børnepengene og satser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

132319

Anonym skriver:

det er da svært at få en 12-13 årig tøs til at få i lige netop de bukser som er på tilbud til 75 kr i føtex????

og som de unge er i dag er det ofte sådan at de falder ud fra gruppen hvis de ikke har samme tøj som de andre... mode koster jo penge.

Jamen min 12-13årige "tøs" får bare ikke lov til at bestemme den slags.

Hun får det tøj jeg synes hun skal have. Hvis det skal være dyrere, må hun selv spæde til med egentjente penge men hendes gardarobe kommer IKKE udelukkende til at bestå af mærketøj! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Jamen min 12-13årige "tøs" får bare ikke lov til at bestemme den slags.

Hun får det tøj jeg synes hun skal have. Hvis det skal være dyrere, må hun selv spæde til med egentjente penge men hendes gardarobe kommer IKKE udelukkende til at bestå af mærketøj! 

d synes jeg er synd til en vis grad. jeg var selv en af dem hvor mine forældre ikke havde råd til jeg gik i "det rigtige tøj" og jeg blev mobbet pga det og det endte med at jeg selv gik ud og stjal tøj i en alder af 13.

Anmeld

11. april 2011

Kofoed.

Fuldstændig enig 

Jeg kan på ingen måde se at en teenager skulle være dyrere end et lille barn. 

Jovist, spiser sådan en størrelse sikkert en masse mad, men han/hun bruger jo ikke bleer og skal have nyt tøj hele tiden.

Herhjemme kommer det til at være sådan at ungerne får et beløb til tøj osv. hver 3. måned (jeg vil helst med ud og købe det men det kan jeg nok godt glemme når de kommer i teenagealderen) og så må de selv spæde til med egen tjente penge hvis det absolut skal være de dyreste mærker.

Jeg fik nyt tøj, når det gammel gik i sikkert eller vi skulle noget fint, så nogle år fik jeg 4 par bukser, en eller to bluser og et - to par sko, resten måtte jeg selv købe. Dum som man var, gik det til pynt og slik (altså de hårdt tjente penge), ups... Men jeg klarede mig og min far havde råd til at blive i huset, hvor vi havde det plads vi havde brug for.

Anmeld

11. april 2011

Aves.

132319 skriver:

Men ikke så hurtigt som en baby  Udover det, bruger de ikke ble og skal ikke passes i en institution der koster 4000 kr om måneden.

Jeg agter i hvert fald ikke at bruge 4000 kr på mine teenagere hver evig eneste måned 

Da jeg var i den alder, fik jeg nyt tøj hvert ½ år og jeg syntes det var fantastisk. Jeg var ikke vant til at få nyt tøj, nintendoer, fladskærme, cykler osv. hele tiden. Jeg gik til fodbold som kostede 600 kr i kvartalet.

Og ved du hvad? Jeg havde en fantastik barndom/tidlig ungdom, til trods for at jeg ikke fik så meget og selv tjente mine penge fra jeg var 13 år.

Ja og som jeg skrev i det første, så er man som lavtlønnet skidt stillet for jeg får al pasning betalt og min økonomi forringes betragteligt af at jeg får større børn.

Jeg ved ikke helt med dine fordomme omkring teenagere og hvad de har og får og hvordan, det er ikke noget jeg kan nikke genkendende til...jeg ved bare at de 16 cm min søn er vokset på et år har kostet både på mad og tøj budgettet og at mien børn er dyrere for mig med alderen... men igen, så betaler jeg jo heller ikke for pasning.

Jeg forholder mig ikke til om bfy og dens størrelse men udelukkende til min situation med mine børn....

Anmeld

11. april 2011

132319

Anonym skriver:

mange enlige får jo friplads og når børn blir voksne blir de da en større udgift på budgettet end babyer?  og igen er det fritidsaktiviteter og tøj jeg snakker om synes da det er unfair at min 10 årige ikke kan gå til en aktivitet bare fordi jeg ikke tjener nok penge og bidragene blir mindre.

