Znuzke skriver:
Hvis skolen arrangerer en lejrskole, så er det da en nødvendighed at de skal deltage. Men det er jo ikke om det er mest nødvendigt med en seng eller en lejrskole det handler om.
Der er bare ting som koster mere når man har teenagebørn end når man har mindre børn. Jeg har begge dele - og jeg mærker tydeligt forskellen.
Det kan godt være tingene koster mere eller man priotere (staves) anerledes når ungerne bliver ældre, men bfy er et tilskud, synes bestemt ikke landet skal betale alt. At forældrene vælger som de gør, er op til dem. Alle skal have det samme, om det er drenge eller piger (jeg tror piger er dyre
). Så må mor og far bestemme om tilskudet går til mode tøj, god mad, fritidsinterresser eller alt det barsale.
Nu ved jeg udmærket hvordan teens er i dag og synes forældre nogen gange (ikke altid, men det ses) bakker lidt for meget op omkring "det rigtige mærke" og "fordi de andre i klassen har det".
Men hvis man kun køber det der er nødvendig for at overleve, tror jeg et blebarn er lidt dyre end en på 15/16 år (og IKKE vokser mere).
Hvad er forskellen overhovedet? ved et barn fra 0-3 år for man 4200 i kvartalen, men hvad er det ved en på 16?
Min far fik mere, da han var eneste forsørger, så aner ikke hvad standrat beløbet er.
Anmeld