeligt forskellen.

Det kan godt være tingene koster mere eller man priotere (staves) anerledes når ungerne bliver ældre, men bfy er et tilskud, synes bestemt ikke landet skal betale alt. At forældrene vælger som de gør, er op til dem. Alle skal have det samme, om det er drenge eller piger (jeg tror piger er dyre ). Så må mor og far bestemme om tilskudet går til mode tøj, god mad, fritidsinterresser eller alt det barsale.

Nu ved jeg udmærket hvordan teens er i dag og synes forældre nogen gange (ikke altid, men det ses) bakker lidt for meget op omkring "det rigtige mærke" og "fordi de andre i klassen har det".

Men hvis man kun køber det der er nødvendig for at overleve, tror jeg et blebarn er lidt dyre end en på 15/16 år (og IKKE vokser mere).

Hvad er forskellen overhovedet? ved et barn fra 0-3 år for man 4200 i kvartalen, men hvad er det ved en på 16?

Min far fik mere, da han var eneste forsørger, så aner ikke hvad standrat beløbet er.

Anmeld

11. april 2011

smokin

Zette skriver:

Jeg har lige slået det op og kan se at det "kun" er 3056 kr. 

Men så kommer mad jo oveni.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.