Jeg hev fat i en mor i dag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

miinimeal

CamillaRH skriver:

så hvis dit barn var ved at blive kørt ned - så ville du heller ikke af panik råbe?

ville du bare sige " lille skattermus, kom over til mor inden du bliver kørt over " agtig.

ville ikk råbe nej for så går barnet også i panik, ville sige med bestemt stemmme at baret skulle komme hen til mig

og som du hører her sidder barnet i bilen og moren står og råber det er ikk okay!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

N&J

alberts mor<3 skriver:

havde nok gjort det samme  som dig.

ligemeget om barnet var ved at blive kørt over ja så råber man satme ikke af barnet!! om man så er fustreres eller ej så taler man pænt, hvad en i søren ligner det at råbe ad sit barn,. hvad hjælper det? forstår desværre ikke jer andre!!!

Måske vil din ide om hvordan man rent faktisk reagerede i en lign. situation ændre sig den dag du står der..  for vores intentioner og hvad vi rent faktisk gør i de situationer er så forskellige fordi man reagerede på sin frygt - en frygt for at miste det mest dyrebare man har, om den er hensigtsmæssigt kan altid diskuteres.

Anmeld

8. april 2011

N&J

alberts mor<3 skriver:

ville ikk råbe nej for så går barnet også i panik, ville sige med bestemt stemmme at baret skulle komme hen til mig

og som du hører her sidder barnet i bilen og moren står og råber det er ikk okay!!

Jeg ved ikke helt hvordan du har forestillet dig det er når et barn er ved at blive kørt over, men du snakker jo ikke til barnet - DU HANDLER, du griber fat i dit barn - og så kommer reaktionen, der er sku da ingen der ser deres barn er ved at gå ud foran en bil som bare står og siger kom her lille.... 

Anmeld

8. april 2011

skønneunger

Bondepigen skriver:

Jeg synes snart det er for meget som folk blander sig. Man skal selvfølgelig blande sig, hvis en forælder lader sit barn sidde i en bil alene om sommeren, eller kører med børn der ikke er spændt fast, eller hvis de bliver udsat for vold. Men at folk skal blande sig i hvordan folk opdrager deres børn ellers, synes jeg simpelthen er for meget.

Og så skal man måske lige feje for sin egen dør først. Jeg tvivler på der findes ret mange mennesker der ikke har hævet stemmen overfor deres børn. Vi lever da godt nok i et overvågningssamfund, så det gør noget. Det ender jo med, at man slet ikke må opdrage på sine børn, fordi selv det mindste betragtes som overgreb....og så bliver samfundet nok bedre end det er i dag.... eller osse gør det ikke.

Synes det er en kedelig tendens at alle tror, de ved bedre.

Anmeld

8. april 2011

miinimeal

N&J skriver:

Måske vil din ide om hvordan man rent faktisk reagerede i en lign. situation ændre sig den dag du står der..  for vores intentioner og hvad vi rent faktisk gør i de situationer er så forskellige fordi man reagerede på sin frygt - en frygt for at miste det mest dyrebare man har, om den er hensigtsmæssigt kan altid diskuteres.

har stået i det sted godt nok med et barn jeg passet, der sagde jeg med en bestemt stemme at han skulle komme hen til mig, ville æde min hat på at hvs jeg råbte hoppet han ud på vejen,

han fik så pænt at vide bagefter at det altså var farligt og man skal holde i hånd ved vejen,

ved godt man bliver skide bange og er ved at skide grønne grise, men at råbe er dybt forkert

min mening(;

Anmeld

8. april 2011

Kruse90

Skouboe skriver:

Du skulle ikke have blandet dig.. jeg var også blevet rasende, hvis jeg var hende.

Det kan godt være du ikke er enig i hendes måde at gøre tingene på, men det giver dig ikke ret til at blande dig.

Som hun sagde: "Opdrag dine egne uger, og lad hende om hendes".

enig

Anmeld

8. april 2011

miinimeal

N&J skriver:

Jeg ved ikke helt hvordan du har forestillet dig det er når et barn er ved at blive kørt over, men du snakker jo ikke til barnet - DU HANDLER, du griber fat i dit barn - og så kommer reaktionen, der er sku da ingen der ser deres barn er ved at gå ud foran en bil som bare står og siger kom her lille.... 

det TS har skrevet var at barnet sidder i bilen kan forstå nogle råber hvis barnet er ved vejen med sørme ikk bagefter!

Anmeld

8. april 2011

N&J

alberts mor<3 skriver:

har stået i det sted godt nok med et barn jeg passet, der sagde jeg med en bestemt stemme at han skulle komme hen til mig, ville æde min hat på at hvs jeg råbte hoppet han ud på vejen,

han fik så pænt at vide bagefter at det altså var farligt og man skal holde i hånd ved vejen,

ved godt man bliver skide bange og er ved at skide grønne grise, men at råbe er dybt forkert

min mening(;

Det er aldrig det samme med et barn som man passer og med et barn som er et eget - og det siger jeg som uddannet pædagog og mor til en 2 årig. 

Anmeld

8. april 2011

Louise mortil4

Skouboe skriver:

Du skulle ikke have blandet dig.. jeg var også blevet rasende, hvis jeg var hende.

Det kan godt være du ikke er enig i hendes måde at gøre tingene på, men det giver dig ikke ret til at blande dig.

Som hun sagde: "Opdrag dine egne uger, og lad hende om hendes".

kan kun være enig

Anmeld

8. april 2011

Mi

Wimmie skriver:

Selvfølgelig er det ikke ok at råbe sit lille barn ind i hovedet, og jeg kan godt forstå trangen til at blande sig...men som andre skriver skulle man måske lidt tage en føler og finde ud af hvad det hele handler om; hvis man virkelig følte at man var nødt til at blande sig, kunne man evt. spørge om alt var ok.

En mor der har  været tæt på at miste sit barn i trafikken er da helt klart oppe at ringe, og det sidste man nok har lyst til at høre i sådan en situation er hvordan man skal opføre sig - det kan jo været at hun i forvejen følte sig som verdens værste mor fordi hun ikke havde holdt øje med ham - dét havde hun nok ikke lige brug for andre til at minde hende om.

Det er ikke så meget bemærkningen ang. råberiet jeg studser over, men mere denne: "og at det iøvrigt var hendes ansvar, at holde knægten i hånden når han skulle krydse vejen."

Mon ikke hun godt ved det? Altså knægten kan jo være smuttet fra hende i et kort øjebliks uopmærksomhed; det tror jeg kan ske for alle med unger der har krudt i bagdelen.

Måske er hun normalt den sødeste og blideste mor i verden og dette var en "panik-reaktion" som hun måske senere fortryder? Hvem ved...

Men igen; måske er det altid bedre at reagere engang for meget end en gang for lidt, og der er nok ingen der tvivler på at du gjorde det i den bedste mening.

Fuldstændig enig

Til TS: Det er godt at vi blander os, men man får intet ud af at kritisere eller håne folk, derimod kunne hun måske have brugt det til noget, hvis du havde tilbudt din hjælp eller støtte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.