Ja, men ikke alle. Jeg gør i hvert fald ikke når jeg begynder at arbejde igen og jeg kommer altså ikke til at tjene kassen. 

Hvad koster fritidsaktiviteter da i dag? Du får det til at lyde som om det er flere 1000 kr om måneden? 

Anmeld

11. april 2011

132319

Anonym skriver:

d synes jeg er synd til en vis grad. jeg var selv en af dem hvor mine forældre ikke havde råd til jeg gik i "det rigtige tøj" og jeg blev mobbet pga det og det endte med at jeg selv gik ud og stjal tøj i en alder af 13.

Er det synd at hun skal tjene sine egne penge?  

Jamen dig om at synes det, det synes jeg kun er god opdragelse.

Hvis hun bliver mobbet pga. sit tøj, så skal jeg nok tage fat i forældrene til børnene og forklare dem at det er uacceptabelt.

Jeg er aldrig selv vokset op med mærketøj og er aldrig blevet mobbet.

Anmeld

11. april 2011

ekzunz

Eva. skriver:

Ja og som jeg skrev i det første, så er man som lavtlønnet skidt stillet for jeg får al pasning betalt og min økonomi forringes betragteligt af at jeg får større børn.

Jeg ved ikke helt med dine fordomme omkring teenagere og hvad de har og får og hvordan, det er ikke noget jeg kan nikke genkendende til...jeg ved bare at de 16 cm min søn er vokset på et år har kostet både på mad og tøj budgettet og at mien børn er dyrere for mig med alderen... men igen, så betaler jeg jo heller ikke for pasning.

Jeg forholder mig ikke til om bfy og dens størrelse men udelukkende til min situation med mine børn....

Jeg er helt enig med dig. Men det er nok svært at forstå før man selv har børn i den alder.

Argumentet med hvordan man selv havde det som barn holder jo ingen steder. Tiderne ændrer sig, og uanset om man vil det eller ej så er tingene bare ikke som de var for fx. 10 år siden.

Jeg kan da også komme med tåbelige udtalelser som at jeg da først fik mobil da jeg var 25 så det skal mine unger også - men så har jeg berøvet dem for noget rigtigt vigtigt socialt......jeg kan tage mine menneskelige værdier med mig, men alle de økomiske og sociale aspekter fra min egen ungdom holder bare ingen steder idag!

Anmeld

11. april 2011

Hertzum77

Eva. skriver:

Jeg synes ikke det helt hænger sammen i forhold til alle dem der får hel eller delvis friplads...der stritter det lidt og virker usammenhængende....men ellers er det som de andre siger....jeg ville ønske man i stedet lavede et fradrag pr. barn, så var der heller ikek så meget med penge frem og tilbage..

"Børnechecken" også kaldet "schlüterchecken" er et tidligere fradrag der under Schülter regeringen blev lavet om til en kontant udbetaling. Det blev lavet om så også familier med lave indkomster kunne få det fulde ud af fradraget.

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Ja, men ikke alle. Jeg gør i hvert fald ikke når jeg begynder at arbejde igen og jeg kommer altså ikke til at tjene kassen. 

Hvad koster fritidsaktiviteter da i dag? Du får det til at lyde som om det er flere 1000 kr om måneden? 

det er ok du vil jo være uenig ligemeget hvad jeg skr... men det er oz ok

Anmeld

11. april 2011

ekzunz

132319 skriver:

Er det synd at hun skal tjene sine egne penge?  

Jamen dig om at synes det, det synes jeg kun er god opdragelse.

Hvis hun bliver mobbet pga. sit tøj, så skal jeg nok tage fat i forældrene til børnene og forklare dem at det er uacceptabelt.

Jeg er aldrig selv vokset op med mærketøj og er aldrig blevet mobbet.

Men hvor gammel er du????

Jeg er 38 og er heller aldrig blevet mobbet pga. manglende mærketøj, men den holder jo ikke idag....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.