Jeg hev fat i en mor i dag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

MaliksMor

Kirle skriver:

Jo ja jeg mener da også at man ikke bør råbe af sit barn fordi det er at slå med ord men derfor kan man godt blive så bange at man kommer til det.

Men derfor skal man jo stadig stoppe på et tidspunkt se mit indlæg fra før.

Og synes faktisk ikke det er pænt at skrive "OMG" og så en smiley der gaber. Det finder jeg faktisk lidt provokerende.Og ikke mindst unødvendigt.

Jeg tager mig tid til at skrive og jo det kan da være du ikke kan lide svaret men derfor bør du da stadig anerkende at jeg respekterer dig nok til at svare.

ja selvf skal man stoppe på et tidspunkt.

det jeg mente med det var at jeg kunne fx. godt finde på - hvis malik løb ud på en vej - så løbe efter ham imens jeg måske råbte kom herhen alla et eller andet. hvis du forstår - og det ser jeg intet forkert i...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

<3

CamillaRH skriver:

ja selvf skal man stoppe på et tidspunkt.

det jeg mente med det var at jeg kunne fx. godt finde på - hvis malik løb ud på en vej - så løbe efter ham imens jeg måske råbte kom herhen alla et eller andet. hvis du forstår - og det ser jeg intet forkert i...

Jeg forstår. Men kan tale fra erfaring af at det kun opildne de små at moren råber i de situationer så de løber hurtigere.

Nå selvfølgelig reagerer man - det er jo ens hjerteblod der pludselig er i fare, men forudsat at i det her tilfælde at drengen havde været i fare, som vi jo ikke ved, så var han det jo ikke længere. Så derfor burde moderen have stoppet med at råbe for længe siden. Faktisk lige så snart hun havde fået fat på ham... Derfor er der noget som tyder på at det enten var noget andet der var på færde eller at hun skulle have hjælp til at stoppe med at være i panik/sur/råbe-mode og der vil en venlig sjæl være fin. Jeg er som allerede sagt ikke enig i hvordan ts snakkede til kvinden men det var bedre end ikke.

Anmeld

8. april 2011

Levi&LilysMor

selvfølgelig handler du omsorgsfuldt, men hvad ville du selv sige, hvis jeg kom og fortalte dig hvordan du skulle snakke til dine børn?

Man har slet ikke ret til at blande sig i andres opdragelser, og tror da nok hun råber ad ham fordi hun netop blev utrolig bange for der skulle ske noget, det er normal reaktion...

Men der er forskellige opdragelser og der er ingen der skal belærer andre det som de synes er bedst, og hvis jeg engang møder en som blander sig i mit får hun svar tilbage . Helt sikkert...

Anmeld

8. april 2011

Heidisbebs

Skouboe skriver:

Du skulle ikke have blandet dig.. jeg var også blevet rasende, hvis jeg var hende.

Det kan godt være du ikke er enig i hendes måde at gøre tingene på, men det giver dig ikke ret til at blande dig.

Som hun sagde: "Opdrag dine egne uger, og lad hende om hendes".

Anmeld

8. april 2011

MaliksMor

Kirle skriver:

Jeg forstår. Men kan tale fra erfaring af at det kun opildne de små at moren råber i de situationer så de løber hurtigere.

Nå selvfølgelig reagerer man - det er jo ens hjerteblod der pludselig er i fare, men forudsat at i det her tilfælde at drengen havde været i fare, som vi jo ikke ved, så var han det jo ikke længere. Så derfor burde moderen have stoppet med at råbe for længe siden. Faktisk lige så snart hun havde fået fat på ham... Derfor er der noget som tyder på at det enten var noget andet der var på færde eller at hun skulle have hjælp til at stoppe med at være i panik/sur/råbe-mode og der vil en venlig sjæl være fin. Jeg er som allerede sagt ikke enig i hvordan ts snakkede til kvinden men det var bedre end ikke.

Jeg synes slet ikke hun skulle ha' blandet sig!

Og der er jeg enig med dig jeg synes også at ligeså snart hun havde fået fat på drengen så skulle hun ha' stoppede med at råbe.

- men, grunden til at jeg skrev det til hende den anden var - at hun fik det til at lyde som om at uanset hvad ville hun aldrig råbe at sit barn..

Anmeld

8. april 2011

<3

CamillaRH skriver:

Jeg synes slet ikke hun skulle ha' blandet sig!

Og der er jeg enig med dig jeg synes også at ligeså snart hun havde fået fat på drengen så skulle hun ha' stoppede med at råbe.

- men, grunden til at jeg skrev det til hende den anden var - at hun fik det til at lyde som om at uanset hvad ville hun aldrig råbe at sit barn..

Men igen man kan jo godt have et princip som man forsøger at leve op til og så lave fejl... Sådan læste jeg hendes kommentar...

Anmeld

8. april 2011

Brams

Anonym skriver:

Udenfor netto står holder der en bil hvor bagdøren står åben... inde i bilen er der en autostol hvor en lille dreng lige er sat i og moren står og RÅBER HAM LIGE I HOVEDET, jeg kan se på afstand at hun ligesom holder hånden imod hans bryst og det ser ud som om hun har fat i ham imens hun råber.

