Selvfølgelig er det ikke ok at råbe sit lille barn ind i hovedet, og jeg kan godt forstå trangen til at blande sig...men som andre skriver skulle man måske lidt tage en føler og finde ud af hvad det hele handler om; hvis man virkelig følte at man var nødt til at blande sig, kunne man evt. spørge om alt var ok.
En mor der har været tæt på at miste sit barn i trafikken er da helt klart oppe at ringe, og det sidste man nok har lyst til at høre i sådan en situation er hvordan man skal opføre sig - det kan jo været at hun i forvejen følte sig som verdens værste mor fordi hun ikke havde holdt øje med ham - dét havde hun nok ikke lige brug for andre til at minde hende om.
Det er ikke så meget bemærkningen ang. råberiet jeg studser over, men mere denne: "og at det iøvrigt var hendes ansvar, at holde knægten i hånden når han skulle krydse vejen."
Mon ikke hun godt ved det? Altså knægten kan jo være smuttet fra hende i et kort øjebliks uopmærksomhed; det tror jeg kan ske for alle med unger der har krudt i bagdelen.
Måske er hun normalt den sødeste og blideste mor i verden og dette var en "panik-reaktion" som hun måske senere fortryder? Hvem ved...
Men igen; måske er det altid bedre at reagere engang for meget end en gang for lidt, og der er nok ingen der tvivler på at du gjorde det i den bedste mening.
Anmeld