Jeg hev fat i en mor i dag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

Kamulla

ville også sige du ikke skulle have blandet dig... måske hendes elendige reaktion på at frygten og skræken over barnet var ved at blive kørt over.... nogle gange er de små hurtigere end hvad vi regner med og han kan være løbet fra hende osv.. siger ikke det er rigtigt hun råber sådan af sit barn... men jeg har altså selv prøvet at Noah stak af fra mig på løbecykel lige ud mod den store vej , jeg råbte og skreg og ingen stoppede ham... jeg smed alt og fik fat i kragen og talte med meget store bogstaver over for ham.. siden har han ikke fået lov til at køre på den cykel.. andet end i gården.. rystede helt vildt og var meget i chok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Mother-love

Skouboe skriver:

Du skulle ikke have blandet dig.. jeg var også blevet rasende, hvis jeg var hende.

Det kan godt være du ikke er enig i hendes måde at gøre tingene på, men det giver dig ikke ret til at blande dig.

Som hun sagde: "Opdrag dine egne uger, og lad hende om hendes".

lige mine ord

Anmeld

8. april 2011

MaliksMor

alberts mor<3 skriver:

ville ikk råbe nej for så går barnet også i panik, ville sige med bestemt stemmme at baret skulle komme hen til mig

og som du hører her sidder barnet i bilen og moren står og råber det er ikk okay!!

jeg spurgte fordi du fik det til at lyde som om at ligemeget hvad ville du aldrig råbe at dit barn.

Anmeld

8. april 2011

Isabella_mor

Ej det der med at man ikke skal blande sig er simpelthen en måde konfliktsky mennesker undgår at stå i en ubehagelig situation.. man ville sgu da også sige noget til en mand/kvinde der opdragede sin hund med at hive hårdt i den eller slå den med snoren hvis den ikke gik ordenligt.. eller bare slå med hånden...

man skal sgu ikke have fat i sine børn og råbe ad dem. og det syntes jeg kun er I ORDEN at du sagde noget til hende...!! hvis man så får et par på lamen så er det jo bare fordi at personen man siger tingene til ikke kan tåle at de er blevet busted i at gøre noget forkert..

ligesom den video med moren der giver sit adoptivbarn hot sauce fordi at det har løjet om at få en advasel fra skolen. og et koldt bad fordi at han havde fået det til at begynde med.. havde i ikke også sagt noget til hende hvis i havde set eller hørt det..

det havde jeg.. INGEN BØRN fortjæner at blive råbt sådan af..

og som TS siger.. så er det nemlig MORENS ansvar at holde sit barn i hånden så det ikke bliver kørt over, så kunne hun sgu skælde sig selv ud.. et barn forstår jo ikke altid lige hvad det er der er sket i sådan en situation (jeg har selv prøvet det og har været barnet der har fået sådan en ordenlig skældud tur og endda smæk for at komme til at lytte efter mine store søskende da vi skulle have i på strandvejen i esbjerg at der var højvandet og jeg løb LIGE ind i en grøn skoda. jeg kunne hve været blevet kørt over... men i stedet for at min mor trøstede mig for jeg blev jo enormt forskrækket, så fik jeg smæk og skældud..!!! det er ikke en sjov følelse man får af den behandling fra en som man elsker ubetinget.. det kan mærke et barn for livet at der hvor man allermest har brug for trøst i sådan en situation hvor man bliver SÅ bange som jeg blev og som den lille dreng også sikkert var blevet, at mor så bare skælder ud i stedet for at trøste og sige at det var HENDES fejl at hun ikke passede bedre på mig/ham.

så vil man sgu ikke som barn komme til sin mor igen hvis man var ked af noget... eller var blevet bange for noget, af frygt for at blive skældt ud... og når ts siger at barnet sad i en autostol så var barnet ikke særlig gammel kan jeg regne ud...

jeg ville hvertfald ikke være bange for at sige min mening til nogen der stod i fuld offentlighed og RÅBTE af sit barn... NEVER EVER ville jeg vende hovedet den anden vej og bare "lade hende opdrge sit barn" det der er ikke opdragelse. det er sgu lige på grænsen til børnemishandling.!

