børnepengene og satser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

Aves.

Znuzke skriver:

Jeg er helt enig med dig. Men det er nok svært at forstå før man selv har børn i den alder.

Argumentet med hvordan man selv havde det som barn holder jo ingen steder. Tiderne ændrer sig, og uanset om man vil det eller ej så er tingene bare ikke som de var for fx. 10 år siden.

Jeg kan da også komme med tåbelige udtalelser som at jeg da først fik mobil da jeg var 25 så det skal mine unger også - men så har jeg berøvet dem for noget rigtigt vigtigt socialt......jeg kan tage mine menneskelige værdier med mig, men alle de økomiske og sociale aspekter fra min egen ungdom holder bare ingen steder idag!

Er helt enig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

132319

Anonym skriver:

det er ok du vil jo være uenig ligemeget hvad jeg skr... men det er oz ok

Det har jeg da ingen steder skrevet, jeg spørger blot hvad det koster at gå til fx. fodbold? 

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Er det synd at hun skal tjene sine egne penge?  

Jamen dig om at synes det, det synes jeg kun er god opdragelse.

Hvis hun bliver mobbet pga. sit tøj, så skal jeg nok tage fat i forældrene til børnene og forklare dem at det er uacceptabelt.

Jeg er aldrig selv vokset op med mærketøj og er aldrig blevet mobbet.

hihi... det er nok nemmere sagt end gjort og nej de kan da godt selv tjene penge men der synes jeg så lektier og fritid med vennerne er vigtigere.

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Det har jeg da ingen steder skrevet, jeg spørger blot hvad det koster at gå til fx. fodbold? 

5-600 kr pr season

Anmeld

11. april 2011

132319

Znuzke skriver:

Men hvor gammel er du????

Jeg er 38 og er heller aldrig blevet mobbet pga. manglende mærketøj, men den holder jo ikke idag....

27 

Men nej, ikke helt så mange gik op i mærketøj som de gør i dag. 

For mig handler det blot om at mine børn ikke skal have bukser til 700 kr paret, uden at spæde lidt til selv. Det har jeg, som enlig mor ganske enkelt ikke råd til og det ville en større BUY ikke ændre på.

Anmeld

11. april 2011

132319

Anonym skriver:

5-600 kr pr season

Og hvad varer en sæson? 3-4 måneder?

For så synes jeg altså ikke at 200 kr om måneden er dyrt.

Der kunne der så fx. stå H&M i undertøjet i stedet for D&G 

Jeg HÅBER at jeg kan opdrage mine unger til at det ikke handler om hvad der står i tøjet men hvordan det ser ud -Sådan har jeg det i hvert fald selv, både med deres og mit eget tøj 

Anmeld

11. april 2011

Mette+Mathias

132319 skriver:

Måske ikke, men man kan få udmærkede bukser i H&M til omkring 200 kr.

I øvrigt skal de jo ikke skiftes så ofte som hos de små.

Hvis mine børn vil have der skal stå Diesel eller Levi's i bukserne, ja så må de selv tjene de penge det koster udover det jeg har budgetteret til tøj til dem.

Jep, og 200 er så også lige over det dobbelte af 75,- og pasform betyder mere når man er 15 end når man er 6.

Hvis de skal med bussen er det også dyrere for de store, de er dyrere at få med på ferie, betaler voksentakst i biograf, på museer osv.

Nu siger du nok at det kan man bare lade være med, men ja - man kan jo også lade være med at spise (de store spiser iøvrigt mere).

Anmeld

11. april 2011

ekzunz

132319 skriver:

Her i byen koster det 500 kr. pr. halve år. Det er jo ingen herregård. Så skal de lige have noget tøj, benskinner og nogle støvler - støvler holder måske 1 sæson. Så skal de også have løbesko, for der er en del løbetræning indlagt. Så arrangerer de en tur til Ikast. Den koster måske 500 kr. + lommepenge. Så har de da også arrangeret en tur til Barcelona. Den koster 2000 kr. + lommepenge......

Man kan sige nej (og det gør vi også af og til) men ungerne bliver jo i den grad holdt uden for fællesskabet.

Vi har en dreng i gymnasiet - i 1.g. De skulle da lige et smut til Italien (1800+ lommepenge), i teatret (200 til mad+transport), i Tivoli (entre+turpas+mad/drikke) - alt dette i Marts måned.....

Det gør de altså bare ikke så megt i vuggestuen vel??

Anmeld

11. april 2011

132319

Anonym skriver:

hihi... det er nok nemmere sagt end gjort og nej de kan da godt selv tjene penge men der synes jeg så lektier og fritid med vennerne er vigtigere.

Måske, men jeg håber da at hun får veninder der ikke er så snævertsynede.

Fritidsjob behøver jo ikke tage en hel eftermiddag hver evig eneste dag og jeg synes det er godt for børn at lære at tjene egne penge så tidligt som muligt. På den måde kommer jeg ikke til at stå med to 18årige der overhovedet ikke kan stå på egne ben.

Anmeld

11. april 2011

kamtok

132319 skriver:

Nej, jeg synes på ingen måde det er hen i vejret -Tværtimod!

Institutionspladserne bliver billigere, skolen er gratis, de bruger ikke ble og kan være i tøjet i længere tid.

Mht. fritidsinteresser, så må børn lære at de kan gå til det, der nu er råd til i den pågældene familie.

Så igen, jeg synes det er helt fair at den falder jo ældre børn bliver.

Kunne ikke være mere enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.