Jeg kommer gående og siger lidt højt "du kan da ihvertfald råbe"?? Hun svarer mig ikke.... Så siger jeg, at det sgu ikke er i orden at råbe sådan af sine børn...

Så kigger hun op og råber af mig at hun fandme hellere vil råbe af hendes barn end at han skal blive kørt over for det var lige det han var ved at blive før... og at hvis jeg opdragede mine børn, så skulle hun NOK opdrage sine børn!!!!

Jeg sagde til hende at det jo ikke hjalp at råbe at man sagtens kunne tale og at det iøvrigt var hendes ansvar, at holde knægten i hånden når han skulle krydse vejen.

Hun råbte et eller andet svinerord efter mig og kørte sin vej...

Nu sidder jeg og er lidt i tvivl om at det er rigtig jeg har gjort for jeg ved jo ikke selv hvordan jeg ville reagere i en lignende situation ...  det er sgu altid så nemt at dømme andre.

Synes faktisk det er ok at du blander dig, for måske er det lige netop det der næste gang for hende til at tænke sig om en ekstra gang, næste gang hun vil råbe sin lille søn ind i hovedet.

Lige i det øjeblik, kan man ikke fortænke hende i at blive gal, måske fordi hun i virkeligheden godt ved den er gal

Anmeld

8. april 2011

kamtok

Anonym skriver:

Udenfor netto står holder der en bil hvor bagdøren står åben... inde i bilen er der en autostol hvor en lille dreng lige er sat i og moren står og RÅBER HAM LIGE I HOVEDET, jeg kan se på afstand at hun ligesom holder hånden imod hans bryst og det ser ud som om hun har fat i ham imens hun råber.

Jeg kommer gående og siger lidt højt "du kan da ihvertfald råbe"?? Hun svarer mig ikke.... Så siger jeg, at det sgu ikke er i orden at råbe sådan af sine børn...

Så kigger hun op og råber af mig at hun fandme hellere vil råbe af hendes barn end at han skal blive kørt over for det var lige det han var ved at blive før... og at hvis jeg opdragede mine børn, så skulle hun NOK opdrage sine børn!!!!

Jeg sagde til hende at det jo ikke hjalp at råbe at man sagtens kunne tale og at det iøvrigt var hendes ansvar, at holde knægten i hånden når han skulle krydse vejen.

Nu sidder jeg og er lidt i tvivl om at det er rigtig jeg har gjort for jeg ved jo ikke selv hvordan jeg ville reagere i en lignende situation ...  det er sgu altid så nemt at dømme andre.

I modsætning til andre, så synes jeg det er OK, at blande sig til en vis grad, og på en ordentlig måde.
Dvs. at hvis jeg havde set en mor stå og råbe sit barn ind i hovedet i "panik", så havde jeg spurgt og alt var OK. Bemærkningen du kom med var måske lidt for "provokerende" for en mor der er oppe i det røde felt i forvejen.
Jeg synes virkelig at nogle mødre tager det meget personligt på en negativ måde, hvis man tilbyder en hjælpende hånd.

Anmeld

8. april 2011

Mischa

Anonym skriver:

Det kan være at hun var blevet bange og måske chokeret over selv selv senere. nu var jeg der ikke men råben overfor børn gør ofte kun tingene værre. man kan godt fortælle sit barn tingene på en stille og rolig måde og forklare hvad der sker hvis de løber ud på vejen eller lignene. men vi alle reagerer jo forskelligt i offentlige rum. men jeg ved ikke hvordan jeg havde reageret hvis jeg var hende. men synes også at man skal blande sig udenom. der kommer intet godt ud af det. Medmindre at udøver fysisk vold på barnet...

Anmeld

8. april 2011

Wimmie

Selvfølgelig er det ikke ok at råbe sit lille barn ind i hovedet, og jeg kan godt forstå trangen til at blande sig...men som andre skriver skulle man måske lidt tage en føler og finde ud af hvad det hele handler om; hvis man virkelig følte at man var nødt til at blande sig, kunne man evt. spørge om alt var ok.

En mor der har  været tæt på at miste sit barn i trafikken er da helt klart oppe at ringe, og det sidste man nok har lyst til at høre i sådan en situation er hvordan man skal opføre sig - det kan jo været at hun i forvejen følte sig som verdens værste mor fordi hun ikke havde holdt øje med ham - dét havde hun nok ikke lige brug for andre til at minde hende om.

Det er ikke så meget bemærkningen ang. råberiet jeg studser over, men mere denne: "og at det iøvrigt var hendes ansvar, at holde knægten i hånden når han skulle krydse vejen."

Mon ikke hun godt ved det? Altså knægten kan jo være smuttet fra hende i et kort øjebliks uopmærksomhed; det tror jeg kan ske for alle med unger der har krudt i bagdelen.

Måske er hun normalt den sødeste og blideste mor i verden og dette var en "panik-reaktion" som hun måske senere fortryder? Hvem ved...

Men igen; måske er det altid bedre at reagere engang for meget end en gang for lidt, og der er nok ingen der tvivler på at du gjorde det i den bedste mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.