Anmeld

8. april 2011

miinimeal

N&J skriver:

Det er aldrig det samme med et barn som man passer og med et barn som er et eget - og det siger jeg som uddannet pædagog og mor til en 2 årig. 

nej ved godt det ikke er det samme, men tror jeg vil reager på samme måde

Anmeld

8. april 2011

miinimeal

isabellamor skriver:

Ej det der med at man ikke skal blande sig er simpelthen en måde konfliktsky mennesker undgår at stå i en ubehagelig situation.. man ville sgu da også sige noget til en mand/kvinde der opdragede sin hund med at hive hårdt i den eller slå den med snoren hvis den ikke gik ordenligt.. eller bare slå med hånden...

man skal sgu ikke have fat i sine børn og råbe ad dem. og det syntes jeg kun er I ORDEN at du sagde noget til hende...!! hvis man så får et par på lamen så er det jo bare fordi at personen man siger tingene til ikke kan tåle at de er blevet busted i at gøre noget forkert..

ligesom den video med moren der giver sit adoptivbarn hot sauce fordi at det har løjet om at få en advasel fra skolen. og et koldt bad fordi at han havde fået det til at begynde med.. havde i ikke også sagt noget til hende hvis i havde set eller hørt det..

det havde jeg.. INGEN BØRN fortjæner at blive råbt sådan af..

og som TS siger.. så er det nemlig MORENS ansvar at holde sit barn i hånden så det ikke bliver kørt over, så kunne hun sgu skælde sig selv ud.. et barn forstår jo ikke altid lige hvad det er der er sket i sådan en situation (jeg har selv prøvet det og har været barnet der har fået sådan en ordenlig skældud tur og endda smæk for at komme til at lytte efter mine store søskende da vi skulle have i på strandvejen i esbjerg at der var højvandet og jeg løb LIGE ind i en grøn skoda. jeg kunne hve været blevet kørt over... men i stedet for at min mor trøstede mig for jeg blev jo enormt forskrækket, så fik jeg smæk og skældud..!!! det er ikke en sjov følelse man får af den behandling fra en som man elsker ubetinget.. det kan mærke et barn for livet at der hvor man allermest har brug for trøst i sådan en situation hvor man bliver SÅ bange som jeg blev og som den lille dreng også sikkert var blevet, at mor så bare skælder ud i stedet for at trøste og sige at det var HENDES fejl at hun ikke passede bedre på mig/ham.

så vil man sgu ikke som barn komme til sin mor igen hvis man var ked af noget... eller var blevet bange for noget, af frygt for at blive skældt ud... og når ts siger at barnet sad i en autostol så var barnet ikke særlig gammel kan jeg regne ud...

jeg ville hvertfald ikke være bange for at sige min mening til nogen der stod i fuld offentlighed og RÅBTE af sit barn... NEVER EVER ville jeg vende hovedet den anden vej og bare "lade hende opdrge sit barn" det der er ikke opdragelse. det er sgu lige på grænsen til børnemishandling.!

enig

Anmeld

8. april 2011

Wimmie

Isabellamor> Jeg synes ikke det er fair at sidestille det at råbe af sit barn med fysisk vold og mishandling

Ikke at jeg synes det er i orden at råbe af sine børn, men som nævnt, så var det jo nok i ren og skær panik og frustration at hun gjorde det - det er sikkert ikke sjovt for hverken barn eller mor.

Jeg synes sådan set ikke der er noget galt i at sige til moderen at hun nok ikke kommer så langt ved at råbe, men dér synes jeg til gengæld også den burde stoppe; der er ingen grund til at minde hende om at det er hendes job som mor at holde sit barn væk fra trafikken; det er hun sikkert udemærket klar over, og mon ikke hun har det skidt nok uden andre folk bebrejdelser og bemærkninger?

Jeg synes som sagt dét at kalde det "på grænsen til børnemishandling" er langt under bæltestedet.

Anmeld

8. april 2011

miinimeal

CamillaRH skriver:

jeg spurgte fordi du fik det til at lyde som om at ligemeget hvad ville du aldrig råbe at dit barn.

jeg ville råbe hvis barnet var 100 + meter fra mig da barnet skal kunne hører mig, eller ikke bestemt ikke det er så forkert

Anmeld

8. april 2011

MaliksMor

alberts mor<3 skriver:

jeg ville råbe hvis barnet var 100 + meter fra mig da barnet skal kunne hører mig, eller ikke bestemt ikke det er så forkert

Okay .

Jeg ville nok råbe lidt før de 100 meter

Anmeld

8. april 2011

miinimeal

CamillaRH skriver:

Okay .

Jeg ville nok råbe lidt før de 100 meter

det en smags sag og hvor meget vind+ mm der er hi(;

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.